Auksą „NAPA Baltic“ apdovanojimuose šiemet pelnė „Kilig X Naglis“ rankų kremo pakuotė („BIOK Laboratorija“ ir „étiquette“), Suomijos rinkai skirtos „Panda Vaajakoski“ šokoladinių saldainių dėžutės („Orkla“ ir „KOOR“), „Obelių Crafted Vodka“ butelio sprendimas („Vilniaus degtinė“ ir „Not Perfect“), riboto leidimo „Compass IV“ alaus pakuotė („Švyturys – Utenos alus“ ir „Not Perfect“), „Vasaknų dvaro“ alaus etikečių dizainai („Vasaknų dvaras“ ir „FOLK“), automobilių chemijos produktų serijos „LESTA“ pakuočių atnaujinimo sprendimai („Lesta“ ir „étiquette“) bei „Fonos“ telefonų linijos pakuotės („TELE2“ ir „Godspeed Branding“).
„NAPA Baltic“ komisijos narė, Estijos agentūros „Hmmm Creative“ kūrybos direktorė Helene Vetik, komentuoja, kad šiemet darbuose puikiai atsiskleidė autorinės iliustracijos, taip pat buvo matomas dėmesys ne vien pakuotėms, bet kontekstui lentynose ar interenete, todėl džiugino ir fotografų, meno direktorių ar 3D menininkų indėlis.
„Džiugina didėjantis klientų suvokimas, kad dizaino darbai nesibaigia pakuote. Kita vertus, nepaisant pavienių atvejų, vis dar pasigendu tvarumo sprendimų – savaime suyrančių pakuočių, bioplastikų ar sprendimų iš perdirbtų medžiagų“, – sako H. Vetik.
Kitas komisijos narys, Estijos agentūros „Brand Manual“ partneris Dan Mikkin, taip pat atkreipė dėmesį, kad tvarumo tendencija Baltijos regione vis dar vėluoja, tačiau jis vylėsi, kad dizaineriai įgyja vis daugiau svertų parodyti gamintojams gerąsias praktikas.
„Atsakinga pakuotė šiandien nebėra prabanga, bet tai – konkurencinis pranašumas. Vis dėlto šiemet džiugino ne vien tradiciškai stiprūs alkoholio ar maisto segmentų darbai, bet ir mūsų regiono namų apyvokos ar elektronikos gamintojų pakuotės. Taip pat malonu matyti, kad į pakuotes investuoja tiek didieji rinkos žaidėjai, tiek smulkesni gamintojai“, – tvirtina D.Mikkin.
„NAPA Baltic“ organizatoriai šiemet laikosi tradicijos nugalėtojų darbus visuomenei pristatyti atviroje ekspozicijoje, bet atsižvelgiant į pandemijos nulemtus apribojimus, šiemet ji persikelia į skaitmeninę erdvę – laimėtojai pristatomi virtualioje ekspozicijoje.
Džiugina didėjantis klientų suvokimas, kad dizaino darbai nesibaigia pakuote.
Kitaip nei ankstesniais metais, šiemet nugalėtojai pristatomi video formatu, kuris, organizatorių teigimu, turėtų geriau atskleisti visus pakuotės niuansus – medžiagiškumą, tekstūrą ir kt., kartu perteikdamas ir realios ekspozicijos jausmą.
Iš darbų kūrėjų daugiausia apdovanojimų šiemet pelnė „Not Perfect“ (6, Lietuva), „Asketic“ (3, Latvija) ir „étiquette“ (3, Lietuva)
Į finalą šiemet buvo atrinkta 40 pakuotės darbų, o iš viso konkursui pateikta 116 projektų, daugiausia – iš Lietuvos. Darbus vertino 7 narių komisija, sudaryta iš ilgamečių Baltijos šalių rinkodaros, kūrybos ir pakuotės dizaino profesionalų.