Duris atvėrusioje parodoje „Dakaro istorijos“ ralio gerbėjų lauks patys įvairiausi eksponatai. Sužinosite, kada pirmąsyk ir kokiu automobiliu lietuviai startavo šiame ralyje, taip pat – jį pamatysite ir galėsite apžiūrėti iš arčiau. Pavyks sužinoti, kaip ralyje žymimi žiniasklaidos ir medijos atstovai, ką dėvi motociklininkai, arba kaip atrodo sunkiausioje – motociklininkų vienišių – klasėje į pergalę sportininką Arūną Gelažninką atvežusi technika.
Be jokios abejonės ilgiau stabtelėti privers ir technika, priklausiusi B.Vanagui. Tiksliau kalbant, pirmojo sportininko automobilio, pagaminto Latvijoje, „OSCar“, likučiai. Nors 2013-aisiais patekus į įvykių, privertusių subyrėti automobilį, sūkūrį, lenktynininkui linksma tikrai nebuvo, dabar jis jau šypsosi.
„Tada atrodė, kad viską žinome ir mokame, ir po pirmosios dienos prologo lenktynių finišavome 17-oje vietoje. Tais laikais čia buvo kosmosas! Antrąją lenktynių dieną startavome nusiteikę kovingai ir nuvažiavę 400 metrų iš laukusių 400 km greičio ruože apsivertėme“, – pamena „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos lyderis.
Po kūlversčio ekipažas nulėkė tolyn, bet, sako B. Vanagas, reikėjo sustoti ir pasitikrinti, kas nutiko. Mat bevažiuojant teko atsikratyti priekinio stiklo, kuris sudužo ir pro jį nieko nebesimatė. O kažkurią akimirką akis į viršų pakėlęs B.Vanagas suprato, kad jų automobilis – be stogo.
„Tada supratome, kad antro stogo neturime, o lenktynės dar tik prasidėjo. Teko apsisukti, važiuoti prieš lenktynių srautą, ir stogą susirasti“, – dalinosi lenktynininkas ir juokėsi, kad prisitvirtinti atgal automobilio stogą pavyko panaudojus labai daug lipnios juostos.
Paroda „Dakaro istorijos“ lankytojų lauks iki pat sausio pabaigos. Vilniaus „Automuziejus“ nuo pat sausio pradžios kiekvieną savaitgalį kvies ir į susitikimus ir pokalbius apie sunkiausias pasaulio varžybas su įdomiausiomis Dakaro ralio asmenybėmis. Jau sausio 6 dieną lietuvių nuotykiai Dakare atsiskleis šturmanų akimis.