Pasak Kauno tarptautinės grafikos bienalės kuratoriaus Evaldo Mikalauskio, 2021 m. bienalės tikslas – pristatyti fizines ir ne tik fizines šviesos sąvokas, sujungti tradicinę ir netradicinę grafiką, ją papildyti technologijomis, skleidžiančiomis šviesą. Fizikoje šviesa sklinda bangomis ir dalelėmis, o grafikoje ji kuriama rėžtuko štrichais, linijomis, taškais ir kitais būdais.
„Projekto pavadinime figūruoja fizikos kontekstas. Tai kvietimas įvertinti ne iki galo suvoktą individualios kūrybos procesą, kadangi tiek fizikoje, tiek savo kūryboje nuolat siūlome alternatyvias regimo pasaulio versijas. Grafika šiame projekte traktuojama kaip šviesos spektras, menininkas – kaip jį skleidžianti prizmė, meno kūrinys virsta šviesos objektu. Asociatyviai grafikos technika primena fotonus. Išdidinus kūrinius jūs pamatytumėte grafikos meno mikropasaulio – šviesos / tamsos garso takelį“, – teigia menotyrininkas Ignas Kazakevičius.
4-ojoje grafikos bienalėje pristatomi šie užsienio ir Lietuvos menininkai: Albert Pema (Prancūzija), Alberto Balletti (Italija), Anna Trojanowska, Krzysztof Tomalski, Sebastian Laszczyk, Vinicius Libardoni (Lenkija), Hilda Lindström (Švedija), Bohdan Lokatyr, Olesya Dzhurayeva (Ukraina), Ovidiu Petca (Rumunija), Víctor Manuel Hernández Castillo (Meksika), Victoria Bilogan ir Roger Alsop (Australija), Audronė Petrašiūnaitė, Eglė Kuckaitė, Eimutis Markūnas, Elena Grudzinskaitė, Eugenijus Nalevaika, Gintautas Vaičys, Gražina Kaščionienė, Inga Dargužytė, Jolanta Mikulskytė, Julija Račiūnaitė, Linas Blažiūnas, Marija Marcelionytė-Paliukė, Matas Dūda, Naglis Baltušnikas, Patricija Gilytė, Raimundas Krukonis, Sigita Dackevičiūtė, Toma Šlimaitė-Bubelienė, Vaiva Kovieraitė-Trumpė, Virginijus Malčius, Živilė Minkutė (Lietuva).
Pirmoji Kauno grafikos bienalė „Kultūros linija“ įvyko 2015 m. ir sukėlė didelį Lietuvos meno bendruomenės ir visuomenės susidomėjimą. Tai buvo pirma plataus diapazono apžvalga, po ilgo laiko pristačiusi grafinius menininkų eksperimentus. Bienalė šia linija susiejo asmeninę grafikos atlikimo kultūrą ir grafinę kultūrą plačiąja prasme. Po to vykusi bienalė „Fragmento evoliucija“ eksperimentavo su tradicija ir siūlė susitelkti ties asmeniniais ieškojimais. Trečioji Kauno tarptautinė grafikos bienalė „Grožis“ grįžo prie dar 2015 m. iškelto siekio parodų lankytojams pristatyti darbus, atliktus klasikinėmis grafikos technikomis ir atskleisti žiūrovui, kad grožis yra įvairiapusis ir atpažįstamas ne visuomet įprastomis formomis.
Paroda Vilniaus rotušėje veiks iki spalio 30 d.