A.Voverė apie jaunėjančią „Mados infekciją“: laimi tie, kurie drąsiai plėtoja savo stilių

Praūžė dar viena „Mados infekcija“ kartu su konkursu „Injekcija“, traukinio maršrutu Vilnius-Dūmų fabrikas pritraukusi mados industrijos veikėjus ir visus besidominčius.
 Liepos Aliukaitės, Vaidos Voraitės, Domenico Orefice kolekcijos
Liepos Aliukaitės, Vaidos Voraitės, Domenico Orefice kolekcijos / Ernestos Čičiurkaitės nuotr./ 15min nuotr.

Nusistovėjęs „Mados infekcijos“ standartas – dvi dienos ir virš dešimties pasirodymų (o kur dar 15 „Injekcijos“ dalyvių), dizaineriams tampa ir laimėjimas, ir prakeiksmas.

Viena vertus puiku, jog renginys suteikia sąlygas pasirodyti daugeliui dinainerių be didelių investicijų ir organizacinių vargų, tačiau pasirodymų gausoje kolekcijas stebime palyginimo principu ir nori nenori viena įstringa, kita pasimiršta nespėjus renginiui pasibaigti.

Tad laimi tie, kurie drąsiai plėtoja savo stilių, ir per daug nesidairo į kairę ar dešinę – būtent tokie šiais metais pasirodė esą mados naujokai.

Autentiška vizija sumaniai derinama su sportiniais futbolo bateliais, kurie ironiškai skelbia apie neprarastą „vyriškumą“.

Mados savaitgalio žvaigžde tapo vyriška mada, nustebinusi kolekcijų gausa ir įvairove. Geriausiai žanrą valdė kūrėjai, „infekuoti“ 2019 metais – Vaida Voraitė, Tommazo, Saimonas Tartenis.

Dizainerė Vaida Voraitė su kolekcija „Krizė? Kokia krizė?“ kalba apie vyriškumo krizę, klausia, kur ta skirtis tarp moteriško ir vyriško prado, o gal tai tiesiog vienas kunkuliuojantis mados katilas.

Ši mintis uždavė toną visoms vyrų kolekcijoms, kurios nestokojo moteriškų drabužio detalių – tunikų, sijonų, lietpalčių.

Voraitės kolekcija sproginėjo neoniniais akcentais, kurie prikėlė tradiciškai itin moteriškais laikomus nėrinius. Autentiška vizija sumaniai derinama su sportiniais futbolo bateliais, kurie ironiškai skelbia apie neprarastą „vyriškumą“.

Moterų garderobo dalys pasirodė vyriškose kolekcijose gana kasdieniškai, be dažnai būdingo saldumo. Atrodo, jog dizaineriams papildomos drabužio dalys suteikia naujos plotmės kūrybai.

Saimono Tartenio veikėjai vilkėjo praplatintų pečių odinėmis striukėmis ir švarkais derintais su kelnėmis ar sijonu, per juosmenį susiaustais lietpalčiais. Dominavo jau įsitvirtinęs industrijoje stereotipais pagrįstais rytų europiečio įvaizdis, kuriuo dizaineris ir žavisi, ir pašiepia.

Dizaineris Domenico Orefice bando įsivaizduoti, ką reškia vyrui dėvėti burką.

Saimonas jau „Injekcijoje“ pademonstravo, jog jo kūryba teka tiesiai iš gyvenimo, tad ant podiumo kolekciją lydėjo gyvas performansas.

Sekmadienį vykusio konkurso „Injekcija“ dalyviai taip pat pademonstravo savo interpretaciją vyriškumo tema, pavyzdžiui, italų dizaineris Domenico Orefice bando įsivaizduoti, ką reškia vyrui dėvėti burką.

Ašiniu interpretacijos objektų tapo klasikinis švarkas, kuris pasirodė bene kiekvienoje kolekcijoje – buvo dekonstruotas, didinamas, surišamas ir pan.

Sandros Straukaitės kolekcijoje – neono spalvų oversized švarkai, kimono menančiu pabrėžtu liemeniu. Dizaineris Tommazo iš Kipro taip pat siūlo nešioti praplatintų pečių švarką vietoje suknelės, o vyrams skanių spalvų, blizgaus audinio kostiumus. Linos Miseikaitės monochrominė kolekcijos paletė leido atsiskleisti drabužių konstrukcijai – nugaroje dekoratyviai surištas švarkas, skepetos paverstos švarkelio gobtuvais.

Mados infekcija suburia vis mažiau senbūvių, o pastarųjų kolekcijos anaiptol nediktuoja aukščiausio kokybės laiptelio.

Duoklę šiais metais atiduodam jauniesiems kūrėjams, kurių gretas po metų papildys dar šeši „Injekcijos“ nugalėtojai.

Bene konceptualiausia konkurse tapo Liepos Aliūkaitės kolekcija, kuri jau pažymėta Jaunojo dizainerio prizu. Mados infekcija suburia vis mažiau senbuvių, o pastarųjų kolekcijos anaiptol nediktuoja aukščiausio kokybės laiptelio.

Žinoma, vienintelė nepraleidžianti nei vieno šou yra festivalio kūrybinė vadė Straukaitė, kurios kolekcija dalyvių kontekste visuomet atrodo profesionaliai.

Tad daugelis savaitgalį matytų kolekcijų buvo nelygios tiek minties išbaigtumu, tiek techniniu išpildymu, o skyles buvo bandoma užkaišioti abejotinais stilistiniais sprendimais (kaip kad puošnios smilgos ar vielinės karūnos).

Panašu, jog „Mados infekcija“ daug reikšmingesnė patiems dalyviams nei žiūrovams.

Panašu, jog „Mados infekcija“ daug reikšmingesnė patiems dalyviams nei žiūrovams – dizaineriams tai dažnai pirmojo podiumo jaudulys, o žiūrovams lyg smagus spektaklis, nes itin retu atveju matyti drabužiai nugula ant pečių.

Tad klausimas lieka atviras, galbūt festivalio žanras galutinai taps jaunųjų dizainerių medžiokle, pristatant eksperimentines kolekcijas, dedikuotas visą apimančiam kūrybiškumui, kurio perspektyvos paliekamos vertinti negailestingai mados rinkai.

A.Voverė – mados kritikė, mados dizaino platformos/internetinis žurnalo „Seivit“ įkūrėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis