Apie tai, ką išskirtinio išvysime kino ekranuose šių metų „Geriausių Kanų liūtų reklamų“ programoje, kalbamės su A.Ramaška.
Šių metų reklamos darbų tendencijos – į reklamas sugrįžtantis humoras ir socialinė atsakomybė
„Kiekvienais metais iš geriausių reklamų, laimėjusių „Kanų liūtus“, atrenku ir sudėlioju dviejų valandų trukmės programą, kuri vieną kartą per metus rodoma visuose šalies kino teatruose. Tai unikalaus koncepto reginys, kuris, beje, yra vienintelis toks pasaulyje. „Geriausios Kanų liūtų reklamos“ – tikra reklamos šventė, į kurią susirenka daugybė žiūrovų, kurių dauguma renginyje lankosi kiekvienais metais.
Savo ruožtu, atrinkdamas reklamas, stengiuosi sudaryti žiūrovui patrauklią programą, išlaikyti dinamiką, įvesti dramaturgijos elementus. Sudėlioju vietas, kada žiūrovai juoksis, kada nubrauks ašarą, o kada galbūt ir nustebs, vietomis net apsigaus“, – teigia „Geriausių Kanų liūtų reklamų“ programos sudarytojas.
A.Ramaška tikina – ilgus metus dirbant kino ir reklamos srityje, įdomiausia stebėti, kaip reklama ir kinas reflektuoja į tai, kas šiuo metu vyksta pasaulyje.
„Tiesa, kine pasaulinių reiškinių atspindys dažniausiai būna šiek tiek pavėluotas, nes kino filmus pastatyti užtrunka ilgiau. Reklamose greičiau veikia visuomenės veidrodžio principas, ši sritis yra dinamiškesnė. Stebime, kaip keičiantis mums, keičiasi ir reklamos.
Pavyzdžiui, šiais metais viena ryškiausių „Geriausių Kanų liūtų reklamų“ tendencijų yra sugrįžtantis humoras ir socialinių reklamų gausa. Ši tendencija atspindi ir bendrą pokytį pasaulyje – žmonės iš didžiųjų prekės ženklų vis dažniau tikisi atsakomybės, atskaitingumo. Daugelis prekės ženklų renkasi spręsti socialines problemas ir taip prisideda prie teigiamo pokyčio visuomenėje.
Tai lemia, kad prekės ženklai gauna daug daugiau dividendų, taip pat užsitarnauja klientų pasitikėjimą, lojalumą, gerą reputaciją ir net didėjantį pardavimų skaičių. O pačius žiūrovus socialinės reklamos labai paliečia, tokias reklamas jie gerai įsimena“, – teigia A.Ramaška.
A.Ramaška išskiria ir humorą, kuris sugrįžta į reklamas, tik kita forma. Daugeliui žiūrovų įprasta iš reklamų smagiai pasijuokti, be to, humoras yra paveikiausias, labiausiai žmonių dėmesį patraukiantis elementas.
„Humoras sugrįžta į „Geriausias Kanų liūtų reklamas“, tačiau keičiasi humoro ribos. Reklamų kūrėjai atkreipia dėmesį į tai, kad visuomenėje įsigali politkorektiškumas. Riba tarp to, kas yra juokinga, ir kas gali įskaudinti, įžeisti, tampa vis siauresnė. Anksčiau reklamose buvo normalu juoktis iš stereotipinio įsivaizdavimo, nuomonės, situacijų.
Šiandien humoras reklamose pateikiamas subtilesne, kūrybiškesne forma. Tamsus ir ne visada politkorektiškas humoras pasitraukė į asmeninę socialinių tinklų erdvę“, – pasakoja „Geriausių Kanų liūtų reklamos“ programos sudarytojas.
Svarbiausios reklamų ypatybės ir tai, kas stebint programą žavi labiausiai
Kaip ryškiausiai šių metų „Geriausių Kanų liūtų reklamose“ pasižymėjusį prekės ženklą A. Ramaška įvardija informacinių technologijų bendrovę, kuriančią ir parduodančią techninę ir programinę įrangą „Apple“.
„Šis prekės ženklas yra vienareikšmiškas šių metų programos lyderis. Tiesą pasakius, nepamenu, ar buvo metų, kuomet vienas prekės ženklas surinktų tiek laimėjimų. Greta įsimintinų „Apple“ reklamų žiūrovai išvys ir daug kokybiškų reklamų iš Azijos regiono. Jos labai mėgstamos mūsų tautiečių, nes yra neįprastos, unikalios, kitokios. Žiūrovai išvys ir programos naujovę – į kino seansą integruosime ir geriausias radijo reklamas, kurioms parinkome atitinkamą vizualiką. Šios reklamos įrodys, kad kūrybiškai išnaudoti galima ir kitas medijas“, – teigia A.Ramaška.
Na, o kas patį „Geriausių Kanų liūtų reklamų“ programos sudarytoją, stebint šių metų reklamos darbus – nugalėtojus, žavi labiausiai?
„Išskirčiau prekės ženklų drąsą išeiti iš komforto zonos, kūrybiškumą ir gebėjimą pateikti jį paprasta forma. Žiūrovai, stebėdami reklamas, gali pagalvoti: „Ir aš galėčiau taip sugalvoti, idėja nėra tokia jau nerealistiška“. Tiesa ta, kad už kiekvieno reklamos darbo stovi visa komanda profesionalų. Idealiai parinktas muzikinis fonas, personažai, tobulai išdirbta vaidyba, kokybiškas kameros darbas. Stebėdami reklamą, ne visi tai įvertina. Taip pat, be abejonės, žavi kūrėjų drąsa. Džiugu, kad pasauliniai prekės ženklai nebijo išsiskirti, priimti sudėtingus sprendimus, būti unikalūs, ryškūs“, – užbaigia A.Ramaška.
Bilietus į „Geriausias Kanų liūtų reklamas“ galite įsigyti www.kanuliutai.lt