15min pasiteiravus, ar sutinka su mestu kaltinimu, D.Liškevičius atsakė: „Be abejo, ne. Šiuo atveju teisėsaugos teisininkai atsidūrė neaiškioje situacijoje, jiems reikėtų samdytis konsultantus, ekspertus, galinčius pasakyti, kad tai yra meno kūrinys.“
„Šiuo metu jie tiesiog elgiasi netinkamai ir vengia apie tai kalbėti“, – pridūrė pašnekovas.
Videoperformansas be menininko atsiklausimo buvo parodytas kontroversiškai vertinamo „Didžiojo šeimos gynimo maršo“ metu. „Galima sakyti, kad tai yra mano kūrinio vagystė, be to, dar naudojama blogais tikslais. Teisėsauga į tai taip pat turėjo atkreipti dėmesį“, – tikino jis.
„Pagaliau menininko kūrinys pasiekė adresatą, ironizuojant galima pasakyti, – 15min teigė D.Liškevičius. – Iki jo jis ėjo 21-erius metus. Pasirodo, kad dalis tautos vis dar yra nesubrendusi ir lengvai pasiduoda politinėms manipuliacijoms. Ir tai yra liūdniausia, nes šiuo metu būtent joms naudojamas mano meno kūrinys, kurstantis nesantaiką ir neapykantą visuomenėje.“
D.Liškevičius teigė besijaučiantis nesaugus: „Į tai esu įtrauktas aš ir mano šeima. Tai tiesioginė agresija prieš mane.“
„Politikoje atėjo populizmo laikas, kai patrioto kaukė yra stipriai eksploatuojama. Tame marše aš matau labai daug kaukių, kuriomis dengiasi žmonės su tam tikrais tikslais“, – svarstė D.Liškevičius.
D.Liškevičius sakė, kad 2000 metais kuriant videoperformansą „Kliaksas / Restartas“ autoriaus intensija buvo tokia:
„Kūrinys kalbėjo apie patriotizmą, identitetą, homofobiją. Juo buvo bandoma pažvelgti į priekį – Lietuvai tapus Europos Sąjungos šalimi. Tai yra kai atsivers sienos ir valstybė nebegalės būti suresta vien tautiniu pagrindu. Viskas keičiasi, tad Lietuva bus kuriama pilietiniu pagrindu. Joje gyvens įvairiausių šalių žmonės ir jie lygiai taip pat mylės Lietuvą. Bet kyla klausimas – ar mes esame pasiruošę mylėti, suprasti juos ir priimti jų kultūrą?“
Pasak menininko, „Kliaksas / Restartas“ kvestionuoja patriotizmo ribas.
„Norint tokiomis situacijomis būti adekvatiems, mums patiems reikia pakeisti savo mąstymą, – sakė jis. – Todėl performanse ir naudojama tautinė vėliava, simbolizuojanti mūsų tautą. O veido nusišluostymas – aliuzija į Turino drobulę, kurioje paliekamas Dievo veido atspaudas. Joje atsispindi visų mūsų veido atspaudas...“