„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Paroda „Svetur. III“: fotografijos iš archyvo

Trečiadienį 17.30 val. Vilniuje, „Prospekto“ fotografijos galerijoje, atidaroma trečioji ciklo „Svetur“ paroda. „Svetur. III“ parengta iš Lietuvos fotomenininkų sąjungoje saugomo fotografijų archyvo.
Edžio Jurčio „Keltas“
Edžio Jurčio „Keltas“ / Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas

„Pirmose dvejose ciklo parodose žiūrovai susipažino su autoriais šiuo metu kuriančiais ir gyvenančiais už Lietuvos ribų.

Trečioji paroda pakvies galerijos lankytojus prisiminti tai, kas Lietuvos fotografijoje jau įvardijama klasikos epitetu“, – nurodo parodos organizatoriai.

Anot jų, Fotomenininkų sąjungos fotografijų archyve saugoma gerokai turtingesnė išeivijos autorių kolekcija: „Bet parodai „Svetur. III“ atrinkti trys fotografai siekiant įvairaipusiškai pristatyti kiekvieną iš jų.“

Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Algimanto Kezio fotografija
Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Algimanto Kezio fotografija

Parodoje „Svetur. III“ bus eksponuojami Algimanto Kezio, Jono Dovydėno ir jaunesnio kolegos Edžio Jurčio darbai.

„Visus juos vienija nespalvotas ir kiek dramatiškas žvilgsnis į pasaulį, į supančią aplinką, į šalia esantį praeivį“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.

„A.Kezio fotolakštuose pasaulinės EXPO parodos ir technologiniai pasiekimai bei žmogus tampantis tos technogeometrijos atsvara, judesiu, įkvepiančiu asmeniškumo konstruktyviems industriniams mechanizmams.

A.Kezys daugiau nei du dešimtmečius nagrinėjo šią temą, bet vizualinė autoriaus kalba ir nespalvotų fotografijų plastika akivaizdžiai parodo menininko apsisprendimą ir autorinį žvilgsnį.

J.Dovydėnas Nevados portretų serijoje kiek kitaip žvelgia į šalia greitkelio sutiktus pakeleivius, darbininkus, gyventojus. Autorius priešingai nei A.Kezys neutralizuoja aplinką ir fotografijų žiūrovui pateikia atvirą ir tiesų užfiksuotojo žvilgsnį. Žiūrint į šias fotografijas nebesvarbu kas ką stebi ar fotografas personažą, ar atvirkščiai.

Tačiau šalia šių dekontekstualizuotų portretų pateikiamos ir J.Dovydėno panoraminės Jungtinių Amerikos Valstijų miestų fotografijos, kurios byloja, kad visi procesai vyksta permanentiškai besikeičiančioje ir dinamiškoje aplinkoje.

Tuo metu E.Jurčys tą dinamizmą laiko savo fotografijų dominante.

Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Edžio Jurcio „Riedlentininkai“
Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Edžio Jurcio „Riedlentininkai“

Serijose „Riedlentininkai“ ir „Keltas“ autorius fiksuoja žmones estinčius pastoviame kismo ritme. O judesių mechanika ir neišvengiamumas sukuria nespalvotą akimirkos dramatiką“, – fotografijų autorius pristato Lietuvos fotomenininkų sąjunga.

Visus tris parodos „Svetur. III“ autorius nesunkiai galėtume patalpinti į lietuvių fotografijos mokyklos apibrėžimą, tačiau galime rasti ir nemažai skirtybių leidžiančių identifikuoti autorių kūrybos lauką ir kontekstą.

Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Algimanto Kezio fotografija
Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvas/Algimanto Kezio fotografija

Parodą „Svertur III“ sudarė Palmira Barkuvienė ir Gytis Skudžinskas. Projektas yra dalinai finansuojamas Lietuvos kultūros tarybos.

Paroda „Prospekto“ fotografijos galerijoje veiks iki gruodžio 8 dienos.

Galerijos darbo laikas: II–V 12.00–18.00, VI 12.00–18.00.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“