Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Teatro scenoje – nebylus Shakespeare'as

Garsiųjų eilučių „Tyliau! Kas per šviesa lange plevena? / Tai saulė rytmetinė, tai Džuljeta!” šiame spektaklyje neišgirsite. Uždraustos meilės istorija čia pasakojama jungiant įvairias raiškos technikas – kontaktinę improvizaciją, kovos menų bei akrobatikos elementus, šiuolaikinį šokį ir pantomimą. Tokia kalba kovo 29, 30 dienomis Lietuvos rusų dramos teatre į žiūrovus prabils Williamo Shakespeare’o „Romeo ir Džiuljeta”.
Romeo ir Džiuljeta (aktoriai Telman Ragimov, Jelena Orlova)
Romeo ir Džiuljeta (aktoriai Telman Ragimov, Jelena Orlova) / Lietuvos rusų dramos teatro nuotr.

Spektaklį statantis režisierius iš Vengrijos Peter’is Uray kūrybinį procesą pradėjo nuo specialių dvi savaites trukusių mokymų aktoriams. „Teatro formos, kuriai aš atstovauju, pagrindas – aktoriaus fizinių galimybių atskleidimas. Pradėjęs dirbti, pirmiausia aktorius treniruoju. Įsisaviname techniką, kurią naudosime statydami spektaklį, po to, projektuodami įvairias judesio situacijas ir improvizuodami, siekiame, kad aktorius pats sugebėtų mąstyti tos ženklų sistemos ribose. Tai teatrinė kūryba, neatsiejama nuo sunkaus išbandymo, atkaklaus bendro darbo”, – sakė P.Uray.

W. Shakespeare’ą kūrėjas teigė pasirinkęs neatsitiktinai. „Neišsemiamai turtinga Romeo ir Džiuljetos istorija atveria daug galimybių judesio teatro režisieriui. Vienu metu pajutau, kokia ji man svarbi, norėjosi atrasti būdą, kaip tuščioje erdvėje, palikus tik keletą figūrų, judesio kalba kuo tiksliausiai parodyti tas trejetą dienų šių personažų gyvenime”, – sakė režisierius. 

Judesio teatro kūrėjas šios pjesės imasi jau trečiąjį kartą. P. Uray teigė kaskart joje įžvelgiantis vis naujų dalykų. „Aš ieškau žmogaus. Ieškau paklydimuose slypinčių galimybių. Neapykantos negalioje ieškau meilės – to stebuklo, kuris įkūnijamas šioje nuostabioje dramoje. Romeo ir Džiuljetos istorija tetrunka penkias dienas. Maža to, jiem abiem skirtas laikas – vos trys dienos. Stulbinamai mažai, bet vis dėlto jie sugeba patirti ir prarasti viską, kam dažnai ir žmogaus amžiaus per mãža”, – dalinosi mintimis kūrėjas. 

Budapešte gimęs P. Uray įvairiuose Vengrijos bei Rumunijos teatruose yra režisavęs per 20 spektaklių, daugiau nei tuzinui sukūrė choreografiją. Teatro meną studijavo Budapešto teatro ir kino akademijoje, Karoli Gaspar universitete bei Esterhazy Karoly koledže. Nacionalinėje Budapešto filhamonijoje įgijo profesionalaus pantomimos artisto kvalifikaciją. Dėsto teatro bei judesio meną aukštosiose mokyklose Vengrijoje ir Rumunijoje, veda meistriškumo pamokas, vadovauja šokio studijai.

Spektaklyje „Romeo ir Džiuljeta” vaidina jungtinės aktorių pajėgos: Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ketvirtakursiai, Lietuvos rusų dramos, Vilniaus Valstybinio mažojo teatro bei studijos „Aglija” artistai. Pagrindinius vaidmenis atlieka Telmanas Ragimovas, Jelena Orlova, Leonardas Pobedonoscevas, Valentinas Novopolskis, Jevgenija Karpikova, Jonas Rimeika.

Scenografiją sukūrė Marijus Jacovskis, kostiumus – Aleksandra Jacovskytė. Judesio spektaklio „Romeo ir Džiuljeta” premjera – kovo 29, 30 dienomis Lietuvos rusų dramos teatre.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos