Tai videomeno kūrinys, kuris siekia suteikti didesnį matomumą žmogiškajai tragedijai, kurią šiandien atspindi Afrikos imigracija į Europą. Tai kūrinys, kurio kadruose dėmesys yra sutelktas į Amadou Bah, jauną Afrikos pabėgėlį, kuris išgyveno Viduržemio jūros kirtimą. Žmogų, apsuptą ir „padengtą auksinėmis išlikimo antklodėmis, išmirkytomis garsu“, kurį jos sukuria bei reikalauja iš žiūrovo dėmesio, pripažinimo ir empatijos. Paroda veiks iki vasario 11 dienos.
O jūs, ar matote?
Kuratorius Ofiras Doras sako, kad „Nematomas / Not in Sight“ yra kaip metavaizdis, multisimbolis, gija, jungianti įvairias idėjas, sukuriančias M.R.Balboa videoinstaliaciją. Jaunuolis stovi kambario centre, savo vieninteliame dramatiškame veiksme, scenos pradžioje, apsivyniojęs auksinėmis paklodėmis. Matome tai, ką būtų galima vertinti kaip apsaugos veiksmą, arba slapstymąsi ar apsirengimo ritualą, kuriam patys ir turėtume suteikti reikšmę. Vaizdas – savo simboliniu sudėtingumu, sulėtinto judesio pailgėjimu – atveria apmąstymų erdves.
Ką tas jaunuolis daro? M.R.Balboa pasakoja istoriją apie asmenį, kuris pasiryžo pavojingai kelionei per jūrą iš Afrikos į Europą, apsivilkęs auksines gelbėjimo paklodes. Kontrastingas ir tamsus veidas tampa „gyva kovos, vilties bei žmogiškumo emblema“... M.R.Balboa videoterminija yra paremta prieštaravimu, o kadro centras – tamsiausias, vaizde kontrastuoja tviskantys auksiniai lakštai. Šviesa prieš tamsą, matymas prieš aklumą, pasislėpimas prieš buvimą dėmesio centre, apsauga prieš atsiskyrimą.
M.R.Balboa vaizdo darbas veikia kaip įtaigus liudijimas apie atkaklumą ir neišsenkantį kiekvieno individo orumą, kuris imasi pavojingų kelionių siekdamas geresnio gyvenimo. M.R.Balboa ne tik mus informuoja apie migrantų patirtį, bet ir kviečia peržiūrėti mūsų pačių pasakojimus ir vizualines reprezentacijas, kurios formuoja būties suvokimą.
M.R.Balboa – Čilės-Belgijos kilmės menininkas, gimęs 1971 m. (Temuco, Čilėje). Jis šiuo metu gyvena dažnai keliaudamas tarp Berlyno ir Briuselio. M.R.Balboa vizualinėje kūryboje, turinčioje ryškų socio-politinį aspektą, iškalbingai atsispindi jo asmeninis atsakas į istorinius ir socialinius įvykius, ypač globalizacijos ir neo-liberalaus modelio krizės laikotarpiu. Jo darbai mus kviečia atidžiau pažvelgti į pasaulį aplink save, siekiant atrasti grožį bei žmoniškumą neįprastose vietose. M.R.Balboa studijavo vizualinius menus Santjago de Čilėje (ARCOS), Vircburge (FHWS) ir Tulūzoje (ESAV), taip pat dalyvavo magistrantūros programoje Berlyno Menų Universitete (UDK) 2013 m.
Menininko darbai – pristatyti visame pasaulyje: Splito Videomeno festivalis (SBARF), Kroatija; „Galleri Heike Arndt DK“, Berlynas, Vokietija; 15-asis Busano tarptautinis videomeno festivalis (BIVAF), Pietų Korėja; „PLAY“, Videomeno ir eksperimentinio kino festivalis, Buenos Airės, Argentina; Šiuolaikinio meno erdvė Batumi (CAS), Gruzija; „Fotografic“ galerija, Praha, Čekija; „Simultan Video Festival XVII“, Timišoara, Rumunija; „/SI:N/“ meninė bienalė, vaizdo ir performanso, Palestina; 35-asis festivalis „Les Instants Vidéo“, Marselis, Prancūzija; Pekino tarptautinis trumpametražių filmų festivalis, BISFF, Kinija; ir Bærum Kunsthall, Norvegija, „PROYECTOR“ / videomeno platforma, Madridas, Ispanija; „VAEFE II“, Tilburgas, Nyderlandai, „Video Art Meiden“, Atėnai, Graikija, ir Czong Institute for Contemporary Art (CICA), Pietų Korėja.