Parodos kompoziciją sudaro dvi iš pažiūros skirtingos, tačiau temiškai susijusios dalys. Pagrindinėse ekspozicijų salėse lankytojus pasitiks kūriniai iš serijos „The Crystal World“, kuri yra įkvėpta žymaus Jameso Grahamo Ballardo romano tuo pačiu pavadinimu. Tai didelio formato paveikslai, kuriuose vaizduojamos akimirkos iš visuomenę sukrėtusių įvykių ir juose įsipainiojusių žmonių išgyvenimų.
„Šie vaizdai iš, pavyzdžiui, įsiveržimo į JAV Kapitolijų, neramumų viešosiose įstaigose Brazilijoje ir kitų, vien tik politiniais motyvais nepaaiškinamų, įvykių, – paskoja parodos kuratorius Audrius Pocius, – Lou Cantor kūriniuose tokie vaizdiniai yra pertraukiami inkrustuotų ametisto kristalų.
Jie ne veltui primena mįslingą virusą, krištole sustingdžiusį Afrikos žemyną minėtame Ballardo romane. Parodoje tai veikia it metafora, bylojanti apie sudėtingas socialinės laisvės ir pažinimo galimybių problemas šiuolaikinėje visuomenėje, tikslingas patirtis gebančių kurti technologijų fone.“
Antroji parodos dalis, eksponuojama „Medūzos“ Videokapsulėje ir į ją vedančiuose kambariuose, yra skirta specialiai šiai parodai sukurtiems video kūriniams, kviečiantiems giliau susipažinti su menininkus dominančiomis temomis.
Atsispirdami nuo neurologo Ivano Pavlovo eksperimentų su šunimis, keturi trumpo metro filmai iš skirtingų perspektyvų plėtoja pasakojimus apie elgsenos mokslo ištakas, implikacijas ir keliamus iššūkius pritaikant jo atradimus elgesio modeliavimo strategijose bei komunikacijos technologijų dizaine. Šie filmai pasižymi išskirtine Lou Cantor kolektyvui būdinga menine raiška, o dalis jų buvo sukurti galvojant apie jaunesnę auditoriją ir jai kuriamą edukacinę programą.
Abi parodos dalis figuratyviai sujungia jos pavadinimas „Parallax“ – optinė perspektyvos klaida ar poslinkis – čia bylojantis apie paradoksalų technologijų poveikį individualiam ir kolektyviniam gebėjimui suvokti tikrovę, kuomet didesnio komunikacijos greičio ir susietumo troškimas ilgainiui ima panašėti į vienatvės epidemiją.
Apie menininkus
Lou Cantor yra 2011 m. Berlyne įkurtas menininkų kolektyvas (šiuo metu jį sudaro Jozefina Chetko ir Kolja Glaeser), kurio pagrindinė interesų sritis yra intersubjektyvumas ir tarpasmeninė komunikacija. Lou Cantor praktika tyrinėja daugiaprasmišką šiuolaikinės komunikacijos minų lauką, kuriame terpė, pranešimas ir prasmė nuolat atsimuša viena į kitą.
Plėtodami savo tyrimų lauką, jie reguliariai leidžia leidinius skaitytojams ir patys prisideda prie įvairių publikacijų. Duetas yra surengęs parodas prestižinėse šiuolaikinio meno institucijose Berlyne, Niujorke, Varšuvoje, Bazelyje, Bonoje.
Paroda veiks iki 2024 m. spalio 19 d.