Paskelbti nacionalinio konkurso „Geras dizainas 2018“ nugalėtojai

Gegužės 7-osios vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje Vilniuje jau septintus metus iš eilės buvo išdalinti nacionalinio konkurso „Geras dizainas“ apdovanojimai. Iškilmingos ceremonijos metu įteikta 10 konkurso prizų ir 21 diplomas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vizualinis identitetas 1. LNDT
Vizualinis identitetas 1. LNDT / Organizatorių nuotr.

Lietuvos dizaino prizas „Geras dizainas“ – kasmetis konkursas, skirtas geriausiam dizainui šalyje atrasti ir paminėti. Konkursui teikti paraiškas kviečiami Lietuvoje dirbantys dizaineriai (bet kurios šalies piliečiai) ir čia veikiančios įmonės. Vertinti priimami per dvejus metus iki konkurso užbaigti (sukurti arba įvesti į rinką) darbai. Dalyvavimas konkurse nemokamas.

Šiais metais konkursui buvo pateikta per 230 dalyvių paraiškų, kurios pasiskirstė dešimtyje įvairias dizaino sritis apžvelgiančių kategorijų: baldai ir šviestuvai, interjeras, interjero elementai, koncepcija, kostiumo dizainas, leidinys, mados aksesuarai, produkto ir industrinis dizainas, paslaugų ir socialinis dizainas, vizualinis identitetas.

Konkursui pateiktus darbus vertino nepriklausoma tarptautinė dizaino profesionalų komisija:

  • Pete Kercher – komunikacijų ir strateginio dizaino agentūros vadovas, Europos dizaino asociacijų biuro BEDA vykdantysis vadovas, vienas iš projekto „Design for All Europe” steigėjų (Italija).

  • Tapani Jokinen – dizaino konsultantas, strateginio ir ekodizaino ekspertas. Tapani dalyvavo kuriant legendinį telefoną Nokia 3310 (Suomija).

  • Victoria Dias – nepriklausoma prekės ženklų konsultantė, tyrėja, įvaizdžio analitikė, meno ir kūrybos vadovė (Argentina).

  • Lorenzo Piazzi – interjero dizaineris, meno ir kūrybos vadovas, tarptautinio tinklo „Design Library“ steigėjas (Italija).

Po konkurso nugalėtojų apdovanojimų ceremonijos, bibliotekos penkto aukšto erdvėse lankytojams duris atverė ir speciali nugalėtojų darbų paroda, kuri veiks iki birželio 11 d.

Šių metų konkurso nugalėtojai:

BALDAI IR ŠVIESTUVAI

1 vieta: BaBa modulinės sofos sistema

Dizaineriai: „Iskos-Berlin“

Užsakovė: UAB „Jotjot“

Organizatorių nuotr./Baldai ir šviestuvai 1. „BaBa“. Iskos-Berlin
Organizatorių nuotr./Baldai ir šviestuvai 1. „BaBa“. Iskos-Berlin

„BaBą“ sukūrė danų dizainerių duetas „Iskos-Berlin“. „BaBos“ gamybos procese įdarbinamos naujausios technologijos, pradedant nuo formos frezavimo CNC mašina ir baigiant jos užpildymu liejamu porolonu. Atidžiai parinktas porolono tankumas, lankstumas ir minkštumas garantuoja didžiausią sėdėjimo patogumą, o aukščiausio lygio patvarumas padeda palaikyti originalią formą ir kokybę. Vidinis rėmas ir kojelės pagamintos iš milteliniu būdu padengto plieno. „BaBa“ aptraukta išskirtinai tampria trikotažine 3D medžiaga iš „Febrik“, o jos spalva „Rouge“ buvo specialiai sukurta šiam produktui. Lieknos, grakščios ir elegantiškos plieno kojelės suteikia kontrastą unikaliai išformuotam minkštam „BaBos“ apvalumui.

INTERJERO DIZAINAS

1 vieta: GLASSES ON interjeras

Dizainerės: Justė Žibūdienė, Dominyka Šulcaitė („Toota“)

Užsakovas: „Glasses on“

Organizatorių nuotr./Interjeras 1. „Glasses on“. Toota
Organizatorių nuotr./Interjeras 1. „Glasses on“. Toota

Pagrindinis interjero uždavinys – sukurti dialogą tarp vidaus (parduotuvės) ir išorės (gatvės). Parduotuvės erdvę sudaro du kontrastingi tūriai – aukštas ir žemas, šiltas ir sterilus. Pirmas kliento įspūdis, įžengus į parduotuvę, – nustebti, bet neišsigąsti. Todėl aukštojoje parduotuvės dalyje dominuoja natūralaus medžio apdaila. Tolimesnė – baltoji – dalis sudaro perspektyvos, gylio įspūdį. Vidinė pasuktų gretasienių struktūra sukuria lauko ir vidaus dialogą – parduotuvės erdvė tarsi atsisuka į gatvę. Taip kiekvienai prekei suteikiama atskira, individuali vieta lentynose. Reguliuojamas šviesos intensyvumas akinių ekspozicijoje leidžia sukurti įvairią nuotaiką ir prisiderinti prie aplinkos.

INTERJERO ELEMENTAI

1 vieta: Kabykla FRAME

Dizaineris: Mattias Stenberg

Užsakovė: UAB „Jotjot“

Konstrukcija skirta ne tik drabužiams kabinti, bet ir smulkiems daiktams bei skėčiams laikyti. Tam yra sukurtas natūralaus akmens ar ąžuolinis dubuo, kuris gali būti apatinėje pozicijoje ir atlikti lietaus vandens nuo šlapių skėčių surinkimo indo funkciją arba aukštesnėje pozicijoje ir būti naudojamas smulkiems elementams laikyti. Medžiagos: plienas, natūralus akmuo arba ąžuolas. Rėmo gamyba susideda iš metalo lazerinio pjovimo, suvirinimo ir miltelinio dažymo. Dubuo pagamintas naudojant CNC frezavimo stakles.

KONCEPCIJA

1 vieta: Cukraus kiekio kraujyje matuoklio dizaino koncepcija GLUCOCARER

Dizainerė: Kristina Zakaraitė

Užsakovai: Vilniaus dailės akademija, UAB „Rivosana“

Organizatorių nuotr./Koncepcija 1. „GlucoCarer“. K. Zakaraitė
Organizatorių nuotr./Koncepcija 1. „GlucoCarer“. K. Zakaraitė

Cukraus kiekio kraujyje matuoklis „GlucoCarer“ išsiskiria iš kitų diabeto priežiūrai skirtų prietaisų neinvaziniu matavimo būdu. Taip eliminuojamas fiziškai nemalonus ir neigiamų padarinių sukeliantis pirštų badymo procesas. Nuolatinis prietaiso dėvėjimas iš anksto apsaugo ligonį nuo hiper – arba hipoglikemijos, perspėdamas apie organizme vykstančius gliukozės pokyčius. Matavimo metodų (bioimpedansas, NIR ir temperatūrinis) ypatybės padiktavo, kad ausis yra tinkamiausia tiksliems rezultatams gauti. Sprendžiant skaudžią stigmatizavimo problemą, kurią tenka patirti ligoniui, matuoklio dizainas kurtas nenaudojant įprastinių medicininio prietaiso bruožų: skaidrių tekstūrų, kūno spalvos. „GlucoCarer“ dizaino koncepcija vizualiai asimiliuojama su priimtinais ir populiariais ausų aksesuarais,

tokiais kaip papuošalai, ausinės, laisvų rankų įranga. Novatoriškas išradimas savo išvaizda patraukia smalsuolio akį ir kartu skatina anksčiau, nei išsivysto liga, susimąstyti apie savo gliukozės lygį kraujyje.

KOSTIUMO DIZAINAS

1 vieta: EDUKACINIAI RŪBAI VAIKAMS

Dizainerė: Agnė Beinaravičiūtė

Užsakovas: „agadab“

Organizatorių nuotr./Kostiumo dizainas 1. Edukaciniai rūbai vaikams. A. Beinaravičiūtė
Organizatorių nuotr./Kostiumo dizainas 1. Edukaciniai rūbai vaikams. A. Beinaravičiūtė

„Princesės“ suknelė – kiekvienos mergaitės svajonė. Šios suknelės sukurtos šiuolaikiškai ir išskirtinei mergaitei. Drabužio idėja – netradiciškai ir kūrybingai mokyti vaikus meno, kultūros istorijos ir tradicijų, ugdyti skonį ir lavinti fantaziją. Pasirinktas paprastas, vaikams patogus modelis, atsisakyta nereikalingų detalių. Panaudoti viduramžių manuskriptų ir tekstilės fragmentai suteikia suknelei kasdieniškos elegancijos.

„Lietuvaitės“ suknelė – edukacinio kostiumo tęsinys, sukurtas koliažo principu, remiantis lietuvių liaudies audinių ir tautinio kostiumo motyvais. Tautinis kostiumas yra proginis ir šventinis drabužis, o ši suknelė gali būti dėvima kasdien. Paprasta kirpimo forma užtikrina dėvėjimo patogumą. Skaitmeninės spaudos panaudojimas gaminant drabužius leidžia maksimaliai perteikti tautinės tematikos detales. Pasirinktas lino audinys yra praktiškas, ekologiškas ir neatsiejamas nuo lietuvių liaudies kultūros.

MADOS AKSESUARAI

1 vieta: Juvelyrinių objektų kolekcija TAPATYBĖ

Dizainerė: Zanė Skersienė

Vilniaus dailės akademija

Organizatorių nuotr./Mados aksesuarai 1. „Tapatybė“. Z. Skersienė
Organizatorių nuotr./Mados aksesuarai 1. „Tapatybė“. Z. Skersienė

Vis aktualesniam tampant visuomenės poreikiui atsakyti į klausimą „kas aš?“, Zanė Skersienė juvelyrinių objektų kolekcijoje ieško atsakymo tarp tradicinių tapatybės vertybių, kurios bendros visoms tautoms, kultūroms, religijoms ir laikams. Kolekcija primenama, kad esame dalis istorijos, kuri apibrėžia mūsų praeitį, formuoja, kas esame šiandien ir kuo norime tapti. Darbuose nagrinėtos keturios tapatybės: nacionalinė, religinė, lytinė ir seksualinė. Kaip pagrindinė medžiaga naudotas marmuras su akmens lūžio vietomis ir sidabrinėmis detalėmis, kuriose atspaustos skulptūrų faktūros ir formos. Prie kūno priglundančios akmens vietos sumodeliuotos atsižvelgiant į žmogaus anatomiją tam, kad kaklo papuošalai būtų ne tik estetiškai patrauklūs, bet ir ergonomiški. Juvelyriniai objektai „Tapatybė“ yra padaryti jaučiant atsakomybę aplinkai ir žmonėms – skatinamas gamtos išteklių saugojimas. Kolekcijoje naudojamos tik natūralios, perdirbtos medžiagos: sidabras, veltos vilnos audiniai ir virvutės (iš vilnos veltinio fabriko likučių), marmuras (akmens apdirbimo dirbtuvių atliekos).

LEIDINYS

1 vieta: Knyga PROUD OF LITHUANIA. A FAIRY TALE BY SWEET ROOT

Dizainerė: Miglė Rudaitytė („Boy Creative Studio“)

Fotografė: „Šarūnė Zurba Photography“

Užsakovas: restoranas „Sweet Root“

Organizatorių nuotr./Leidinys 1. „Proud of Lithuania“. Boy Creative Studio
Organizatorių nuotr./Leidinys 1. „Proud of Lithuania“. Boy Creative Studio

„Proud of Lithuania: A Fairy Tale by Sweet Root“ – tai pasaka apie tikrąją lietuviškų emocijų kupinos ir natūralaus gamtos ritmo įkvėptos vakarienės reikšmę. Tai noras prisiminti ir iš naujo atrasti unikalų mūsų šalies sezoniškumą ir su juo besikeičiančius ingredientus mūsų lėkštėse. Tai žingsnis atgal į praeitį ir ateitį tuo pat metu. Žingsnis tolyn nuo globalių vilionių į laukines pievas, miškus ir sodus. Tai iš naujo atrastos mūsų šaknys ne tik filosofiškai, bet ir fiziškai. Šios istorijos tikslas – ne tapti praktiniu gidu virtuvėje (nors knygoje rasite ir receptų sąrašą), bet paprasčiausiai grąžinti pasididžiavimą tuo, kas esame ir kur gyvename.

PRODUKTO IR INDUSTRINIS DIZAINAS

1 vieta: Elektrinė dviračio pavara RUBBEE X

Dizainerė: Gintarė Černiauskaitė

Užsakovė: UAB „Rubbee“

Organizatorių nuotr./Produkto ir industrinis dizainas 1. „Rubbee“. G. Černiauskaitė
Organizatorių nuotr./Produkto ir industrinis dizainas 1. „Rubbee“. G. Černiauskaitė

„Rubbee X“ kiekvieną dviratį pavers elektriniu. Ji turi baterijas, elektroniką ir motorą, besiliečiantį prie galinės dviračio padangos. Komplekte taip pat yra belaidis kadencijos jutiklis, sekantis pedalų sukimo ritmą ir automatiškai pritaikantis elektros pavaros sukimą. „Rubbee X“ patentuota greito paleidimo sagtis suteikia galimybę elektrinę pavarą prijungti ir nuimti viena ranka vos per sekundę. Modulinio tipo baterijų sistema leidžia vartotojui pasirinkti norimą važiavimo tipą – nuo ekonomiško iki galingo, o mobilioji programėlė padeda nepasimesti mieste ir sekti prietaiso nustatymus.

PASLAUGŲ IR SOCIALINIS DIZAINAS

1 vieta: P1N K0DAS

Agentūra: „Adell Taivas Ogilvy“

Kūrybos vadovai: Dominykas Žilėnas, Tomas Karpavičius

Meno vadovai: Mykolas Budraitis, Marius Poškus

Dizaineris: Simas Petrauskas

Užsakovas: SEB bankas

Organizatorių nuotr./Paslaugų ir socialinis dizainas 1. PIN KODAS
Organizatorių nuotr./Paslaugų ir socialinis dizainas 1. PIN KODAS

Norėdami parodyti, kad PIN kodą į lengviau įsimenamą galima pasikeisti bet kuriame SEB bankomate, sukūrėme specialų laišką su svirtele. Iš pradžių yra matomas tekstas „Changing your PIN code is easier than you think“. Patraukus svirtelę, kai kurios teksto raidės virsta skaičiais ir tampa „Ch4ng1ng y0ur PIN c0de 1s ea51er th4n y0u th1nk“.

VIZUALINIS IDENTITETAS

1 vieta: Grafinis stilius Lietuvos nacionalinio dramos teatro 77-ajam sezonui TRAIN YOUR SOUL

Agentūra: „Adell Taivas Ogilvy“

Kūrybos vadovai: Dominykas Žilėnas, Tomas Karpavičius

Meno vadovai: Indrė Namikaitė, Marius Poškus

Dizaineriai: Daniele Gulla, Shaltmira

Užsakovas: Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Organizatorių nuotr./Vizualinis identitetas 1. LNDT
Organizatorių nuotr./Vizualinis identitetas 1. LNDT

Naujuoju Lietuvos nacionalinio dramos teatro 77-ojo sezono grafiniu stiliumi siekiama parodyti, kad reikia treniruoti ne tik kūną, bet ir sielą. Kiekvienam iš spektaklių sukurta po atskirą įsivaizduojamą sielos organą, kurį reikėtų treniruoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis