Nacionalinė Londono galerija praėjusiais metais vieną iš savo turimų E.Degas pastelių „Rusės šokėjos“ pervadino į „Ukrainietės šokėjos“.
O J.Paulo Getty muziejus Los Andžele atnaujino seną įrašą savo svetainėje ir pažymėjo, kad E.Degas atvaizduotos šokėjos buvo ukrainietės, o ne rusės.
Tokios korekcijos iliustruoja šiuo metu viso pasaulio muziejus apėmusį sambrūzdį, kurį paskatino Rusijos invazija į Ukrainą.
Daugelis meno įstaigų iš naujo nagrinėja ir vis dažniau kitai kategorijai priskiria meno kūrinius ir menininkus iš buvusios Rusijos imperijos ir buvusios Sovietų Sąjungos, kad geriau atspindėtų jų ukrainietišką kilmę.
„Mąstymas sparčiai keičiasi, – pranešime teigė Metropoliteno meno muziejus direktorius Maxas Holleinas. – Dėl nuo Rusijos invazijos pradžios 2022 metais išaugusio dėmesio Ukrainos kultūrai ir istorijai bei geresnio jų supratimo.“
Tačiau šis procesas ne visada yra paprastas, ypač kai muziejai stengiasi atspindėti menininkų tautybę, o ne tik vietą, kur jie gimė.