Tarptautinio susidomėjimo sulaukęs LNDT Jaunųjų kūrėjų konkursas skelbia laimėtojus

Ką tik baigėsi LNDT organizuotas Jaunųjų kūrėjų programos konkursas, išrinkti trys laimėtojai, kurie savo sumanymus scenoje 2019 m. pavasarį pristatys žiūrovams. Šiais metais paraiškas teikti buvo kviečiami ne tik Lietuvos, bet ir užsienio menininkai. Iš viso buvo gautos 38 paraiškos, iš kurių pusė buvo iš užsienio.
J.Jasinskas
J.Jasinskas / J.Kulevičiūtės nuotr.

Paraiškos LNDT – iš įvairiausių pasaulio šalių

Savo idėjas tarpdisciplininiams pastatymams siuntė kūrėjai iš Kubos, JAV, Belgijos, Italijos, Rusijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vokietijos, Prancūzijos, Kazachstano, Indijos, Čekijos, Graikijos, Norvegijos, Suomijos ir iš Lietuvos.

Konkurse buvo kviečiami dalyvauti įvairių sričių menininkai iki 35 metų amžiaus. Šių metų tema – susijusi su Lietuvos nacionalinio dramos teatro išgyvenamu rekonstrukcijos laikotarpiu, pagrindiniai raktažodžiai – migracija, namai, bendruomenė. Konkurso dalyviai atsižvelgdami į konkurso temą teikė įvairių žanrų pasiūlymus: nuo pojūčių teatro, iki pantomimos ir klounados, nuo šokio ir judesio iki muzikinio teatro spektaklių.

Komisija, kurią sudarė prodiuserė Ana Ablamonova, teatrologė Elona Bajorinienė, filosofas Kristupas Sabolius, LNDT Meno skyriaus vadovė Kristina Savickienė ir LNDT Meno skyriaus vadybininkė Kamilė Žičkytė, paraiškas vertino pagal penkis svarbiausius kriterijus: temos atitikimas, idėjos originalumas, inovatyvumas, kūrybinės komandos profesionalumas ir patirtis, sąmatos tikslingumas ir pagrįstumas.

Laimėjo 3 projektai

Vieni iš konkurso laimėtojų – iš Lenkijos kilusio menininko Romualdo Krężelio ir amerikietės Monicos Duncan projektas „Shell-Ter“. Teatro ir performatyvaus meno kūrėjas, choreografas, už šokio solo spektaklį „The Wedding as Me Myself“ įvairių apdovanojimų pelnęs ir šiuo metu Berlyne apsistojęs lenkas Romualdas bei Niujorke gyvenanti vizualaus meno kūrėja, choreografė Monica sukūrė judesio instaliacijos projektą, nagrinėjantį namų sąvoką šiandien. Ar vis dar yra vieta, kurią galime vadinti namais? Nuolat keičiantis aplinkybėms, keliaujant iš vieno projekto į kitą, iš šalies į šalį gal namai keliauja kartu? Šis gamtoje aptinkamas prisitaikymo prie kapitalistinio pasaulio modelis ir tapo įkvėpimu spektakliui Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Antrasis laimėtojas – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos teatro režisūros studentas Naubertas Jasinskas. Magistrantūroje pas Yaną Ross studijuojantis vaikinas komisijai pristatė „Boys of Europe“ arba „Orfeo“ idėją. Tai yra šiuolaikinė seniausio ir labiausiai romantizuoto graikų mito apie Orfėjo ir Euridikės meilę interpretacija. Pasak Nauberto, mylintis žmogus vadovaujasi dviem poliais – smegenimis, pasakančiomis, kas šio amžiaus taisyklių lauke yra teisinga bei tenkina ir kitų žmonių interesus, bei širdimi. Režisieriui įdomu, kaip keičiasi meilės samprata XXI amžiuje, kiek ji pavaldi protui, o kiek – jausmams, ką šiandien galime vadinti mitu? Menininkas savo spektaklyje klasikinį mitą atskleis pasitelkęs šiuolaikinio pasaulio įvykius, jaunimui artimus įvaizdžius ir temas.

Ir trečiasis konkurso laimėtojas – queer kultūros atstovas Maciej „Gąsiu“ Gosniowski iš Lenkijos. Modeliu, aktoriumi ir šokėju dirbantis vaikinas yra dirbęs su režisieriumi Krzysztofu Warlikowskiu spektaklyje „We Are Leaving“, taip pat su Marta Ziółek, Jaceku Łumiński. LNDT konkursui jis pasiūlė performatyvaus žaidimo, gyvos instaliacijos šou, kuriame dalyvauti kviečiamas ir žiūrovas – „Borderline Queen – Revenge on Flatland“. Keturi kūrybinės grupės nariai (du queer scenos atstovai iš Lenkijos ir du – iš Lietuvos) kvies pasinerti į žaismą teatre, susidurti su išankstinėmis nuostatomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų