Modernaus meno centras keičia pavadinimą: MMC tampa Mo

Trečiadienį Modernaus meno centras (MMC) paskelbė, jog keičia pavadinimą, ir nuo 2018 m. Vilniuje duris atversiantis muziejus vadinsis Mo muziejumi. Naują pavadinimą lydi ir pasikeitęs vizualinis identitetas, o speciali laikinoji instaliacija, įvaizdinanti muziejaus raides, netrukus pradės savo kelionę po Vilniaus erdves.
Mo - modernaus meno muziejaus pristatymas
Mo - modernaus meno muziejaus pristatymas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak idėjos autorių, santrumpas sunku įsiminti, jos asocijuojasi „su sunkiomis durimis ir aukštomis sienomis”, todėl buvo pradėta ieškoti sprendimo, kuris atlieptų atvirumą, o kartu kurtų asmenišką santykį su lankytoju.

Pristatydamas naują identitetą, reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas Tomas Ramanauskas teigė, jog Mo prasmė lengvai nuspėjama – visų pirma, tai modernumas, veikiau nurodantis požiūrį, o ne būtinybę eksponuoti tam tikro judėjimo ar laikmečio meną. Taip pat tai ir angliško žodžio „more“, reiškiančio „daugiau“, tarimas, o „daugiau“ šiuo atveju reiškia ir daugiau žmonių „prie meno“, ir daugiau konteksto bei įsitraukimo. Galiausiai, Mo asocijuojasi su žodžiais „kosmopolitiškumas“, „mokymasis“ ir „motyvacija“.

Mo muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė teigė, jog poreikis keisti pavadinimą kilo natūraliai: „Kad ir vedant ekskursijas vis kildavo painiava, Modernaus meno centras – kas tai? Ar tai šiuolaikinio meno centras, kas tas modernus menas, ar tai centras, ar muziejus, kuo skiriasi centras nuo muziejaus? Gal iš pradžių buvo baidytasi to „muziejaus“ kaip kažko sunkaus, ne tokio patrauklaus žmogui, bet mes pasiryžom pakeisti tą asociaciją – kad muziejus yra ta „kieta“ vieta, kur aš būnu ir leidžiu laiką.“

M.Ivanauskienė taip pat atkreipė dėmesį, jog ieškojo pavadinimo, kuris būtų lengvai ištariamas ir įsimenamas.

„Ieškodami, kas mes esame ir kuo norime būti miestiečiams, galvodami, jog norime būti arčiau žmonių, kurti visuomeniškesnį muziejų, kuris neapsiribotų vien parodine veikla, nusprendėm, kad ir tas pavadinimas turi būti šiek tiek kitoks“, – sakė ji.

Mo direktorė neslėpė, jog ryžtis keisti pavadinimą buvo nelengva, tačiau dabar ji nesibaimina, jog pavadinimas neprigis: „Rinkodarininkai sakė, jog tie, kas mus žino, žinos ir toliau, ir greit perims Mo. Tačiau tiems, kas nežino – o mūsų tikslas yra, kad apie mus žinotų daug daugiau žmonių – bus kur kas paprasčiau išgirsti, sužinoti ir įsiminti.“

Tiesa, MMC įkūrėjas Viktoras Butkus sakė, jog „paleisti“ MMC vardą ir ženklą vis dėlto gaila: „Gaila tos veiklos. Ta veikla buvo daugiau sau, mus mažiau vertino. Dabar su visa savo patirtimi eisime į viešumą. Keičiasi mūsų veikla, mus iš visų fonų matuos, vertins. Aš nesigyriau, jūs prisigyrėte, kad labai daug visko darysite. Ar [tai] pateisinsite? To ir noriu palinkėti. Pakeiskite vardą, kad neterštumėte buvusio MMC gero vardo, jeigu kas nors atsitiktų“, – juokavo V.Butkus.

Konferencijos metu pristatyta instaliacija, pasak M.Ivanauskienės, taip pat yra nepaprasta, ji „kalba“, kaip kad „kalba“ ir kitas Mo muziejaus projektas „Vilniaus kalbančios skulptūros“, mobiliuoju telefonu nuskaičius kūrinių QR kodus.

Instaliacija jau nuo rytojaus įsikurs meno mugėje „ArtVilnius“, vėliau sugrįš į miesto centrą, bus eksponuojama Bernardinų sode ir visą vasarą keliaus po skirtingas miesto erdves.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų