Pasak NDG vadovės Lolitos Jablonskienės, paroda „Asmeniška“ – tai bene pirmasis išsamus tarpukario Lietuvos moterų dailės paveldo pristatymas. Paroda taip pat paminimas pirmosios kolektyvinės moterų dailininkių parodos 80-etis.
Parodos kuratorė Ieva Burbaitė teigė, jog ekspozicijoje apimamas platus tarpukario dailės kontekstas: pristatoma apie 50 tapybos darbų, daugiau nei 40 grafikos estampų, apie 70 piešinių. Taip pat – skulptūros, fotografijos darbai, plakatai, keramika ir kt.
Kiek dviprasmiškai feministiniame kontekste skambantis parodos pavadinimas „Asmeniška“, pasak I.Burbaitės, atliepia tarpukariu kilusią diskusiją apie tai, kaip reiktų vertinti moterų meną – taikyti universalius meninius kriterijus ar laikyti moterų kūrybą veikiau nulemta individualios patirties: „Tai pasirodė įdomu, regis, pavyko tai sutalpinti pavadinime. Ir pačioje ekspozicijoje jaučiama asmeniška erdvė, žmogus gali pabūti ir atsitraukęs nuo eksponatų.“
I.Burbaitė teigė, jog parodoje „Asmeniška“ pristatoma ir gerai pažįstamų menininkių kūrybą, ir retam meno mylėtojui žinomi vardai.
Vizualaus meno projektas „M/AG/MA“, kurtas bedradarbiaujant su Nacionaliniu grafikos institutu Romoje, buvo pradėtas rengti prieš dvejus metus. Jo kuratorės – Laima Kreivytė bei Benedetta Carpi de Resmini.
Pasak jos, projektas visų pirma gimė kaip dviejų kuratorių diskusija, kartu – ir dialogas tarp dviejų kūrybinių kontekstų. „Magma – tai žodis, kurio nereikia versti, jis visada reiškia tą patį ir simbolizuoja iš žemės vidaus kylančią energiją“, - sakė kuratorė, pebrėždama pavadinimo sąsajas su feministiniu judėjimu.
Kaip teigė B.C. de Resmini, atsispiriant nuo magmos įvaizdžio, Italijos ir Lietuvos menininkių kūriniai siejami pasirenkant tam tikrus raktažodžius, o pagrindinė ekspozicijos linija, užfiksuota ir parodos pavadinime, yra kalba ir kūnas
L.Kreivytė džiaugėsi, jog jos ir kolegės požiūris į dailės istoriją sutapo: „Čia svarbiausias principas ir buvo dialogas. Jei pagalvotume, yra labai daug menininkių, kurios savo kūryboje vienaip ar kitaip naudoja kūną ir kalbą. Tačiau šiuo atveju svarbu kaip jos naudoja kalbą savo kaip menininkės indentitetui apibrėžti.“
Pasak jos, itališkoji ekspozicijos dalis radosi anksčiau – Italijoje menininkės save kaip kūrėjas sąmoningai pradėjo suvokti sulig antrąja feminizmo banga 7-ajame dešimtmetyje. Lietuvoje šie procesai dėl istorinių priežasčių negalėjo vykti, tačiau XX a. 9 deš. ir šiandienos menininkių kūryboje randamos tos pačios konceptualios idėjos.
Kitą žiemą paroda „M/AG/MA“ bus pristatyta Nacionaliniame grafikos institute Romoje.
Abi parodos NDG veiks iki birželio 6 d.