Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno paveikslų galerijoje atidaroma žinomų Lietuvos moterų portretų paroda: vizualiai įspūdinga, tematiškai jautri

Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Paveikslų galerijoje Kaune nuo gegužės 15 dienos pradės veikti Dainiaus Ščiukos fotografijų paroda „Moteris“.
Ilona Balsytė (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)
Ilona Balsytė (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“) / D.Ščiukos nuotr.

Kaip rašoma pranešime spaudai, jaunosios kartos fotomenininko Dainiaus Ščiukos rafinuotų portretų ciklas „Moteris“ – tai kontradikcija pateikiamai tobulai moters reprezentacijai populiariojoje kultūroje. Veikiau tai autentiško moteriškumo kelionė, atverianti kitokį – beribį ir stereotipais nesuvaržytą požiūrį į moters grožį.

Ši paroda – tai odė MOTERIAI – tikrai, sodriai, nepriklausomai, pasakojančiai istorijas, veikliai, o svarbiausia – nebijančiai savęs. Priimančiai save visokią – kartais idealiai apsirengusią ir pasitempusią, kartais susimąsčiusią, dar kitais kartais – liūdinčią ir išgyvenančią.

D.Ščiukos nuotr. /Rūta Meilutytė (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)
D.Ščiukos nuotr. /Rūta Meilutytė (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)

Tematiškai jautri, vizualiai įspūdinga, tikra ir moderni portretų serija vaizduoja savitas, įdomias ir savo veikla išsiskiriančias žinomas Lietuvoje moteris. Parodoje įamžintos Ilona Balsytė, Beata Tiškevič, Rūta Meilutytė, Asta Valentaitė, Agnė Jagelavičiūtė, Gražina Baikštytė ir kitos garsios moterys.

Masinė žiniasklaida be jokio atokvėpio formuoja visuomenės požiūrį į idealią moterį – liaunas liemuo, tobuli plaukai, putlios lūpos, nepriekaištinga oda – ir visa tai bet kokiomis priemonėmis, bet kokia kaina, lyg tai būtų pamatinės ir svarbiausios pozicijos moteriškumo vertybių skalėje. Paviršutinis ir dirbtinai sukurtas grožis bei gyvenimo būdas tampa visuomenės gerėjimosi objektu.

D.Ščiukos nuotr. /Beata Tiškevič (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)
D.Ščiukos nuotr. /Beata Tiškevič (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)

Fotošopas ir kosmetika suvienodino ir suklonavo moters portretą, jis tapo lengvai atpažįstamas, nuspėjamas ir neįdomus. Negana to, dar ir traumuojantis. Pagal atliktas apklausas, tik du procentai viso pasaulio moterų jaučiasi gražios, o jaunos merginos kaip išmanydamos stengiasi atitikti visuomenės suformuotą tobulos moters „standartą“. Savęs reprezentacija kaip tobulos ir per daug emocijų nereiškiančios porcelianinės lėlės, rodos, tapo norma. Ar iš tiesų moteriškumas yra tik paprasčiausia tuštybių mugė?

Paroda Kauno paveikslų galerijoje veiks iki rugsėjo 6 dienos.

D.Ščiukos nuotr. /Karina Leontjeva (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)
D.Ščiukos nuotr. /Karina Leontjeva (iš D.Ščiukos portretų ciklo „Moteris“)

Apie fotomenininką

Dainius Ščiuka (g. 1991) gimė ir užaugo Kaune. 2014 m. baigė fotografijos studijas Portsmuto universitete, JK. Čia gyvendamas išleido pirmąjį kūrybos albumą „Taste the Street“, seriją pristatė ne vienoje menininkams skirtoje erdvėje.

Grįžęs į Lietuvą, fotografas toliau plėtojo socialines temas, kurios matomos daugelyje menininko serijų.

D.Ščiuka savo kūrybą yra pristatęs dešimtyje personalinių parodų, jo darbai įvertinti įvairiais apdovanojimais Lietuvoje. Šiuo metu menininkas domisi antropologija, tipologija bei Lietuvos fotografijos mokyklos kūrybine tąsa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?