14-oji Baltijos trienalė: šįmet plėsis ir į kitas sostinės meno erdves

Kas treji metai Šiuolaikinio meno centras organizuoja vieną svarbiausių šiuolaikinio meno renginių Šiaurės Europoje – Baltijos trienalę, kuri kaskart atsispiria nuo tuo metu aktualių procesų, idėjų ir nuolat keičia savo pavidalą. Birželio 4 dieną startuojanti jau 14-oji Baltijos trienalė (BT14) šiemet visą vasarą vyks skirtingose Vilniaus meno erdvėse, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Akimirkos iš 13-osios Baltijos Trienalės, 2017 m. Šiuolaikinio meno centras
Akimirkos iš 13-osios Baltijos trienalės, 2017 m. Šiuolaikinio meno centras / Andrejaus Vasilenko nuotr.

Baltijos trienalė pirmąkart buvo surengta 1979 m. kaip nonkonformizmo dvasioje kuriančių jaunųjų Baltijos šalių menininkų paroda. Šiemet dėmesys sutelktas ties Centrine bei Rytų Europa ir pristatomos istorinės bei šiuolaikinės šio regiono meno praktikos. Parodos pavadinimas, „Nesibaigiančios kovos“, nurodo į regionui būdingus staigius pokyčius ir pertvarkas, čia dažnai susiduria itin skirtingi požiūriai į ideologines, ekologines ir ekonomines problemas. Šią Baltijos trienalę, kurioje pristatomi virš 80-ies menininkų darbai, kuruoja Valentinas Klimašauskas (kuratorius ir rašytojas) ir João Laia (vyriausias parodų kuratorius „Kiasma“ Šiuolaikinio meno muziejuje Helsinkyje).

„Pristatomų menininkų kūriniai atveria daugialypes galimybes suprasti pasaulį ir jame gyventi,“ – apie parodai atrinktus darbus pasakoja parodos kuratorius João Laia.

Andrej Vasilenko nuotr./Akimirkos iš 13-osios Baltijos trienalės, 2017 m. Šiuolaikinio meno centras
Andrej Vasilenko nuotr./Akimirkos iš 13-osios Baltijos trienalės, 2017 m. Šiuolaikinio meno centras

BT14 šiais metais išsiplės – vyks ne tik Šiuolaikinio meno centre, bet apjungs įvairias Vilniaus partnerių meno institucijas. Atskiros parodos ir renginiai įsikurs partnerių „Atletika“, „Autarkia“, „Editorial“, „Rupert“ (kartu su „Tech Arts“) ir „Swallow“ erdvėse. Dar vienas BT14 partneris – Lietuvos dailininkų sąjunga – dalinasi savo erdve ir archyvais, kuriuose saugomi svarbūs dokumentai apie pirmąsias Baltijos trienales.

„Paroda buvo įkurta Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) kaip Pabaltijo jaunųjų dailininkų vaizduojamosios dailės paroda „Jaunystė“ dar 1979 m., todėl LDS ir jos narių prisiminimų, archyvinių resursų panaudojimas atrodo ir natūralus, ir neišvengiamas. Meno scenos gyvybingumas ir turtingumas itin priklauso nuo meno ekosistemos įvairovės, todėl tikimės, kad ŠMC partnerystė su kitomis institucijomis kuriant didesnius įvykius padės tą įvairovę ir kurti, ir palaikyti. Taip pat, apjungdami skirtingose Vilniaus miesto vietose esančias iniciatyvas, bandysime naujai perpiešti esamus meno žemėlapius ir kurti naujus, o tai yra viena iš šios trienalės temų bei tikslų,“ – apie skirtingas 14-osios Baltijos trienalės erdves pasakoja kuratorius Valentinas Klimašauskas.

14-osios Baltijos trienalės architektūriniais sprendimais rūpinasi Petras Išora ir Ona Lozuraitytė (studija „Isora x Lozuraityte“), šiemet pelnę Vilniaus miesto įsteigtą Šv. Kristoforo apdovanojimą už architektūros ir šiuolaikinio meno jungtį. Paroda taip pat kvies atkreipti dėmesį į išskirtinę modernistinę ŠMC pastato, projektuoto Vytauto Čekanausko, architektūrą. Lankytojams pirmą kartą bus atvertos nereprezentacines funkcijas atliekančios pastato erdvės – sandėliai, administracinės ir kitos patalpos. Šia paroda taip pat žymima ir paskutinė galimybė apsilankyti Šiuolaikinio meno centre prieš laikiną pastato uždarymą kapitaliniam remontui.

Daugiau informacijos apie 14-osios Baltijos trienalės parodas ir renginius čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis