Edukacinėms kino ir muziejų programoms sostinė skyrė per 200 tūkst. eurų

Vilniaus savivaldybė prisideda prie didesnės kino ir muziejų sklaidos. Į skirtingas socialines grupes, geresnį kultūros prieinamumą ir edukaciją orientuotoms kino programoms, jų plėtrai ateinantiems metams skirta 60 tūkst. eurų, o muziejų programoms – 150 tūkst. eurų, rašoma Vilniaus savivaldybės pranešime spaudai.
Muziejus
Muziejus / Sauliaus Žiūros nuotr.

Su konkursų laimėtojais bus pasirašomos trejų metų sutartys.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie edukacinių programų kūrimo, kasmet sulaukiančių vis daugiau lankytojų, o temų įvairovė bei gyventojų susidomėjimas muziejų ir kino veiklomis Vilniuje tik didėja. Pastaraisiais metais Vilnius garsėja kaip daugybės kūrybinių muziejų ir kino veiklų, edukacijų traukos centras.

Tikimės, jog konkursų laimėtojai ir kiti dalyviai ir toliau įtrauks visuomenę į jų ekspozicijas, plėtos interaktyvias, kūrybiškas ir įtraukias veiklas ir garsins Vilniaus vardą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje“ – sako mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė.

Kino edukacinių programų finansavimo konkursui paraiškas pateikė keturios organizacijos. Laimėtojomis pripažintos „Kino pavasaris“ ir „Meno avilys“. Abiem laimėtojams paskirta po 30 tūkst. eurų metinis finansavimas.

„Kino pavasaris“ – stabili, novatoriška, strategiškai veikianti organizacija, sukaupusi ilgametę veiklos kino industrijoje patirtį - ką tik sėkmingai užbaigusi jau 28-ąjį festivalį. Ilgus metus organizuodama ir įgyvendindama įvairiausius kokybiško kino populiarinimo bei kino edukacijos projektus, ji į savo veiklą įtraukia kino profesionalus, filmų kūrėjus, autorių teisių ir gretutinių teisių specialistus, intelektualus, pedagogus, edukatorius bei įvairių kitų meno šakų profesionalus.

„Meno avilys“ užtikrina platformą tarpsritinių projektinių idėjų vystymui ir įgyvendinimui kino ir medijų edukacijos, kultūros tyrimų, vizualiosios kultūros, kultūros antropologijos ir kitose srityse, sistemingai įgyvendina geriausių pasaulio praktikų taikymą Lietuvoje bei sudaro tinkamas sąlygas kokybiško, profesionalaus kultūros turinio kūrimui bei sklaidai, skatina kultūros organizacijų ir bendruomenių bendradarbiavimą kino srityje.

Muziejų edukacinių programų finansavimo konkursui paraiškas pateikė trys organizacijos. Laimėtoju pripažintas MO muziejus. Asmenine mokslininkų Danguolės ir Viktoro Butkų iniciatyva įkurtas muziejus beveik dešimtmetį veikė kaip muziejus be sienų. 2018-aisiais MO muziejus pradėjo veikti naujai pastatytose patalpose. Šio muziejaus kolekcija – viena didžiausių šalyje privati meno kolekcija, ją sudaro daugiau nei 5 000 lietuvių modernaus ir šiuolaikinio meno kūrinių.

Per pirmuosius veiklos metus muziejus pateko į TOP-5 labiausiai lauktų muziejų pasaulyje, į TOP-10 labiausiai vertų aplankyti muziejų pasaulyje sąrašus, nominuotas Europos metų muziejaus ir Geriausių kultūros kelionių krypčių apdovanojimams. MO muziejus paskelbtas svetingiausia Vilniaus lankytina vieta ir sėkmingiausia metų turizmo iniciatyva, garsinant Lietuvą už jos ribų.

Praėjusiais metais muziejų ir jo parodas aplankė daugiau nei 120 000 lankytojų, o edukacijose dalyvavo 13 000 mokinių ir tiek pat suaugusiųjų apsilankė renginiuose. Keliaujančią MO muziejaus parodą ir edukacijas Lietuvoje aplankė 30 000 žmonių. Per ketverius veikimo metus MO muziejus įsitvirtino kaip aktuali atvira erdvė, burianti platų žmonių ratą – nuo atidarymo čia apsilankė jau daugiau nei pusė milijono žmonių.

Finansavimas edukacinių programų konkursų laimėtojams bus skiriamas trejus metus iš eilės pagal Vilniaus savivaldybės biudžeto galimybes. Konkursų laimėtojai prisidės prie kino ir muziejinių edukacinių veiklų plėtros Vilniaus mieste, inovatyvių, interaktyvių, kūrybiškų ir kitų edukacinių veiklų prieinamumo didinimo, sostinės atstovavimo išskirtiniuose tarptautiniuose projektuose, renginiuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų