Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atskirtį patiriančiam jaunimui – kultūrinės veiklos ir kūrybiniai užsiėmimai

„Šiuo projektu stengiamės įtraukti socialinę ir emocinę atskirtį patiriantį jaunimą į kultūrinę veiklą, formuoti įprotį lankytis kultūros įstaigose, ugdyti jų gebėjimą stebėti ir interpretuoti meno objektus, skatinti emocinę savirefleksiją per kūrybines veiklas ir atskleisti kūrybinį potencialą, plėsti muziejaus bendradarbiavimą su vietos bendruomene“, – apie naują projektą, kurį įgyvendina Kazio Varnelio namai-muziejus, pasakoja muziejaus vedėja ir projekto iniciatorė Daiva Vaišnienė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Paaugliai užsiėmimuose mokosi įvairių dailės technikų
Paaugliai užsiėmimuose mokosi įvairių dailės technikų / Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.

Projektas „Knygos objektai: optiniai žaidimai K.Varnelio namuose-muziejuje“ – tai 24 edukacijos (dvi iš jų virtualios) skirtos paaugliams, kasdieniame gyvenime patiriantiems įvairių sunkumų.

„Projekto dalyviais tapo 10–16 metų paaugliai iš Vilniaus miesto, besilankantys socialinę paramą teikiančiuose centruose, klubuose. Projekto metu lankydamiesi muziejuje paaugliai susipažįsta su optinio meno meistro Kazio Varnelio kūryba, o po to kartu su menininke ir knygų iliustratore Ieva Babilaite-Ibelgauptiene dalyvauja jos vedamosiose kūrybinėse dirbtuvėse. Idėjai įgyvendinti gavome Lietuvos kultūros tarybos paramą, bendradarbiaujame su Vilniaus miesto savivaldybės Pagalbos vaikui ir šeimai poskyriu, socialinės paramos centrais. Projektas sudomino ir verslą – priemones dirbtuvėms su nuolaida teikia UAB „Officeday“, – sakė D.Vaišnienė.

Dvi dešimtys paauglių suskirstyti į dvi grupes Kazio Varnelio namuose muziejuje tyrinėja šio vieno garsiausio optinio meno atstovų Lietuvoje darbus, o jų įkvėpti tapo, kuria aplikacijas, kurios vėliau suguls į dalyvių asmeninę knygą.

Projekto įgyvendintojai įsitikinę, kad meno terapijos metodais grįsta ir paaugliams organizuojama kūrybinė veikla padeda analizuoti ir atpažinti jausmus, susikoncentruoti. Dėmesio nukreipimas į procesą – istorijos kūrimą, popieriaus plėšymą, atliekant pasikartojančius veiksmus, atpalaiduoja, ramina, padeda proceso metu stebėti ir analizuoti savo minčių ir jausmų pokyčius. Užduočių konkretumas padeda stiprinti savikontrolę, įvairios kūrybinės technikos suteikia galimybę įgyti naujų gebėjimų, įveikti išankstines nuostatas ir ribojimus.

Organizatoriai įsitikinę, kad įgyvendinti šį projektą dabar – po ilgai trukusio karantino laikotarpio – itin reikšminga: kai kuriems paaugliams, ypač tiems, kurie ir įprastai dėl socialinių aplinkybių turi mažiau galimybių įsitraukti į kultūrinę veiklą, bus sudėtinga vėl grįžti prie socialiai aktyvaus gyvenimo, dalyvauti neformaliojo meninio ugdymo būreliuose, lankytis kultūros įstaigose, tad projektu tikimasi bent kiek pagerinti esamą situaciją.

Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr./Kai kurie paaugliai užsiėmimuose dalyvauja su mamomis. Užsiėmimus veda iliustratorė Ieva Babilaitė
Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr./Kai kurie paaugliai užsiėmimuose dalyvauja su mamomis. Užsiėmimus veda iliustratorė Ieva Babilaitė

„Čia labai svarbus bendravimo ir socialinės įtraukties dėmuo. Meno kūrinių reflektavimas, aptarimas, diskusijos leidžia mokytis priimti kitokį požiūrį ir apie tai pasikalbėti. Viso to mokomasi būtent kūrybinėse dirbtuvėse“, – kalbėjo D.Vaišienienė.

Projektas „Knygos objektai: optiniai žaidimai K.Varnelio namuose-muziejuje“ vyks iki spalio mėnesio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos