Luvro muziejus prieš arabų princą: pasauliui vis dar neleidžiama pamatyti garsiojo Leonardo da Vinči paveikslo

Prancūzų meno kuratoriai praleido dešimtmetį rengdami didelę parodą, skirtą Leonardo da Vinči 500-osioms mirties metinėms paminėti. Tačiau, kai paroda buvo atidaryta, niekur nebuvo matyti labiausiai aptarinėto paveikslo, kurį jie planavo parodyti lankytojams – „Salvator Mundi“, brangiausio kada nors aukcione parduoto kūrinio.
Paveikslas „Salvator Mundi“
Paveikslas „Salvator Mundi“ / „The New York Times“/Benjamin Norman nuotr.

Šis paveikslas buvo nupirktas Naujajame Orleane vieno nekilnojamojo turto išpardavimo metu, o iki tol jis praktiškai glūdėjo užmarštyje. Jis buvo parduotas 2017 metais, kaip buvo iš naujo atrastas „prarastasis“ L.da Vinči darbas – anoniminis pirkėjas, kuris paskui laikė jį paslėptą, tąkart sumokėjo daugiau nei 450 milijonų JAV dolerių.

Po dvejų metų atsiradusi galimybė pamatyti šį kūrinį jubiliejinėje Luvro muziejaus parodoje sukėlė sensaciją tarptautiniame meno pasaulyje, o jam ten nepasirodžius, kilo tikra naujų klausimų audra.

Ar Luvras padarė išvadą, kad paveikslas iš tiesų nėra Leonardo da Vinči kūrinys, kaip kad tvirtino saujelė entuziazmo apimtų ekspertų?

Ar pirkėjas, kuris, kaip pranešama, yra Saudo Arabijos sosto paveldėtojas princas Mohammedas bin Salmanas, nors jis niekada to nepripažino, atsisakė leisti jį eksponuoti, bijodamas viešo tikrinimo?

Intriguojanti mintis, kad įžūlus Saudo Arabijos princas galėjo pakloti milžinišką sumą už klastotę, jau įkvėpė ne vieną rašytoją, dokumentinių filmų kūrėją, meno pasaulio apkalbų skilčių autorių, net buvo pasiūlyta šia tema sukurti Brodvėjaus miuziklą.

Bet nė vienas iš šių gandų nebuvo tiesa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis