Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dūmų fabrike įsikūrusi „Contour Art Gallery“ žada atgaivinti Naująją Vilnią

Vieta tampa svarbiu atspirties tašku septynerius metus be sienų veikusiai „Contour Art Gallery“, rengusiai parodas nuolat kintančiose erdvėse, o dabar prisidedančiai prie „Dūmų fabriko“ komandos misijos – atgaivinti Naująją Vilnią (Vileiką), paversti ją kultūros traukos centru ir išplėsti Vilniaus kultūrinio žemėlapio ribas, rašoma pranešime spaudai.
„Vietiniai“
„Vietiniai“ / Organizatorių nuotr.

Šis naujas „Contour Art Gallery“ etapas prasideda paroda „Vietiniai“. Joje dalyvauja menininkai Petras Lincevičius bei Andrėja Maiburovaitė.

P.Lincevičius įvairiausiais pjūviais tyrinėja pagrindinį savo kūrybos objektą – Šilavotą – įvietintą ryšį su savomis šaknimis. Menininkas saugo kiekvieną savo aplinkos detalę – tai mikroskopiškai ją tyrinėdamas, tai atsitraukdamas ir išsprogdindamas mikronus ant didžiulių akrilu tapytų ryškiaspalvių drobių, kuriamų naudojant įvairias dažų purškimo priemones. Mažesnių kūrinių, tapomų aliejiniais dažais, spalviniai santykiai bei koloritas ramesni. Jie reikalauja ir asmeniškesnio santykio su žiūrovu, juose menininkas detaliai tyrinėja tapomus artefaktus.

Parodoje – iš mažų medinių modeliukų dėliodamas čia pat eksponuojamų didesnių formatų kūrinių maketą – menininkas, tarsi vaikas rūšiuojantis žaislus, atveria duris į savo žaidimų kambarį ir žiūrovui. Mastelių skirtumas Petro kūryboje – nuo prie miniatiūrų priartėjančių paveikslų iki beveik keturių metrų dydžio drobių – savotiškas tos pačios vietos, to paties pasaulio, stebėjimas vaiko ir suaugusiojo akimis.

A.Maiburovaitė motyvų savo kūrybai ieško toldama nuo lokalumo, tačiau lieka ištikima kūrybos medijai – tapymui nafta – jos vaikystės miesto Mažeikių atsiradimo „kaltininke“. „Kai kurie motyvai kyla iš vaiko žvilgsnio ir praeities, išgyventos naftos pramonės mieste, romantizavimo. Man svarbus pats potėpis, dažo sluoksniavimas, spalvų nenuspėjamumas ir sakralumas, atsirandantis iš būtino pasikliovimo pasirinkta pretenzinga medžiaga – nafta“.

Petro kūrinių pavadinimai labiau abstraktūs – „Kartografuojant trūkumą“, „Sekantis epizodas“. Drobėse jie atgimsta konkrečiais artefaktais, buities reliktais. O Andrėjos kūriniai įvardijami labai tiksliai – „Pakrantė“, „Dirva“, tačiau darbuose pagrindine menininkės jungtimi su namais išliekantis peizažas – abstrahuojamas. Tarsi tiksliai įvardytus prisiminimus ji paleistų naujam gyvenimui, prieš tai juos pagražindama.

Menininkas, docentas, kultūrinių projektų organizatorius P.Lincevičius (gimęs 1990 m.) yra freskos „Neegzistuojanti erdvė“ viešbučio „Vytautas Mineral SPA“ Birštone bendraautorius, lietuviško filmo „Rūsys“ paveikslų dailininkas, knygų iliustratorius. Jo kūrinių yra meno galerijoje Abu Dhabi Art Hub, JAE; Imago Mundi – Luciano Benettono kolekcijoje Italijoje; MO muziejuje Vilniuje.

A.Maiburovaitė (gimusi 2000 m.), šiais metais tapo Zabolis Art Prize konkurso finaliste ir „Contour Art Gallery“ bei „Dūmų fabrikas“ pakvietė ją, kaip geriausią kandidatę, dalyvauti šioje parodoje. Jauna menininkė, Vilniaus dailės akademijos studentė, magistro studijas tęsti pakviesta Hagos Karališkojoje meno akademijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?