Šių metų vasario mėnesį Ai Weiwei sulaukė itin neigiamos reakcijos dėl nuotraukos, kurioje pats pozuoja kaip nuskendęs sirų berniukas, o per Berlyno kino festivalį jis apjuosė Berlyno „Konzerthaus“ koncertų salės kolonas 14 000 pabėgėlių naudotų gelbėjimosi liemenių.
Tai – ne vieninteliai menininko veiksmai, kuriais jis smerkė Europos politikų veiksmus sprendžiant pabėgėlių krizę, tačiau kai kurie jo meniniai pareiškimai kritikų buvo apkaltinti jautrumo stoka ir istorinio konteksto neišmanymu.
Naujausias Ai Weiwei projektas – meninė instaliaciją „F.Lotus“ Vienos Belvederio rūmų tvenkinyje, kurią sudaro 201 apskritimai, sudaryti iš 1005 gelbėjimosi liemenių, kurios buvo rastos Lesbo saloje Graikijoje. Kaip lotosai tvenkinyje plūduriuojantys apskritimai yra išdėstyti taip, kad sudarytų F raidės formą.
Pats menininkas teigia, jog Lesbo saloje yra palikta 500 000 gelbėjimosi liemenių. „Tai taip glaudžai siejasi su žmonėmis. Gelbėjimosi liemenė galbūt yra paskutinis dalykas, kurį spėji sugriebti, prieš pabėgimą,“ – AFP teigė Ai Weiwei, komentuodamas savo kūrinius.
Ai Weiwei, laikomas iškiliausiu Kinijos šiuolaikinio meno kūrėju, padėjo suprojektuoti Pekino olimpiados stadioną, pramintą „Paukščio lizdu“, rengė parodas visame pasaulyje, bet dėl savo veiklos dažnai užsitraukdavo Kinijos valdžios nemalonę. 2011 m. jis buvo suimtas 81 dienai dėl savo pasisakymų už demokratiją ir žmogaus teises, taip pat Pekino vyriausybės kritiką.