Klaipėdoje – neoficialiojo meno legendos Kazimieros Zimblytės darbų paroda

LNDM Prano Domšaičio galerija lapkričio 8 d., penktadienį, 18 val. klaipėdiečiams ir miesto svečiams pristatys Kazimieros (Kazės) Zimblytės (1933–1999) darbų parodą „Kazės Zimblytės abstrakcijos: tarp nuotaikų ir pasaulio“.
Kazės Zimblytės darbai
Kazės Zimblytės darbai / LNDM nuotr.
Temos: 2 Kultūra Menas

Paroda vasarą buvo eksponuojama LNDM Pamario galerijoje Juodkrantėje ir sulaukė meno profesionalų bei lankytojų dėmesio. Dailininkės darbuose atveriama savita avangardinės dailės kalba – koliažų ir asambliažų technikomis menininkė įvaizdino savo nuotaikas. Paroda veiks iki kovo 30 d.

Menininkės avangardinės dailės kalba

Abstrakčiosios tapybos pradininkės K.Zimblytės paroda „Abstrakcijos: tarp nuotaikų ir pasaulio“ atveria žiūrovams savitą avangardinės dailės kalbą. Tapytoja kūrybines idėjas transformavo į išskirtinį plastinės raiškos modulį – skirtingomis abstrakčiomis kompozicinėmis struktūromis, tamsiomis arba šviesiomis spalvomis ant drobės, popieriaus ar kartono tapė aliejumi, akvarele, guašu, koliažų ir asambliažų technikomis klijavo drobės skiautes, popieriaus, odos, folijos lakštus ir taip perteikė emocines savo būsenas.

LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Nuotaikos keičiasi, 1985
LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Nuotaikos keičiasi, 1985

Pasak parodos kuratorės Nijolės Nevčesauskienės, K.Zimblytės itin kontrastingi plastiniai sprendimai atveria unikalių vizijų pasaulį, kuriame galima justi ir dvasinio vienišumo, ir realaus materialumo matmenį. Menininkei svarbus ir erdviškumo matmuo. Tapytų drobių pakraščiuose spalvos šviesėja arba tamsėja, kampuose priklijuojami blizgūs ar nulakuoti erdvių ribas praplečiantys popieriaus lakštai. Popierius ant drobės yra ta trapioji membrana, tarsi plaštakės sparnai jautri laikui, dulkėms ir fiziniam poveikiui.

LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Trimituoja. XX a. 8-9 deš.
LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Trimituoja. XX a. 8-9 deš.

Anapus oficiozinio meno

Briedžiūnų kaime gimusi menininkė Vilniaus dailės institute studijavo tekstilę. Vėliau dirbo Vilniaus dailės kombinate, kūrė tekstilės, audinių projektus. Nuo 1959 m. dalyvavo daugelyje bendrų respublikinių, moterų dailininkių, taikomosios dailės parodų. Ryškūs ir dekoratyvūs jos kūriniai buvo eksponuojami ir užsienio parodose Lenkijoje, Rusijoje, Japonijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje ir kt. Tačiau menininkės abstrakcijos nepatekdavo į sovietmečiu rengiamas oficialias tapybos parodas.

Viešose erdvėse Lietuvoje dailininkė negalėjo rengti ir personalinių parodų. Kaip ir avangardistai Linas Katinas, Vincas Kisarauskas ir kt., savo kūrinius K.Zimblytė eksponavo privačiose arba pusiau viešose erdvėse: Juditos ir Vytauto Šerių salone, Vilniaus kino teatruose, Lietuvos rašytojų sąjungoje ir kt.

LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Keičiasi, 1985
LNDM nuotr./Kazė Zimblytė. Keičiasi, 1985

Palankiausias kūrybos laikas K.Zimblytei prasidėjo artėjant Sąjūdžiui ir Lietuvai atkūrus nepriklausomybę. 1988 m. menininkė surengė pirmąją oficialią personalinę parodą Vilniaus dailės parodų rūmuose. Kelis kartus dailininkės kūryba buvo pristatyta „Lietuvos aido“ galerijoje.

Parodoje „Abstrakcijos: tarp nuotaikų ir pasaulio“ LNDM Prano Domšaičio galerijoje taip pat pristatomi K.Zimblytės fotografijose užfiksuoti išskirtiniai avangardiniai performansai. Menininkė juos įgyvendino septinto dešimtmečio pabaigoje Vlado Vildžiūno ir Marijos Ladigaitės-Vildžiūnienės namų kieme ir sode Vilniaus Jeruzalės rajone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis