Projektas šiemet sulaukė didelio susidomėjimo – konkursui buvo pateikta virš šimto menininkų projektų paraiškų. Tarptautinės komisijos sprendimu vienai parodoje dalyvaujančiai menininkei bus skirta „JCDecaux“ įsteigta vienkartinė 4000 eurų dydžio premija.
„Kai prieš penkerius metus paleidome šį projektą, vienas iš tikslų buvo ne tik padėti menininkams, bet ir įtraukti į meno mecenatystę verslo bendruomenę. Šiandien ši paroda yra tapusi laukiama miesto kultūrinio gyvenimo dalimi, atverianti žiūrovams naujas patirtis ir kontekstus. Parodos lankytojai taip pat galės išrinkti ir publikos prizo laureatę, kuriai atiteks galimybė savo kūrybą Vilniuje pristatyti lauko reklamos pagalba“, – sako Žaneta Fomova, „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė.
Parodos kuratoriai Milda Dainovskytė ir Vytenis Burokas džiaugiasi pristatomais originaliais penkių menininkių kūriniais, kurie, nors ir netiesiogiai, aptaria socialinius, politinius ir gamtinius pokyčius, prasidėjusius prieš pandemiją ir dar labiau sustiprėjusius jai užklupus. Menininkės atkreipia dėmesį į žmonių tarpusavio santykius bei žmogaus santykį su įvairialype aplinka – nuo gamtos iki dėvimų audinių medžiagų. Atidarymo metu buvo atliktas menininkės Saulės Noreikaitės performansas „Sietys“, kuris bus kartojamas spalio 17, lapkričio 7 ir 22 dienomis.
„Visuomet nekantriai laukiu šios parodos atidarymo. Įdomu sužinoti, kas šiuo metu svarbu pradedantiems Lietuvos menininkams, kokia forma jų mintys bus pateiktos parodoje ir kurių kūrėjų karjerą toliau atidžiai seksime. Manau, kad paroda yra aktuali ir visuomenei, nes ja kuriama erdvė „susitikimui“ su menininkais, jų kūryba, o kai kam galbūt tai bus pirmoji šiuolaikinio meno patirtis. Kviečiu visus susipažinti su originaliais, drąsiais ir įkvepiančiais menininkių darbais“, – sakė ŠMC direktorius Kęstutis Kuizinas.
„JCDecaux premija 2020“ parodos dalyvės:
Karolina Janulevičiūtė – Vilniaus dailės akademijos ir Aalto universiteto absolventė, dizainerė ir menininkė, savo kūrybinėje praktikoje tyrinėjanti žmogaus sąsajas su drabužiais, kolektyvaus ir asmeninio naratyvo išraišką kasdienybėje. „JCDecaux premija“ parodoje menininkė pristatys instaliaciją iš drabužių serijos ekspozicijos, kurioje nagrinės juslines patirtis ir malonumą (apsi/nusi)rengiant.
Saulė Noreikaitė yra įgijusi vizualiųjų menų bakalauro laipsnį Hagos karališkoje meno akademijoje Nyderlanduose, šiuo metu studijuoja socialinę antropologiją Vytauto Didžiojo universitete. Nuo trejų metų šokti pradėjusi menininkė savo kūryboje jungia, derina ir tuo pačiu trina ribas tarp vizualaus meno ir šokio. S. Noreikaitės darbų formatu dažniausiai tampa dalyvaujamieji performansai ir instaliacijos, videodarbai su performatyviais elementais. Kūrybinėje praktikoje ir tyrimuose S. Noreikaitė bando klausti, ką reiškia turėti kūną dvidešimt pirmajame amžiuje, kaip mes jį prižiūrime, juo rūpinamės ir pa(si)naudojame fizinėmis savo būties galimybėmis.
Emilija Povilanskaitė – režisierė ir menininkė, studijuojanti Hagos karališkojoje menų akademijoje. Nemažai dėmesio skyrusi kinui, programavimui ir interaktyvioms instaliacijoms, šiuo metu menininkė analizuoja kvapus ir jų poveikį žmogui. Parodoje E. Povilanskaitė pristatys kūrinį „O3“ apie pažeidžiamumo būseną laike, kai didžiausi pavojai yra nematomi.
Sallamari Rantala gimė Suomijoje, bet jau keletą metų gyvena ir dirba Vilniuje. Jos praktika grindžiama išvykose vykdomais tyrimais. Fone slypi pastaba, kad žmonių susitikimai ir žinių kūrimas atsižvelgiant į fizinę tikrovę dažnai yra gana humanistiniai ir esktraktyvūs. Siekdama mesti iššūkį šiai situacijai ir sau pačiai, išvykose S. Rantala renka skulptūrines medžiagas, žinias ir vizijas, neretai žaismingai derindama gamtos/mokslinį bei romantinį metodus. Parodoje ji nagrinės realybės pažinimo ir aiškinimo būdus, bandydama iššifruoti savo pačios aplinkos romantizavimą.
Aistė Marija Stankevičiūtė šiuo metu studijuoja fotografiją ir medijų meną Vilniaus dailės akademijoje. Menininkė šiemet surengė solo parodą „Ausys laižo lūpas“, dalyvauja grupinėse parodose, rašo tekstus šiuolaikinio meno internetiniams dienraščiams. A. M. Stankevičiūtė domisi neįprastomis būtybėmis, kurios, banguodamos tarp fikcijos ir realybės, išsprūsta iš apibrėžtų kategorijų ir sistemų. Menininkės projekte ypač svarbi vaizduotė kaip galimybė megzti ryšius su nejaukiais ir nepatogiais kūnais.