„Formuojant šį baletų vakarą norėjosi, kad LNOBT baleto trupė susipažintų su choreografais, kurių šokio leksika skirtinga ir dar gerai nepažinta. W.McGregoro Infra žvelgia į tai, kas vyksta po judraus miesto ir žmogaus paviršiumi. I.Pérezas spektaklyje Flesh kvestionuoja atminties, praradimo, meilės, mirties suvokimą. Mano Dienos, minutės – kūrinys apie šių dienų žmogaus akistatą su begaliniu informacijos srautu ir apie tai, kaip viskas stovi vietoje pašėlusiu greičiu“, – taip Baletų triptiką pristato LNOBT baleto meno vadovas Martynas Rimeikis.
Spektaklis Dienos, minutės buvo sukurtas 2019 m. ir apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi už geriausią choreografiją. Tokį pat apdovanojimą už geriausią spektakliui sukurtą muziką tuomet pelnė kompozitorė Marija Paškevičiūtė, jį atsiėmė ir viena iš šio spektaklio šokėjų – Julija Stankevičiūtė.
Scenoje įsmeigtas peilis
Ispanų choreografas I.Pérezas su spektakliu Flesh 2011 m. Nyderlandų šokio teatre debiutavo kaip profesionalus choreografas.
„Tai labai asmeniškas spektaklis, žymintis mano perėjimą iš šokėjo pozicijos į choreografo poziciją. Tuo metu jau nebeturėjau savo tėvų, tad norėjosi svarbią gyvenimo akimirką paskirti jų atminimui. Natūralu, kad ir šio spektaklio tematika susijusi su meile, išliekančia netgi po mirties, su gijomis tarp artimų žmonių, kurios nenutrūksta ir toliau daro įtaką mūsų likimams, nes išėję tebeegzistuojame kitų žmonių atmintyje“, – teigia I.Pérezas, kuris nuo 2018 m. yra Heidelbergo šokio teatro meno vadovas ir šiame Vokietijos mieste rengiamos šokio bienalės kuratorius.
Spektaklyje Flesh aktorės Birutės Mar skaitomas poeto Keitho Douglaso eilėraštis Peilis, kurį į lietuvių kalbą išvertė Laūra Karnavičiūtė, susišaukia su pagrindine scenografijos detale – viduryje scenos įsmeigtu milžinišku peiliu. Spektaklyje skamba kompozitorių Arvo Pärto ir Erico Whitacre'io muzika.
Skubančių praeivių figūrėlės
„W.McGregoras – išskirtinio braižo choreografas, formuojantis savo leksiką, užburiančią jautrumu ir tikslumu. Tai žmogus, kuriantis naują žodį šiuolaikiniame balete“, – labiausiai laukiamą vakaro pasirodymą apibūdina LNOBT baleto meno vadovas M.Rimeikis.
1993 m. Londone įsteigęs savo trupę Company Wayne McGregor, garsusis britas per beveik tris dešimtmečius joje sukūrė daugiau kaip 30 spektaklių, vėliau persikėlusių ir į kitas pasaulio trupes. Company Wayne McGregor ir šiandien išlieka pagrindine choreografo kūrybine laboratorija, skirta ambicingoms eksperimentinėms idėjoms, neapsiribojančioms vien šokio menu: dažnai jų įgyvendinimui pasitelkiami ir technologijų, vizualiojo meno, kino ar operos žanro elementai.
W.McGregoras yra ir Londono karališkojo baleto reziduojantis choreografas, iki 2024 m. dirbs kaip Venecijos bienalės šokio programos direktorius. 2011 m. jis buvo apdovanotas Britanijos imperijos ordino komandoro laipsniu (CBE) už nuopelnus šokiui, o 2021 m. pelnė Lozanos premiją už viso gyvenimo nuopelnus.
2008 m. jo sukurtas spektaklis Infra vaizduoja šiuolaikinį didmiestį, kuriame kasdien prasilenkia begalės nepažįstamų žmonių, nenujaučiančių, kas vyksta kitų gyvenimuose. Neatsitiktinai virš scenos matome britų menininko Juliano Opie sukurtą šviesos diodų ekraną, transliuojantį nuolatinę judančių elektroninių figūrėlių tėkmę.
„Remdamasis gyvybe pulsuojančiu J.Opie ekranu ir hipnotizuojančia Maxo Richterio muzika, pamėginau sukurti žmogaus intymumo seriją – prozišką, netobulą ir trapią“, – yra sakęs W. McGregoras.
Premjerinius Infra ir Flesh spektaklius LNOBT scenoje diriguoja Latvijos nacionalinės operos ir baleto vyriausiasis dirigentas Martinas Ozolinis.
Kiti Baletų triptiko spektakliai LNOBT – gegužės 28, 31 ir birželio 1, 2, 3 dienomis.