Kaip menas veikia žmonių savijautą ir emocinę sveikatą?

Specialistai sutaria, kad menas gali daryti stiprų poveikį žmonių emocinei savijautai ir sveikatai. Norėdami suprasti, kokį – Lietuvos nacionalinis dailės muziejus (LNDM) ir startuolis „Mindletic“, siekiantis užkirsti kelią emociniam disbalansui, ugdant emocines kompetencijas, pradeda vykdyti išskirtinį emocijų matavimo eksperimentą, praneša LDNM.
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus / Gintarės Grigėnaitės nuotr.

Birželio 6-liepos 6 dienomis lankytojai bus kviečiami dalyvauti tyrime ir pasidalyti savo potyriais po apsilankymo parodose penkiuose LNDM muziejuose Vilniuje: Nacionalinėje dailės galerijoje, Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje, Vytauto Kasiulio dailės muziejuje, Radvilų rūmų dailės muziejuje, Vilniaus paveikslų galerijoje.

Tyrimas padės išplėsti žinias apie meno poveikį emocijoms ir nustatyti, kaip savarankiškas apsilankymas muziejuje ir apsilankymas muziejuje su gidu keičia savijautą.

Lankytojai, sutikę įsitraukti į tyrimą, galės laimėti ekskursiją 10 asmenų pasirinktame LNDM muziejuje Vilniuje, Klaipėdoje, Palangoje ir Juodkrantėje arba meniškų suvenyrų.

Muziejus – ir psichologinę gerovę puoselėjanti erdvė

„Emocijos XXI amžiaus muziejuje vaidina be galo svarbų vaidmenį. LNDM vis labiau atrandamas kaip socialinę sanglaudą ir psichologinę gerovę puoselėjanti erdvė. Drauge su edukatoriais, gidais skatiname įvairias socialinės ir kultūrinės įtraukties veiklas, siekdami atskleisti lankytojams ne tik estetines meno galimybes, papasakoti įdomias istorijas, bet ir parodyti, jog menas gali tapti mūsų emocinės saviugdos įrankiu, skatinančiu savirefleksiją ir tarpusavio pasidalinimą patirtimis,“ – sako menotyrininkė, LNDM generalinio direktoriaus pavaduotoja parodoms ir edukacijai Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė.

Anot J.Marcišauskytės-Jurašienės, neseniai atliktame tyrime apie oksitociną (hormoną, kuris išsiskiria patiriant meilę, empatiją) buvo atskleista, jog žmogaus organizmas jį išskiria, išgirdus gerą istoriją.

„Kai mūsų smegenis sujaudina gera istorija, organizmas išskiria oksitociną, skatinantį pajausti empatiją kitiems, užmegzti ryšį. O muziejus juk yra gerų istorijų vieta. Todėl „Mindletic“ pasiūlius bendradarbiauti – nedvejodami sutikome ir su smalsumu laukiame rezultatų“, – pasakoja generalinio direktoriaus pavaduotoja.

Menas stiprina teigiamas emocijas

Mokslinių tyrimų rezultatai, patvirtina stiprų meno ir emocijų ryšį. Garsių mokslinių institucijų, tarp jų Kalifornijos universiteto Berklyje ir Londono universiteto, atlikti tyrimai parodė, kad menas gali sustiprinti lankytojų teigiamas emocijas, sumažinti streso lygį ir pagerinti bendrą emocinę savijautą.

„Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti su LNDM ir atskleisti meno poveikį žmonių savijautai, – sako „Mindletic“ vykdančioji direktorė, organizacijų psichologė Ieva Šapalaitė. – Šis eksperimentas suteiks vertingų įžvalgų apie galimą terapinę meno naudą ir jo gebėjimą skatinti emocinę gerovę.“

Surinkta informacija padės giliau pažinti meno poveikį

Tyrimo metu bus lyginama savarankiškai muziejuose besilankančiųjų ir muziejaus gidų vedamų grupinių ekskursijų dalyvių emocinė savijauta. Dalyvių bus prašoma pasimatuoti emocinę savijautą prieš ir po susitikimo su menu, todėl bus galima išsamiai išanalizuoti emocinius pokyčius, kuriuos sukėlė meno kūriniai. Lyginant savarankiškai besilankančiųjų ir gidų vedamų ekskursijų dalyvių patirtis, tyrimu siekiama atskleisti socialinės sąveikos ir ekspertų medijavimo įtaką emocinei reakcijai į meną.

Tyrimo metu surinkti duomenys bus visiškai nuasmeninti. Visiems tyrimo dalyviams, kurie pateiks savo el. pašto adresus, bus pateiktos apibendrintos tyrimo išvados, o visuomenei tyrimo rezultatai bus pristatyti Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus ir „Mindletic“ interneto svetainėse ir paskyrose socialinėse medijose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis