„Spragtukas“ – jaunų balerinų svajonių išsipildymas

Piotro Čaikovskio „Spragtukas“ žadina gražias viltis ne tik juo besigrožinčiai publikai. Jį šokantiems baleto artistams galimybė atlikti vaidmenis šiame spektaklyje – tai kone gyvenimo svajonės, karjeros vilčių išsipildymas.
Oleksandra Borodina
Oleksandra Borodina / Asmeninio archyvo nuotr.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro „Spragtuke“ kaip Klaros šiemet debiutuos dvi perspektyvios jaunos baleto artistės, kurioms šis vaidmuo – neeilinis įvykis jų gyvenime ir karjeroje. Vilniuje Klaros partiją pirmą kartą atliko Oleksandra Borodina. Klaipėdos Švyturio arenoje gruodžio 22 d. kaip Klara pirmą kartą prisistatys Iryna Suslo.

Kas nesvajoja tapti Klara?

Pasak Oleksandros Borodinos, „Spragtukas“ jai visų pirma asocijuojasi su žiemos, ypač Kalėdų meto, stebuklais. „Spragtuko“ dėka bet kuris žmogus turi galimybę, kad ir trumpam, grįžti į vaikystę. Klaipėdos „Spragtukas“ publikai pasakoja laimingą pasaką. Ji kiekvienam kitokia ir tuo pačiu teikianti dar daugiau gražių jausmų. Jūsų kiekvieno pasaulis – unikali laiminga pasaka. Būkite tikri“, – juokiasi ji.

Asmeninio archyvo nuotr./Iryna Suslo
Asmeninio archyvo nuotr./Iryna Suslo

„Pirmą kartą šį baletą išvydau scenoje, šokdama kordebalete. Tuo metu dar mokiausi baleto mokykloje. Manau, kad nėra mergaitės, kuri nesvajotų tapti Klara. Ir aš seniai svajojau pasimatuoti mergaitės Klaros vaidmenį ir pasijusti pasakos dalimi. Šis vaidmuo sudėtingas tiek aktoriniais, tiek gero fizinio pasirengimo reikalaujančiais niuansais. Juk vieno spektaklio metu pagrindinė veikėja turi parodyti visą išgyvenimų spektrą – nuo vaikiško naivumo, kaprizų iki jaunos merginos, patiriančios nuoširdžią pirmą meilę, jausmų“, – tikina O. Borodina.
Jaunoji baleto artistė sako, kad „Spragtuką“ sukūręs P. Čaikovskis – genijus, su kuriuo nepasiginčysi, nes jo muzika nepriekaištinga: „P. Čaikovskio muziką labai mėgstu. Kad ir kokį iš jo sukurtų baletų klausytum, visi nuostabūs, o „Spragtuko“ garsai tarsi perteikia publikai kiekvieną baleto veikėjų išgyvenamą emociją“.

Šiais metais O. Borodina drauge su kolega Romanu Semenenko buvo nominuoti „Auksiniams scenos kryžiams“ kaip geriausi 2020 metų šokėjai. Baleto artistai pripažinimo sulaukė po pasirodymo Roberto Bondaros sukurtame šokio spektaklyje „Faustas“ (pagal J. W. von Goethe‘s dramą).

2016 m. O. Borodina užėmė 1-ąją vietą festivalyje „Totem Dance Solo“ Kijeve bei tarptautiniame konkurse „Tanzolymp“ Vokietijoje, o 2018 m. šiame konkurse užėmė 3-ąją vietą. 2018 m. ji tobulino šokio techniką „M&G“ tarptautinėje baleto vasaros mokykloje Drezdene. 2020 m. baigė baleto specialybę Kijevo Serge’o Lifario choreografijos kolegijoje ir nuo to laiko dirba Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (KVMT). Tarp svarbiausių jos vaidmenų, sukurtų KVMT, galima paminėti Sokoliną („Altorių šešėly“, chor. Aurelijus Liškauskas), Drebulę (E. Balsio „Eglė žalčių karalienė“, chor. Martynas Rimeikis), Margaritą („Faustas“, chor. Robert Bondara), Džuljetą („Romeo ir Džuljeta“, chor. Kirill Simonov).

Asmeninio archyvo nuotr./Oleksandra Borodina
Asmeninio archyvo nuotr./Oleksandra Borodina

Garbė ir atsakomybė

Pasak Irynos Suslo, „Spragtukas“ – metų sandūros stebuklas, kai mergaitei padovanotas medinukas virsta svajonių princu. „Svajonių išsipildymas – tai džiaugsmas ir laimė, tarsi įsikūnijęs naujametinis stebuklas. Prisimenu, pirmą kartą išvydau spektaklį „Spragtukas“ būdama dar visai maža.

Mane į spektaklį, rodytą Ukrainos nacionaliniame operos ir baleto teatre Kijeve, nusivedė močiutė. Manau, kad kiekvienas teatras repertuare tiesiog privalo turėti „Spragtuką“, kuris padeda tinkamai pasitikti gražiausias šventes. „Spragtukas“ – tai spektaklis, kuriame šokti svajoja kiekvienas baleto artistas, tad man didelė garbė ir atsakomybė šokti pagrindinės veikėjos Klaros partiją. Juk man patikėta misija perteikti choreografo sumanymus ir kompozitoriaus muzikoje užkoduotas emocijas ir mažiems, ir dideliems žiūrovams“, – sako jaunoji baleto artistė.

I. Suslo pasakoja, kad Klaros partija pasižymi sudėtingumu. „Klara spektaklio metu patiria daugybę įvairiausių išgyvenimų. Ne visi jie pozityvūs. Reikia įdėti daug jėgų, norint įtikinamai pavaizduoti baimę ir kitus negatyvius jausmus.

Ruoštis šiai partijai pradėjau nuo apmąstymų, įsijautimo į mažos mergaitės, pakliuvusios į nepažįstamą, bauginantį pasaulį, pojūčius. Labai padeda P. Čaikovskio sukurta muzika: ji nuolat skamba repeticijų metu. Atliekant šią partiją, reikia geros klasikinio šokio technikos ir puikios fizinės formos. Be šių komponentų nepavyks atlikti publikos taip laukiamų ir spektaklio ašimi tapusių baleto numerių. Baletas reikalauja tikslaus ir gryno atlikimo, antraip kiekvienas galėtų būti baleto artistu, o ši profesija nebūtų tokia išskirtinė ir aukštai vertinama“, – teigia baleto artistė.

Svarbiausi I. Suslo vaidmenys KVMT: Sokolina („Altorių šešėly“, chor. Aurelijus Liškauskas), Eglė (E. Balsio „Eglė žalčių karalienė“, chor. Martynas Rimeikis), Elena („Faustas“, chor. Robert Bondara), Solistė (G. B. Pergolesi „Stabat Mater“ / I. Stravinskio „Šventasis pavasaris“, chor. Edward Clug).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis