Penkiasdešimtmečiai senukai, stebuklingi vaistai ir vienišių triumfas

„Dėmes!o“ yra vienas skaitomiausių lietuviškų naujienlaiškių (13 tūkst. gavėjų) apie brendus, auditorijas, socialinius tinklus. Jį kiekvieną mėnesį rašo Tomas Ramanauskas, jau dvidešimtmetį bėgantis komunikacijos ir kūrybingumo maratoną ir vis dar nepavargstantis. „15min“ dalijasi lapkričio mėnesio turiniu.
(Kadras iš filmo „Charade„ (1963, Stanley Donen)
(Kadras iš filmo „Charade„ (1963, Stanley Donen)

DIDELĖ TEMA

Turtingiausia karta laukia jūsų dėmesio

(Kadras iš filmo „Charade„ (1963, Stanley Donen)
(Kadras iš filmo „Charade„ (1963, Stanley Donen)

(Kadras iš filmo „Charade„ (1963, Stanley Donen)

Grįžtanti tema, tik dabar su kitos kartos veidu: auditorijų ignoravimas, vos jos peržengia apie 50 metų ribą. Tokių metų jau esi uždirbęs arba pradedi uždirbti rimtai, artėji link arba jau pasiekei nelaimingumo dugną (tyrimai sako, kad tai yra tiksliai ties 50mečiu), taigi, privalai vartoti, leidi sau daugiau, esi technologiškai ir kultūriškai adekvatus ir jau pamažu apima noras pamokslauti. O jauni rinkodaros entuziastai sako: „viso gero, tu mums per senas“. Nesąmonė. Bet nuspirkime amžistus jų pačių įrankiais — tyrimais.

Wavemaker imasi X kartos tyrinėjimų. Tai — dabartiniai 45-60-mečiai, nors vertybiškai tarp jų gali būti ir papildomas grybšnis jaunesnių žmonių, lygiai kaip tūkstančmečio kartai (lietuviškai „milenialsams“) priklauso ir kažkiek vyresniųjų. Žodžiu, tai yra tie, kurie jau yra prie žilesniųjų. Dar ne sēniai, bet jau ir ne jauniai tai tikrai. Net jei kai kurie jų vis dar nešioja fullcapus.

Atradimai yra, aišku, šokiruojantys, kitaip, argi reikalaučiau tam susikaupimo? X generacija taps finansiškai riebiausia karta — jie perims apie $70 trilijonų turto iš tėvų, dar žinomų kaip baby boomers. Taigi, pinigų turi ir turės dar daugiau. 92% jų kasdien naudoja socmediją, pusė (skaityti rėkiant) naudoja TikTok.

Pusė! Deja, tik 13% X kartos jaučiasi atspindimi soctinklų reklamoje. Jie sudaro trečdalį TikTok vartotojų ir tą dalį didina sparčiau už kitus, bet tik 5% brendų skiria dėmesį būtent X kartai įspūdį darantiems influenceriams. Tik 24% TV reklamų rodo vyresnius nei 50 m. žmones. Palyginimui, iki šio amžiaus herojai dominuoja net 76% reklamų.

Keletas tyrimo įžvalgų apie X kartos socmedijos vartojimo įpročius, į kuriuos verta atkreipti smegenis: jie mažiau feikina socmedijoje, nes turi kur kas stabilesnį savivertės jausmą, socmedija jiems — atminties mašina, nostalginis momentas čia itin svarbus. Jie turi iš kur pasemti istorijų, įspūdžių, išgyvenimų ir jiems soctinklai yra lyg knygos viršeliai, įrėminantys dieną, per laiką, atkovotą sau.

Tai — ne vien nuobodulio įveikinėjimas skrolinant. X karta yra kur kas sąmoningesnė savo vartojimu. Be to, savo svarstymo akiratyje jie įsileidžia net 27% mažiau brendų nei jaunesnės kartos ir labiau perka kai tikrai reikia, yra kur kas mažiau impulsyvūs. Bet jau kai juos įtikinsite, galite tikėtis tvaresnių santykių su didesne ištikimybe.

Jie nėra paprasta, ar primityvi auditorija. Smarkiau už kitas kartas jie nepasitiki socmedijoje mojuojančiai brendais. Čia aiškiai laimi žymesni brendai, kuriems savivertės įrodynėjimo reikia atlikti ženklai mažiau. Startuojantiems sunkiau — įtarūs vyresnieji nori jų argumentų, kad jie daugiau nei laikini oportunistai. Tad jei esate jaunas brendas X kartai, pasistenkite įrodyti kredibilumą.

X kartos postai yra net 75% ilgesni nei Z kartos, ar milenialsų kūrėjų. Jie bando dalykus paaiškinti, suprasti, apmąstyti niuansiškiau. Tai daug ką sufleruoja ir brendams — buki tiesizmai sunkiai paeis, jūs turite reikalų su išsilavinusia, patyrusia auditorija.

Ir pagaliau, influenceriai, kurie Iksus veikia kaip ir kitus. Tik, ir čia galutinai palaidokime ilgametį šaiperūnišku tonu tariamą idiotizmą „bet juk visi nori matyti reklamose jaunesnius žmones“, jie labiau klauso savos demografijos atstovų. Keli skaičiukai: adekvatus influencerių amžius 73% didina pojūtį, kad tai yra skirta jiems ir 43% norą aplankyti brendo svetainę. Išverčiu: dauguma X kartos nori matyti X kartą, ar panašius. Ne paauglius.

Nepavargsiu apie tai rašyti, o jums linkiu pavargti ignoruoti šią itin patrauklią auditoriją, kas kad su šiek tiek žilų plaukų, ar stuburo išvaržų.

Daugiau.

-

3 IDĖJOS BRENDAMS

Perjungiama auditorija, imitacijos ir tuoj pasibaigsiantys dylai

  • Perjunginėjate reklamas? Tuoj, palaukite, IKEA perjungs jus, nes nėra ką ilgai pasakoti, kai viskas taip tvarkinga.
  • Netflix garsina serialą „Lupin“ apie Arsène’o Lupino įkvėptą džentelmeną-vagį-keršytoją Assane’ą Diopą ir apsimeta klasikinėmis papuošalų reklamomis.
  • Mados superdylų brendas Yaysay virsta kone žaidimų platforma: pasiūlymą gali swaipinti kaip Tinderyje, atmetęs netenki jo amžiams, o pamėgęs gauni šansą apsispręsti per 30 min. Pseudo asmeninės nuolaidos su trumpu galiojimo laiku, panašu, yra naujas būdas užaštrinti pasiūlymus.

-

AUDITORIJOS

Vieniši ir patenkinti

Tobulėjantys, šiuolaikėjantys brendai vis dar smarkiai ignoruoja vienišius, teigia elgsenos ekonomistas Peter McGraw. Visų pirma, nesusiporavusių — daugybė (kone pusė vidutinės Vakarų šalies gyventojų), bet dar svarbiau, kad nemenka jų dalis ir neketina keisti savo statuso (projektuojama, kad 25% milenialsų gyvenime niekada neturės vedybų).

Žinoma, vienišiai yra itin įvairialypė grupė, tad McGraw išskiria keturias buvimo patiems sau kategorijas. „Somedays“ yra vienintelė, kurie nesijaučia pilni be poros. „Just May“ nepergyvena, kad yra vieni, bet neatmeta galimybės ateityje susirasti antrą pusę. „New Ways“ renkasi kitus, neįpareigojančius buvimo kartu būdus: poligamiją, susitikimus seksui, gyvenimą atskirai.

„No Ways“ nenori jokių buvimo ne po vieną perspektyvų šiuo metu, jie daro karjeras, rimtai studijuoja, ar tiesiog taip gali labiau mėgautis gyvenimu. Ekonomistas pateikia įvairių pavyzdžių, kaip brendai adekvačiai susitelkia į minėtas kategorijas. Ir primena, kad ne visos reklamos turi būti apie laimingas poreles, ar atomines šeimas, auditorija, kuri yra po vieną, neįtikėtinai gausi ir nemažiau norinti atpažinti save komunikacijoje nei duetai.

Daugiau.

-

KNYGOS

April Dunford „Obviously Awesome: How to Nail Product Positioning so Customers Get It, Buy It, Love It“

Ilgas pavadinimas, gana kompaktiška knyga tiems, kas ketina susiimti ir supozicionuoti, bet nenori jokios išorinės pagalbos. Suprantama, savas laikas — pigiausias resursas. Tada pasiimkite šį April Dunford pozicionavimo atšviežinimą su tiesmuku klausimynu ir pirmyn. Pirmiausiai, ji įtvirtina: pozicionavimas yra sąmoningas brendo apsibrėžimas, kad kažkame jis yra geriausiais ir tuo smarkiai rūpi konkrečiai rinkai. April sako, kad efektyvų pozicionavimą sudaro penki komponentai su vienu bonusu.

Štai jie:

1—Konkurencinės alternatyvos (ką vartotojai darytų, jei tavo sprendimo nebūtų).

2—Unikalūs atributai (savybės ir funkcionalumai, kurių konkurentai neturi).

3—Vertė ir jos įrodymas (naudos, kurias vartotojams sukuria tie funkcionalumai).

4—Tikslinės rinkos charakteristikos (grupės pirkėjų charakteristikos, kurios lemia, kad jiems jūsų sukuriama vertė rūpės smarkiausiai).

5—Rinkos kategorija (priskyrimas kategorijai padės vartotojams suprasti jūsų vertę).

Bonusas: Aktualios tendencijos (kurios gali susvarbinti jūsų produktą). Viskas! Skaitykite ir atrakinkite aiškumą. Arba paskambinkite konsultantams.

-

AUDITORIJOS

Masinė beprotystė dėl Ozempic

Po to, kai Walmart vadas John Furner mestelėjo, kad klientai, kurie vartoja Ozempic, išleidžia mažiau maistui, diskusijos įkaito iki raudonumo. Barclays investitoriams ėmė rekomenduoti statyti prieš tokių kompanijų kaip PepsiCo ir McDonald’s akcijas, nes apetitą mažinantys vaistai ilgainiui kirs per jų pardavimus.

Ozempic, priklausantis danų megalodonui Novo Nordisk, dar 2017-aisiais buvo patvirtintas kaip efektyvus vaistas antrojo tipo diabeto gydymui, tačiau pastaruoju metu šovė į neįtikėtinas paklausos aukštumas, nes, pasirodo, jis puikiai slopina apetitą. 2021-aisiais Novo Nordisk gavo leidimą prekiauti Wegowy, kitu svorio mažinimo vaistu. Jų paklausa kasmet auga kartais, o Morgan Stanley prognozuoja, kad dešimtmečio bėgyje juos vartos 7% JAV populiacijos.

Prie vartojančiųjų amerikiečių milijonų pasijunginėja ir Europos rinkos. Dar daugiau, šie vaistai jau aptarinėjami ir priklausomybių (alko, narko, nikotinas) mažinimo kontekste, ar kovoje su demencija.

Nuo vaisto populiarumo kentės ne tik šlamštmaisčio pardavėjai, bet ir sporto klubai, ar dietinių produktų gamintojai, restoranai. Tokio vaisto ilgalaikė sėkmė (nebent paaiškės, kad ilgalaikiai pašaliniai efektai jums išaugins trečiąją ausį) persikelia į sveikatos sektorių, gyvenimo kokybės gerėjimą ir ekonominį produktyvumą. Šiuo metu atrodo, kad superžvaigždiškas semagliutidas gali tapti vienu smarkiausių pastarojo dešimtmečių proveržių medicinoje.

-

TRUMPI SUŽINOJIMAI

  • Paramount vienai dienai išleido visą filmą TikToke, sukarpę jį į mažus gabalus. Legendinė komedija „Mean Girls“ sutilpo į 23 kąsnius. Kitą dieną jis buvo ištrintas. Tačiau platformoje nelegalaus kino — apstu. Taip, kinas jau yra žiūrimas šokinėjant per nuotrūpas ir su isterišku skipinimu.
  • TikTok, Instagram, Facebook anonsuoja mokamas versijas be reklamų. Ciniškieji sako, kad vilčių, jog kas nors jas užsakinės, mažai, tačiau esą tuomet niekas negalės knisti proto dėl pernelyg nuožmaus targetinimo. Jūs galite rinktis: arba mokate, arba ir toliau esate produktas.
  • Kitas svarbus Spotify horizontas: audio knygos. Kurkite audio knygų kompanijas, kad jas supirkinėtų arba įrašinėkite audio knygas. JAV ir Kanadoje Spotify Premium vartotojai gauna 15 nemokamų valandų imti pratintis prie dar vieno audio turinio.
  • Populiariausia grotažymė TikToke yra #CleanTok, neseniai viršijusi 84 mlrd. peržiūrų. Tai — video apie valymą, tvarkingumo triukus, būdus ir bajerius.
  • Dirbtinio intelekto prasismelkimas į daugybę kūrybinių sričių, filtrynas ir efektynas leidžia akimirksniu generuoti netikras patirtis, tad senukas Polaroid išstojo su priminimu, jog jų momentinės foto yra vienas iš nedaugelio tikrai-tikrai tikrų įvykių įamžintojų.
  • Socialiniai tinklai trina savo godžias rankas ir viliasi, kad dirbtinio intelekto subegėjimai generuoti vaizdus padės pasmaginti TikTok, Instagram, ar FB patyrimus, kai žmonės užuot kėlę savo vargingas pagražintas realybes taps princais, kosmonautais, ateiviais, ar grybais vienu spustelėjimu. The New York Times aptarinėja perspektyvas.
  • Tinder, matydami, kad Z karta nenori niekam įsipareigoti, peržiūri savo prenumeratos modelius, įvesdami savaitinę opciją.
  • Nesrin Danan, fotografė, provokuoja: „Suraskite sėkmingesnį rebrando pavyzdį nei majonezo pavirtimas aioli padažu.“ Pasidalinkite, jei sugalvosite, kas jį lenkia.

-

AUDITORIJOS

Iš ko susideda žiūrovo diena

Britų Channel 4 vadė Alex Mahon dalijasi didžiulio tyrimo apie video spoksojimo įpročius išvadomis. Žiūrovo diena ilgėja iki penkerių valandų (daug, ne?), nes trumpasis video turinys lipa ant viršaus (o ne pakeičia) ilgesniam turiniui, kaip ir kompiuteriniai žaidimai. Trumpasis turinys sudaro 25% vyresniųjų ir net 45% jaunųjų video dietos. Iš esmės, yra keturi video žiūrėjimo poreikiai: atsipalaidavimas (jį labiausiai atliepia TV, Netflixai), aistringumas (tai, kuo domiesi, ar kas inspiruoja, žinoma, kad per YouTube ir socmediją), praktiškumas (funkciniai poreikiai nuo kepimo iki sugedusio daikto taisymo — vėlgi socialiniai tinklai ir YouTube) bei laiko užpildas (kai tiesiog prazombini savo nuovargį, ar nuobodą; analogiškuose kanaluose).

Pastarasis, sako bosė, yra labiausiai prisidedantis prie turinio perkrovos jausmo. Apskritai, trumpasis turinys mus išbalansuoja labiau tiek dėl savo intensyvumo, tiek dėl lipnumo ir tankios kaitos, tiek dėl lengvesnio įsiurbimo. Tada AM plečiasi apie ką daryti telikams, bet

mums čia įdomiausia dalis baigėsi. Dėmesio verta lieka apžvalginė lentelė, itin aiškiai ir patogiai surikiuojanti esmę:

Apžvalginė lentelė
Apžvalginė lentelė

Daugiau.

-

ATEITYS

ChatGPT jau skaito vaizdus ir kalba

Jūs įkeliate šaldytuvo nuotrauką ir klausiate: ką galiu pagaminti? ChatGPT atšauna omleto receptu, nes, pasirodo, turite keturis kiaušinius, džiovintų pomidorų, cukinijos, paprikos ir feta sūrio. Jūs balsu paliepiate šitą receptą perskaityti kol imate produktus iš šaldytuvo ir giduoti jūsų maisto ruošimą. Pasaka? Nuo rugsėjo galo tai jau yra standartinės DI įrankio funkcijos. Balsas, kuriuo su jumis bendrauja mašina, malonus, lyg tikro žmogaus (mano pasirinktasis primena Scarlett Johansson).

Iki tiek, kad man net kyla nepatogumas ko nors sunkaus, ar absurdiško ChatGPT prašyti! Šie proveržiai toliau plečia didelių kalbos modelių (LLM) panaudojamumo ribas. Ir jei OpenAI stengiasi perimti Alexos ir Siri funkcijas, Amazon ir Apple nesnaudžia, tobulindamos savuosius mankurtus. Aš klausiu GPT kaip jo naujas funkcijas galiu panaudoti brendams, atsakymas entuziastingas: *klientų aptarnavime (jie gali atsiųsti blogos prekės foto, o botas nuskaitys ir supras kas yra blogai), **rekomendacijose (klientai siunčia foto, brendo botas parenka panašius produktus), ***socmedijos monitoringe (vartotojų interakcijų analizės) ir t.t. O dabar paklauskite patys — balsu.

-

ŠNEKŪS SKAIČIAI

  • Danijos Novo Nordisk, ką tik minėta svorio metimo vaistų Ozempic ir Wegowy gamintoja, per pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo $5.7 mlrd. pelno. Savo rinkos verte ji jau aplenkė visą Danijos ekonomiką. Šiuo metu tai yra antra pagal vertingumą viešai listinguojama kompanija Europoje po LVHM. {The New York Times}
  • Botulino ir filerių injekcijos yra populiariausios neoperacinės kosmetinės procedūros pasaulyje. Jų poreikis kasmet auga po 15.40%. {Grand View Research}
  • Penki mėgstamiausieji JAV paauglių e-brendai: 1—Amazon (55%!), 2—Shein, 3—Nike, 4—GOAT, 5—Temu. Nr.1 kosmetikoje: e.l.f. Nr.2: Rare Beauty (Selina Gomez). Matau, kad reikia kai kuriuos pagūglinti. {Piper Sandler}
  • Tavo mėgstamiausi sandalai Birkenstock vis sėkmingyn — jų projektuojama rinkos vertė yra $10 mlrd. {The Guardian}
  • Darbas iš namų sumažina darbuotojo CO2 pėdsaką 50%. {Washington Post}
  • Darbuotojų praleistos dienas dėl ligos yra pike nuo pat 2013-ųjų. Grandiozinė apklausa rodo, kad viena pagrindinių priežasčių nedarbingumui yra stresas. Net 76% neina darban būtent dėl jo. {The Guardian}
  • Turtingiausiųjų Manheteno gyventojų penktadalis vidutiniškai uždirbo $545,549 per metus (vidutinės šeimos ūkio pajamos). Tai — 53 kartus daugiau nei neturtingųjų penktadalis, kurių vidutinės pajamos buvo $10,259. Dabar man aiškiau, kodėl Niujorkas atrodo toks neįmanomas išgyventi. {The New York Times}
  • Produktų, kurie buvo parduoti pasaulį paimti bandančioje kinų e-parduotuvėje Temu vertė per pusmetį kito taip: $3 mln. 2022-ųjų rugsėjį ir $400m 2023-ųjų balandį. Temu į rinkodarą kiekvieną ketvirtį investuoja apie $500m. 30% visų mažų siuntų JAV buvo arba iš Shein arba iš Temu. {Reuters}
  • 53% ikitrisdešimtmečių naudojasi pažinčių programėlėmis. 79% jų naudoja Tinder. {Adweek}
  • Pinterest ką tik pasigyrė savo nauja aukštuma: 482 mln. aktyvių vartotojų per mėnėsį. {Gizmodo}

-

Naujienlaiškį užsisakyti galima adresu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų