Piešinys, kurį, kaip manoma, nupiešė koks nors padėjėjas, priklauso britų Karališkajai kolekcijai ir bus eksponuojamas parodoje Bakingamo rūmuose, skirtoje 500-osioms Leonardo mirties metinėms.
Tai yra greitomis nupieštas eskizas ant lapo tarp įvairių studijų, kurių daugumą, pavyzdžiui, žirgo kojas taip niekada ir nebaigtam paminklui, nupiešė pats Florencijos meistras.
Karališkosios kolekcijos fondo atspaudų ir piešinių direktorius Martinas Claytonas palygino jį su vieninteliu kitu Leonardo gyvenimo metais nupieštu meistro atvaizdu – jo mokinio Francesco Melzi piešiniu.
Abu portretai buvo nupiešti prieš menininko mirtį 1519-aisiais. Juose matyti išpuoselėta vešli barzda, kuri tais laikais buvo palyginti retas dalykas, sakė M.Claytonas.
„Elegantiška tiesi nosis, barzdos linija, kylanti įstrižai skruostu iki ausies, nuo ūsų krintanti garbana prie lūpų kampučio ir ilgi banguoti plaukai yra visai tokie patys, kaip juos savo portrete pavaizdavo Melzi“, – sakė jis.
„Eskize jis (pavaizduotas) maždaug 65 metų amžiaus ir atrodo šiek tiek melancholiškas ir persisotinęs gyvenimu. Tačiau šio portreto egzistavimas šalia dar vieno grandiozinio raitelio paminklo studijų rodo, kad Leonardo ambicijos jo gyvenimo pabaigoje neišblėso“, – pažymėjo M.Claytonas.
Abu portretai bus eksponuojami greta 200 Leonardo piešinių. Paroda „Leonardo da Vinci: gyvenimas piešiniuose“ (Leonardo da Vinci: A Life in Drawing) bus atidaryta gegužės 24 dieną.
Joje taip pat bus pirmą kartą viešai demonstruojamos Leonardo „Išminčių pagarbinimo rankų studijos“, kurios buvo atrastos regimai tuščius lapus apšvietus ultravioletine šviesa.
Karališkosios kolekcijos piešiniai buvo laikomi drauge nuo pat menininko mirties. Jie tikriausiai buvo įsigyti XVII amžiuje, valdant Anglijos karaliui Karoliui II.