„Laisva meilė“ fotografo Vinco Alesiaus akimis

Pasitinkant Lietuvos 100-metį, vienas populiariausių gatvės fotografų Vincas Alesius pristato pirmąjį meninį projektą – išskirtinėje fotografijų parodoje „Laisva meilė“ savo provokuojantį žvilgsnį į šiandienos Vilnių sujungė su istoriniais kadrais.
news_5a853d611098754fa2ab.jpg
Vincas Alesius

Pasak jo, mitas, kad lietuvaičiai yra santūrūs, o jų jausmams atsiskleisti visais laikais padėjo ir Vilniaus erdvės. Vasario 13 d. prekybos centre „GO9“ atidarytoje parodoje greta sugula ir dialogą mezga gatvės fotografija bei senojo Vilniaus nuotraukos, darytos XIX–XX amžiuje.

„Norėjome konceptualiai sujungti kelias progas ir su meile pasitikti šaliai svarbią sukaktį – laisvos ir modernios Lietuvos šimtmetį“, – sako parodos partnerio „GO9“ vadovė Donata Vaičiukynė. ]

Visos fotografijos ekspozicijoje yra nespalvotos, tačiau jose užfiksuoti vaizdai – ryškūs. Senojo Vilniaus nuotraukose mažai meilės išraiškų, žmonių ir erdvių ekscentriškumo, tuo tarpu V.Alesiaus kadrai drąsesni – žmonės ir jausmai arčiau objektyvo.

„Nuomonė, kad lietuvaičiai yra santūrūs, tėra mitas. Žinoma, viešose erdvėse jausmus jie dažniausiai reiškia subtiliai, tačiau, jei žmones sieja romantiški ryšiai, jie nevengia to parodyti – apdovanoja vienas kitą bučiniu, laikosi už rankų“, – sako gatvės fotografas V.Alesius.

Savo nuotraukose užfiksuotų herojų reikšti meilės V.Alesius neprovokavo. „Gatvės fotografijai negali primesti jokios režisūros. Stengiuosi nesikišti į kadrą ir neprovokuoti žmonių nei demonstruoti savo jausmų, nei juos slėpti. Kita vertus, visada apmąstau nuotraukos kompoziciją. Gatvės fotografija yra laukimas: žinau, kokį vaizdą noriu užfiksuoti ir gatvėje jį randu“, – sako fotografas.

Tuo tarpu archyviniuose Vilniaus miesto kadruose, fotografuotuose XIX–XX a., Vilnius ir jo gyventojai skiriasi nuo to, ką matome šiandien – gatvėse mažai judėjimo, pagrindiniai sostinės simboliai: Gedimino pilies bokštas, Katedros aikštė – visiškai kitokie.

V.Alesius sako, kad gatvės fotografui nusikelti šimtmetį į praeitį būtų nemažas iššūkis: „Visų pirma, reiktų dirbti su visiškai kitokia technika ir, matyt, investuoti į kadrą: prieš fotografuojant užmegzti ryšį su žmonėmis, juos kalbinti. Trūktų pagrindinio gatvės fotografijai reikiamo elemento – intensyvaus miesto ir žmonių judėjimo, dinamikos.“

Fotografijos projekto partnerio prekybos centro „GO9“ vadovė D.Vaičiukynė sako, kad parodai pasirinkta erdvė – neatsitiktinė. „Pastatas, kuriame veikia prekybos centras yra kupinas paradoksų – jis mena Lietuvos nepriklausomybės aušrą.

Šiame name veikė pirmasis kino teatras „LUX“, šokių klubas „PALACE de DANCE“, fotografijos studija, restoranai. Šiuo metu čia įsikūrę jaukūs restoranai, išskirtiniai prekybininkai bei ypatingą kavą verdančios kavinukės. „Projektas „Laisva meilė“ yra lėta kelionė laiku po Vilniaus miestą ir žmonių jausmų pasaulį“, – sako D.Vaičiukynė.

Vinco Alesiaus paroda
Vinco Alesiaus paroda

Fotografas V.Alesius pastebi, kad ekspozicijos erdvė padės atsiskleisti nuotraukoms: „Manau, žmonės prekybos centre pamatę parodą, sustos ieškoti ne tik skirtybių, bet ir panašumų šiuolaikiniame ir ano meto Vilniuje bei nuotraukose užfiksuotuose jausmuose, ieškos pažįstamų, o nuolat judanti aplinka padės išgirsti miesto šurmulį mano fotografijose ir tylą senajame Vilniuje.“

Paroda „Laisva meilė“ yra atvira ir veiks iki kovo 15 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų