Unikalus renginys vaikams Klaipėdoje: pirmoji lietuviškų operų trilogija „Žvaigždžių opera“

Jau gruodžio 9 ir 11 dienomis Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras Žvejų rūmuose patiems smalsiausiems žiūrovams pristatys „Bulvinės pasakos“ ir „Makaronų operos“ tęsinį – „Žvaigždžių operą“. Bilietai į pirmuosius premjerinius spektaklius jau parduoti, tad per vėlai susizgribusiems teks laukti kitų metų sausio 27-osios.
Jau netrukus Klaipėdos muzikinis teatras žiūrovams pristatys „Žvaigždžių operą".
Jau netrukus Klaipėdos muzikinis teatras žiūrovams pristatys „Žvaigždžių operą". / KVMT nuotr.

„Ši opera – neeilinis scenos įvykis, nes kartu su ja Lietuvos muzikos ir teatro istorijon bus įrašyta pirmoji nacionalinė vaikams skirtų operų trilogija. Neteko girdėti, kad panašių trilogijų, sukurtų vieno kompozitoriaus, būtų ir visoje Europoje. Todėl Antanui Kučinskui turėtume padėkoti už mums ir kartu visos Lietuvos kultūrai suteiktą garbę“, – artėjančios premjeros spaudos konferencijoje kalbėjo Klaipėdos muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

„Žvaigždžių operos“ pirmtakės – kompozitoriaus A.Kučinsko ir libreto autorės Daivos Čepauskaitės sukurtos operos „Bulvinė pasaka“ (2007 m., apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“) ir „Makaronų opera“ (2014 m.). Kadangi jas žiūrovai pamilo, trečiasis kūrėjų „kūdikis“, pasak L.Vilimienės, teatre buvo itin laukiamas.

Visas tris operas režisavęs Ramūnas Kaubrys pasakojo, kad jų pagrindinės veikėjos pelės – smalsios, sumanios, aktyviai tyrinėjančios aplinką ir tuo primenančios mažus vaikus. Teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis nustebino pranešdamas, kad „Žvaigždžių operą“ pasikeisdami diriguos net trys batutos meistrai.

O choreografas Aurelijus Liškauskas išreiškė viltį, kad trilogija operų serija visgi nesibaigs: „Dažniausiai trečioji kino serialų dalis būna blyškiausia, nes kūrėjai joje būna galutinai „išsisėmę“. Bet tik ne šįkart: „Žvaigždžių opera“ – pati įspūdingiausia trilogijos dalis“, – tikino jis.

„Žvaigždžių opera“ – pati įspūdingiausia trilogijos dalis“, – tikino jis.

Scenografas Artūras Šimonis juokavo, kad operų pelės jau virsta originaliu prekės ženklu, ir viliojo žiūrovus robotikos bei magijos elementais spektaklio scenografijoje. „Artūras mėgsta „mažiau“, aš būnu už „daugiau“. Todėl jei atskiros pelių pasaulio detalės jums atrodys netikėtai didelės – žinokit, kad tai mano sumanymas“, – pridūrė kostiumų dailininkė Vilija Šuklytė.

Teatralai juokavo, kad solistas Kęstutis Nevulis trilogijoje padarė stebėtiną karjerą: „Bulvinėje pasakoje“ buvo Morka, „Makaronų operoje“ tapo Senjoru Vermišelioniu, o „Žvaigždžių operoje“ pavirto Pelių karaliumi. „Manau, premjera bus įdomi ne tik vaikams, nes operos librete pribarstyta tokių „perliukų“, kad ir suaugusieji leips iš juoko“, – intrigavo K.Nevulis.

Teatro solistai Tadas Jakas ir Gytis Šimelionis neslėpė, kad jų vaidinamos pelės sumanios, bet ne pačios protingiausios... Nepaisant to, spektaklis atlieka svarbią ir kilnią misiją – nemoralizuodamas byloja apie meilės, draugystės ir pasitikėjimo vienas kitu būtinumą.

Apie operą vaikams

„Žvaigždžių operoje“ pagaliau išsipildo pelių troškimas prisikimšti pilvus. Pelių Karalius užsigeidžia tapti scenos žvaigžde, kad galėtų amžinai maudytis šlovės ir garbės spinduliuose. Vyksta muzikinį televizijos šou primenantis konkursas...

Operos vaikams kūrėjai stengėsi pasitikėti mažaisiais žiūrovais, neskirstyti veikėjų į teigiamus ir neigiamus, leisti patiems vaikams nuspręsti, kurie personažai jiems labiausiai patinka.

Pirmą kartą teatro istorijoje operos vaikams programėlėje atsiranda specialus Pelių žargono žodynėlis, kad mažieji teisingai interpretuotų kai kuriuos „sužvaigždėjusių“ pelių vartojamus žodžius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis