Nedaug darbų pasaulyje kurstė tokias intrigas, kaip šis paveikslas. Ilgą laiką diskutuota dėl jo autentikos. 2017 metais „Salvator Mundi“ tapo brangiausiu kada nors aukcione parduotu kūriniu. Anoniminis pirkėjas pasiūlė 450 mln. dolerių, vėliau paaiškėjo, kad tai gali būti artimas Saudo Arabijos princo Mohammedo bin Salmano sąjungininkas ir patikėtinis.
Dabar paveikslą lydi nauja mįslė – kur jis?
Abu Dabio kultūros departamentas po aukciono paskelbė, kad kažkaip gavo „Salvator Mundi“ paveikslą nuolatinei parodai vietos Luvre, tačiau paveikslo atidengimas pernai rugsėjį buvo atšauktas be jokio paaiškinimo. Kultūros departamentas atsisako atsakyti į klausimus, o Luvro darbuotojai tvirtina nežinantys, kur yra paveikslas.
Paryžiaus Luvras, kuris pagal licenciją suteikia vardą Abu Dabio muziejui, taip pat negalėjo nustatyti paveikslo buvimo vietos. Paryžius labai norėtų įtraukti „Salvator Mundi“ į parodą šį rudenį, skirtą pažymėti 500-osioms Leonardo da Vinci mirties metinėms, ir vis dar viliasi, kad paveikslas atsiras.
Kai kurie dailininko ekspertai yra labai susirūpinę dėl paveikslo likimo.
„Tai yra tragiška. Labai neteisinga atimti galimybę pamatyti paveikslą iš meno mylėtojų, žmonių, kuriuos šis paveikslas įkvėpė“, – sakė Dianne Modestini, Niujorko universiteto profesorė.
Oksfordo istorikas Martinas Kempas paveikslą apibūdino kaip religinę „Mona Lisa“ versiją, kaip stiprų pareiškimą apie dieviškumo silpnybę.
Niekada taip ir nepaaiškėjo, kaip Abu Dabis galėjo įsigyti paveikslą iš Saudo Arabijos – ar tai buvo dovana, ar paskola, ar privatus įsigijimas. Dalis galvoja, kad princas vis tik nusprendė pasilaikyti paveikslą sau. Saudo Arabijos ambasada Vašingtone komentuoti klausimą atsisakė.
Neįvykęs paveikslo atidengimas Abu Dabyje atgaivino abejones, ar šis paveikslas apskritai yra Leonardo da Vinci darbas. Kiti tvirtina, kad paveikslo restauratorė taip padirbėjo prie paveikslo, kad jis yra labiau jos nei Leonardo da Vinci.
2017 metais buvo pranešta, kad „Salvator Mundi“ taps nuolatinės Abu Dabio Luvro kolekcijos dalimi nuo 2018 metų rugsėjo. Tada atėjo rugsėjis, paveikslo atidengimas buvo atšauktas, o nauja data – niekada taip ir nepaskelbta.
Vienas apie paveikslo pardavimą žinantis asmuo tvirtino, kad, atsiskaičius už paveikslą jis buvo išsiųstas į Europą. Jį restauravusi profesorė tikina girdėjusi iš kito restauracijos eksperto, kad viena draudimo kompanija kreipėsi į jį, prašydama patvirtinti paveikslo autentiškumą Ciuriche, prieš paruošiant jį kitai kelionei. Tačiau paveikslo apžiūra buvo atšaukta.