Šioje parodoje pristatomi du menininkai, kalbantys skirtingomis meninėmis kalbomis, kartais labai nutolstančiomis viena nuo kitos, o kartais susikertančiomis tam tikruose taškuose. Vitos vaizduojami intymūs bei asmeniški buitiniai motyvai, žaismingi spalviniai santykiai, dailus potėpis, kone vaikiški piešiniai čia susimaišo su Kazimiero bejausmiu, beasmeniu potėpiu, nihilistinio ir susvetimėjusio pasaulio motyvais, skelbiančiais tuštumą. Tuo pačiu metu abiejų autorių kūrinius galima būtų traktuoti kaip šiuolaikinės kultūros vizualumo refleksiją, atspindinčią išsklaidytą, heterogenišką atvaizdų srautą ir komentuojančią dabartinio pasaulio, jo vaizdų bei įvaizdžių aktualijas. Besiskleidžiantis abiejų kūrėjų pasakojimas analizuoja tikėjimo / netikėjimo, seksualumo / atgrasumo, meilės / neapykantos, tikrumo / tuštumos, bendrumo / svetimumo ir kitas temas. Kuriamas interjerinis parodos modelis kelia klausimą apie regimosios ir neregimosios realybės koegzistavimą bei tampa meno kūrinio – menininko – žiūrovo santykio tyrimu bei išsiverčiančio pasaulio epifanija.
„Tai, ką vaizduoju, yra tarsi noras parodyti, kad kasdienybė nėra paprasta, o buityje gali slypėti net ir didžiausios vidinės dramos“, – teigia Vita Opolskytė. Jos paveiksluose vaizduojami tarsi išplėšti iš kasdienybės itin intymūs ir asmeniški gyvenimo fragmentai bendroje ekspozicijoje tampa nuorodomis ar sufleravimais į galimai vykstantį pasakojimą. Koliažiniu principu kuriami paveikslai, per asmenišką patirtį susidubliavę su kitais pasakojimais, kultūriniais ženklais ar mitais, žiūrovui kelia universalių išgyvenimų. Autorės kūriniuose aplinkos tyrinėjimas turinio plotmėje persikelia ir į formą – kūriniai sukurti ne tik aliejiniais dažais, bet ir jos buityje naudojamomis priemonėmis, taip buitį ir rutiną įnešant ir į intymią vizualiąją sferą.
Nuasmenintuose Kazimiero Brazdžiūno kūriniuose vyrauja plačiai eksploatuojami kultūros, religijos ar šiuolaikinio pasaulio ikonų motyvai, kuriuos reanimuodamas drobės plokštumoje autorius atkuria kitam, naujam gyvenimui. Paveikslus jis atlieka depersonalizuotu purškiamų dažų potėpiu, kurdamas šiandienai artimesnį aerozolinį sfumato. „Neatsitiktinai pasirenku aerozolinius dažus, kuriais purkšdamas dažų ūką, konstruoju reginį lyg per miglą. Nusprendžiau nupaišyti tai, kas nematoma, tai, ko nebėra už reprezentuojamojo vaizdo, blėstančio istoriografinio rūko“, – teigia menininkas. Tokiu būdu Kazimiero drobėse randasi kultūrinio pasaulio miražas, haliucinacija, sukurta vien tik purškiamų spalvotų dulkių bei apribota nematomo, tik menamo silueto.
Apie autorius
Kazimieras Brazdžiūnas (g. 1991 m., Kaunas) – tapytojas, kuratorius ir apžvalgininkas. 2018 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo magistro laipsnį. Nuo 2018 m. LATGA narys. 2020 m. suteiktas meno kūrėjo statusas. Nuo 2012 m. aktyviai kuruoja bei dalyvauja grupinėse parodose, meno projektuose, pleneruose, konkursuose, yra surengęs personalinių parodų. 2018 m. įkūrė jaunųjų Lietuvos tapytojų meno platformą „Kontr-Argumentas“. Autoriaus straipsniai publikuojami „Literatūroje ir mene“, rubrikoje „Požiūrio taškas”. Kūryba pristatoma albume „# 30. Nauja lietuviška tapyba“ („Artseria“, 2019 m.). 2020 m. menininkui skirta LTKT individuali stipendija.
Vita Opolskytė (g. 1992 m., Vilnius) – tapytoja, kuratorė, straipsnių autorė. Studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje ir Karel de Grote aukštojoje mokykloje Belgijoje. 2017 m. Vilniaus dailės akademijoje suteiktas magistro laipsnis. Nuo 2014 m. aktyviai dalyvauja grupinėse parodose, meno projektuose, tarptautinėse meno mugėse, edukaciniuose renginiuose. Konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininkė bei antrosios vietos nugalėtoja (2015 ir 2016 m.). 2018 – 2020 m. skirta LTKT individuali stipendija. Yra surengusi personalinių parodų Lietuvoje ir užsienyje. 2018 m. įkūrė jaunųjų Lietuvos tapytojų meno platformą „Kontr-Argumentas“. Nuo 2018 m. LATGA narė, jai suteiktas meno kūrėjos statusas. Dirba Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykloje, dėsto Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje. Menininkei atstovauja „The Rooster Gallery“.
Paroda veiks iki 2021 m. gegužės 2 d.