Režisieriaus Kirilo Serebrennikovo pavardė iš Didžiojo teatro afišų pradingo 2022 m. pavasarį, kai Didysis teatras atšaukė jo baleto „Nurejevas“ rodymus. Panašiu metu nustota pardavinėti bilietus ir į režisieriaus Timofėjaus Kuliabino operą „Don Paskalis“. Abu kūrėjai atvirai pasisakė prieš karą Ukrainoje.
Be to, prieš karą K.Serebrennikovas plakatuose buvo minimas ir kaip baleto „Mūsų laikų didvyris“ libreto autorius. Po invazijos teatras nustojo rodyti ir šį spektaklį, bet vėliau grąžino jį į repertuarą, iš afišų pašalindamas tik K.Serebrennikovo pavardę. Galiausiai šis baletas iš repertuaro išbrauktas tik šių metų kovą.
„Kai vienas ar kitas spektaklių kūrėjas aiškiai pasisakė apie specialiąją operaciją, tokiu atveju jų pavardės dingdavo iš afišų“, – atvirai pripažino Didžiojo teatro vadovas V.Urinas.
Jis taip pat pridūrė, kad Didžio teatro veikla yra nuolatos stebima, todėl kartais spektakliai atšaukiami po „pasipiktinimo laiškų ir kitų pareiškimų bangos“. Dar viena spektaklių atsisakymo priežastimi generalinis direktorius įvardijo „licencijų galiojimo pabaigą prasidėjus karui“.
Interviu V.Urinas pripažino, kad pastaraisiais metais Vakarų teatro žvaigždės ėmė vengti bendradarbiavimo su Rusijos Didžiuoju teatru.
„Prieš pasikeičiant socialinei-politinei situacijai buvome įpratę, kad į Didįjį teatrą važiuodavo praktiškai pusė pasaulio: daug kviestinių solistų ir svarbių bendrų spektaklių, o tai yra muzikinio meno esmė. Tačiau ir šiandien pasitaiko pavienių atvejų, kai mūsų kolegos iš Vakarų sutinka dirbti su šiuo teatru“, – teigė jis. Anot V.Urinas, šie žmonės prašo „iki paskutinės akimirkos neskelbti jų pavardžių“.
Per pastaruosius pusantrų metų ir kiti Rusijos teatrai iš savo repertuarų pašalino karo priešininkų spektaklius, o jų pavardes išbraukė iš afišų. Tačiau iki šiol teatrų administracijos vengė atvirai pripažinti, kad tai lemia antikarinė spektaklių kūrėjų pozicija.