Baltarusijos žiniasklaida vieningai sutaria, kad šių metų festivalis buvo kupinas eksperimentų ir paradoksų. Vos per vieną savaitę buvo parodyti 23 spektakliai penkiose skirtingose miesto erdvėse, organizatoriai sugebėjo sukviesti teatrus net iš 13-likos šalių. Šį kartą didelis dėmesys buvo skirtas teatro teoriniams ir praktiniams seminarams. Aktoriai, režisieriai, dramaturgai galėjo dalyvauti net septyniolikoje taip vadinamų „master-klass“ užsiėmimų.
Kaip teigia rusų teatro kritikė Irina Plotnikova, nepaisant to, kad festivalis pradžioje skelbė net kelias temas, šiais metais visus spektaklius vienijo „Karo ir taikos“ leitmotyvas.
„Visai nesvarbu, ar tai būtų politinė, ar psichologinė kova, ar gėrio ir blogio grumtynės, dviejų priešingų polių dvikova buvo raudona linija brėžiama kiekviename spektaklyje “, – sakė plačią festivalio programą stebėjusi kritikė.
Režisieriaus Algirdo Latėno 2011 m. sukurtas spektaklis pagal žymiąją Shakespeare‘o tragediją „Makbetas“ sužavėjo festivalio organizatorius ir užsienio teatro kritikus. Jau pirmoje spektaklio recenzijoje rašoma: „A. Latėnas sukūrė labai intelektualų spektaklį, reikalaujantį iš žiūrovo rimto dalyvavimo ir įtemptų apmąstymų. Kaip ir kiti jo spektakliai, šis yra pažymėtas žvaigždute, kitaip tariant, jo uždavinys yra pasunkintas, ne visiems įkandamas. Jame daug simbolių, metaforų ir, žinoma, citatų, vedančių mus į kitus žymaus klasiko kūrinius.“
Spektaklyje pagrindinius vaidmenis atlieka aktoriai, buvę A. Latėno studentai Viktorija Kuodytė ir Sergejus Ivanovas.
„Makbetas – vaidmuo, kurio neįmanoma iki galo suvaidinti, – sako S.Ivanovas. – Jame slypi didžiuliai prasmių klodai. Monologe, netgi viename sakinyje, kiekvieną kartą galima išsakyti vis skirtingą mintį, nuotaiką, savijautą.“
Festivalio „Belaja veža“ tikslas – pristatyti įvairių pasaulio šalių valstybinius teatrus, plėtojančius klasikines scenos tradicijas ir tuo pačiu ieškančius naujų, šiuolaikinių teatrinės raiškos būdų. Nuo 1996 metų gyvuojantis vienas didžiausių ir svarbiausių Bresto miesto renginių visada pritraukia daugybę tarptautinės publikos. Per visą festivalio gyvavimo laikotarpį buvo pakviesti teatrai ir kritikai net iš 54 šalių.
Taip buvo pirmoji spektaklio „Ledi Makbet“ išvyka į užsienio festivalį ir, tikimės, ne paskutinė.