Apie visa tai kalbamės su menotyrininke Vaida Ragėnaite ir fotografijos istorike, parodos „Aniceta, Stasys, Teresė, Jonas, Janė, Petras, Mykolas, Uršulė, Anupras ir kiti. Čiabuvių pasakojimai“ kuratore Margarita Matulyte.
Daugiau apie 2021 metais surengtą M.Matulytės parodą, kurioje vietą surado ir žymioji K.Rusecko „Pjovėja“, skaitykite interviu: Kuratorė Margarita Matulytė: „Mes paviršutiniškai ir bravūriškai spekuliuojame folkloru“
Ankstesniame interviu M.Matulytė teigė, kad trijų epochų dailininkų pagal visus kanonus sukurti reprezentaciniai Lietuvos įvaizdžiai kardinaliai skiriasi nuo kaimo kasdienybės.
Anot kuratorės, idealizavimas būdingas visiems laikams, juk šiandien taip pat pasitelkiame tą patį simbolinį kapitalą: „Manau, kad mes paviršutiniškai ir bravūriškai spekuliuojame folkloru.“
„Nuostabu, kad mes turime tiek folklorinių judėjimų, festivalių, bet įsiklausykime, apie ką mes dainuojame? Abejoju, kad apie save, nes tai nebesame mes. Tai mūsų atmintis, bet ne šiuolaikinės kultūros tiesiogine prasme dalis. Gal aš klystu, bet, manau, kad ir šioje srityje turime ką keisti, pradedant nuo santykio su tautiniais drabužiais. Pavyzdžiui, man kyla klausimas, kodėl prezidentė Dalia Grybauskaitė vilki lietuvių tautiniu kostiumu per oficialius renginius? Kokio regiono drabužius ji dėvi? Ar susimąstome, ką eksploatuodami etninius simbolius deklaruojame, apie ką referuojame? Mane domina, kaip tie stereotipai susiformavo ir kodėl jie mus tenkina“, – klausimus kėlė M.Matulytė.
Šįkart su M.Matulyte 15min kiek plačiau pasikalbėjo apie K.Rusecko paveikslą „Pjovėja“ bei tai, kaip apskritai visuomenę veikią menininkų kuriami mitai.