Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Fotografo Rimaldo Vikšraičio jubiliejui – paroda „Homo Vikšraitis“

Gegužės 30 d., 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje vyks parodos „Homo Vikšraitis“ atidarymas. Parodą lydės tarptautinio dėmesio jau sulaukęs katalogas tuo pačiu pavadinimu. Rimaldas Vikšraitis prestižinį apdovanojimą Arlio fotografijos festivalyje pelnė 2009 metais, surengė dešimtis parodų svarbiose Pasaulio meno erdvėse ir festivaliuose, keletą – Lietuvoje.
Rimaldas Vikšraitis
Rimaldas Vikšraitis / Autoriaus nuotr.

Ši paroda skirta fotografo 70-mečiui.

Pasak žinomo fotografijos kuratoriaus ir rašytojo Adam Mazur – Rimaldas Vikšraitis yra lietuvių fotografijos problema. Iš tiesų ne tik lietuvių, o plačiau – Vidurio Europos. Vikšraitis – tai nesuprastas keistuolis, amžinas autsaideris, nepaklusnus ekscentrikas. Paprasčiau jį atmesti ir marginalizuoti, nei suprasti. Lengviau šaipytis iš aukšto, nei pažvelgti iš autoriaus siūlomos perspektyvos. Patogiau apdovanoti už pasiekimus ir kalbėti banalybes apie orumą, nei atidžiai studijuoti vis naujas nuotraukas ir ciklus.

Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Autoportretas, 1982
Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Autoportretas, 1982

Politiškai nekorektiška ir vizualiai nepatogi Vikšraičio fotografija – tai pamišimo akimirka nuosekliame ir elegantiškame fotografijos istorikų, teoretikų ir kritikų naratyve. Vikšraitis yra intriguojantis pažinimo simptomas, kurio analizė leidžia suprasti lietuvių ir Vidurio Europos fotografijos kompleksus, elgesį ir tapatybės problemas.

Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Nuogas su rėmeliu, 1992
Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Nuogas su rėmeliu, 1992

Vikšraitis fotografiją traktuoja kaip išraiškos priemonę, tačiau nebijo atsistoti prieš kamerą ir atskleisti savo poziciją (apsinuoginti tikrąja to žodžio prasme). Tai visuomenės gyvenimo registravimas, tik fantasmagorijos, o galbūt haliucinacijos, plotmėje…

Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Portretas su segtukais, 1989
Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Portretas su segtukais, 1989

Greimu sekanti Krauss paprastai bet kokį ekscesą nagrinėdavo taikydama semiotinį kvadratą, punktyru sujungdama konkretų fenomeną su atitinkama kategorija. Tačiau Vikšraičio vieta atrodo kitokia, o šio fotografo nustūmimas „į šoną“ neatspindi jo kūrybos specifikos. Taip prieiname išvadą, kad jį reikia įrašyti į patį vidurį, ties sankirta linijų, žyminčių į semantinį lauką įrašytas priešybes.

Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Kelio pabaiga, 1995
Autoriaus nuotr./Rimaldas Vikšraitis. Kelio pabaiga, 1995

Paroda Kauno fotografijos galerijoje veiks iki liepos 7d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?