A.Warholo meno kūrinys Niujorke buvo parduotas už 85 mln. JAV dolerių

Amerikiečių poparto krikštatėviu vadinamo Andy Warholo ikoninis septintojo dešimtmečio paveikslas „White Disaster“ (Baltoji nelaimė) trečiadienį vakare aukcionų namuose „Sotheby's“ Niujorke buvo parduotas už 85 mln. JAV dolerių (81,8 mln. eurų).
Andy Warholo ikoninis septintojo dešimtmečio paveikslas „White Disaster“
Andy Warholo ikoninis septintojo dešimtmečio paveikslas „White Disaster“ / „Scanpix“ nuotr.

Dėl 1963 metais sukurto paveikslo varžėsi du aukciono dalyviai, kol galiausiai po trumpos dviejų minučių dvikovos jis buvo nupirktas už 74 mln. JAV dolerių (71,2 mln. eurų). Meno kūrinys su visomis išlaidomis ir mokesčiais iš viso atsiėjo 85,4 mln. JAV dolerių (82,4 mln. eurų).

Pastarąjį kartą A.Warholo šilkografija iš „Death and Disaster Series“ (Mirties ir nelaimių serijos) buvo parduota 2013-aisiais už šio menininko kūriniui rekordinę 105 mln. JAV dolerių (101,2 mln. eurų) kainą.

Gegužės mėnesį A.Warholo 1962 metais sukurtas legendinės aktorės Marilyn Monroe portretas „Shot Sage Blue Marylin“ buvo parduotas „Christie's“ aukcione už 195 mln. JAV dolerių (188 mln. eurų). Jis tapo brangiausiu aukcione parduotu XX amžiaus meno kūriniu.

Šilkografijos rašalo ir grafito technika sukurtame kūrinyje „White Disaster“ 19 kartų juodai baltais tonais yra vaizduojama makabriška automobilio avarija.

Paveikslas sukurtas ant 3,6 metrų aukščio drobės.

„1962-ųjų pabaigoje A.Warholas piešia M. Monroe, tais pačiais metais jis pradeda žavėtis įžymybių vaizdavimu, tačiau iš tikrųjų jos mirtis 1962 metų pabaigoje ir aplink ją sukurtas reginys labai sužavėjo A.Warholą“, – teigė aukcionų namų „Sotheby's“ meno vadovas Davidas Galperinas.

Trečiadienį parduotas meno kūrinys priklausė privačiai kolekcijai.

Aukcionų namai „Sotheby's“ nepateikė jokios informacijos apie pirkėją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis