„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Fotomenininkės Vilmos Samulionytės paroda pristatoma festivalyje „Photo Israel“

Lapkričio 17–27 dienomis Tel Avive įvyks devintasis tarptautinis fotografijos festivalis „Photo Israel“, kasmet sutraukiantis dešimtis tūkstančių vietos fotografijos entuziastų ir smalsuolių. Šiemet festivalyje bus eksponuojama Vilmos Samulionytės paroda „Happy ever after“ (kuratorė Ya’ara Raz Haklai), sujungianti dvi ankstesnes menininkės fotografijų serijas, rašoma ministerijos pranešime spaudai.
/ Vilmos Samulionytės nuotr.

Dvejus metus dirbusi moterų fotografe Rijade, Saudo Arabijoje, V.Samulionytė 2009–2011 m. darytas nuotraukas pristatė parodoje „Koša“, kurioje vaizduojama išimtinai moteriška Rijade vykstančių lyties pagrindu segreguotų vestuvių pusė. „Koša“ yra pakylėtas puošnus krėslas, kuriame sėdi nuotaka ir belaukdama jaunojo priima vestuvių svečių sveikinimus (šiuo atveju tik savo ir vyro giminės moterų). Tai svarbiausias ir puošniausias, centrinis vestuvių vietos taškas. Žmogaus eliminavimas iš interjero leidžia fokusuotis į architektūrą ir dizainą bei tai, kaip jie atspindi vietos ceremonijas, vertybes, skonį ir kultūrą.

Suhrįžusi į Lietuvą V.Samulionytė tęsė santuokos idėjos įvietinimo tyrinėjimus vietose, kuriose vyksta lietuviškos vestuvės. Jos fotografijų serija „60 monumentų. Civilinės registracijos skyriai (2012–2019)“ vaizduoja erdves, kurios šeštajame XX a. dešimtmetyje, komunistinio laikotarpio šalyje pradžioje, funkcionavo kaip alternatyva bažnyčioms. Šie civilinės metrikacijos skyriai naudojo dažnai būtent bažnyčiose randamus architektūros elementus – vitražus, reljefus, šviestuvus ir altoriaus formos stalus, bet eliminuodavo bet kokį religinį jų kontekstą, vietoj to dekoruodami juos poros sąjungos, būsimos šeimos ir valstybės suvereniteto simboliais. Šiuolaikiniai Lietuvos įstatymai leidžia pasirinkti norimą vestuvių vietą.

Menininkės fotografinės tipologijos tyrinėja vestuvių ceremonijos išraiškas per architektūrą ir dizainą bei atkreipia dėmesį į panašumus ir skirtumus šiose dviejose itin tolimų kultūrų ceremonijose. Nors autorė pripažįsta ceremonijų svarbą, kūriniai kvestionuoja jų aspektus, kuriuos įprasta priimti kaip duotybę – pačių vestuvių ceremonijos esmę, kiekvieno jos dalyvio vaidmenį ir pasirinkimo bei veikimo šiame taške spektrą.

V.Samulionytė, kuratorė, tarptautinio fotografų simpoziumo NIDA meno vadovė ir fotomenininkė, aktyviai dirba konceptualiosios fotografijos srityje kvestionuodama visuomenės ritualus, atmintį ir papročius. Taip pat ji yra dokumentinio filmo „Močiute, Guten Tag!“, kuriame nagrinėjamos vis dar aktualios Antrojo pasaulinio karo pasekmės regionui, bendraautorė.

Kartu su menininku Gyčiu Skudžinsku 2014 m. V.Samulionytė įkūrė leidybinę platformą „NoRoutine Books“, kuri leidžia limituoto tiražo knygas. Menininkė yra surengusi tiek personalines parodas, tiek dalyvavusi grupinėse parodose Lietuvoje, Turkijoje, Čekijoje, JAV, Slovėnijoje ir kitose šalyse.

Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros atašė Izraelyje dr. Elena Keidošiūte ir Lietuvos kultūros institutu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs