„Parodos tikslas – vilniečius ir miesto svečius supažindinti su įvairiose Vilniaus vietose nufotografuotais praėjusių metų „Tapybos maršrutizatorių“ darbais ir paminėti Lietuvos šimtmetį, – rašoma pranešime žiniasklaidai.
– Pučiamųjų orkestras pasirinktas neatsitiktinai, nes pastarieji – dažni įvairių valstybinių, miesto švenčių dalyviai tiek tarpukaryje, tiek Lietuvai atkūrus nepriklausomybę. Troleibusai „TR-14“ yra miesto kūnai, menantys Lietuvos nepriklausomybės atgavimą, prie kurių jungiasi įvairialypės keleivių patirtys.“
Simboliškai, šimtą muzikuojančių vaikų šiai progai subūrė Grigiškių meno mokykla, pakviesdama Vilniaus Naujosios Vilnios pučiamųjų instrumentų orkestrą „DoMinO“ (vadovas M.Rarivano), Vilniaus Br. Jonušo muzikos mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestrą (R.Valančauskas) kartu su Grigiškių meno mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestru (vadovai: V.Šoch ir V.Riškus) drauge atlikti keletą kūrinių iš Dainų šventės repertuaro.
Antrus metus vykstantys „Tapybos maršrutizatoriai“ yra Vilniaus miesto savivalybės meno rėmimo programos „Kuriu Vilnių“ vienas iš projektų. Sostinės gatvėmis iki spalio, kaip teigia muziejus, važinės nauji troleibusai, apipavidalinti žinomų ir aktyviai kuriančių Lietuvos ir Estijos naujosios kartos tapytojų darbų atvaizdais.
Tapytojų pavardės: Goda Lukaitė ir Donata Minderytė (nr. 1 troleibusas), Monika Plentauskaitė ir Alexei Gordin (nr. 4 troleibusas), Kazimieras Brazdžiūnas ir Vita Opolskytė (nr. 20 troleibusas), Kristina Ališauskaitė ir Rosanda Sorakaitė (nr. 7 troleibusas), Kristi Kongi ir Rosanda Sorakaitė (nr. 16 troleibusas), meno lauke yra jau žinomos, dauguma autorių pastarąjį dešimtmetį pabaigė studijas Vilniaus ir Talino dailės akademijose arba tebestudijuoja. Jaunųjų autorių darbus galėjome išvysti personalinėse parodose, plačiau – grupiniuose meno projektuose: meno mugėje „ArtVilnius“, Vilniaus Tapybos Trienalėje ir „Jaunojo Tapytojo Prizo“ konkurse.
Pasak projekto kuratoriaus Dariaus Jaruševičiaus, „Miesto maršrutizatoria“ – tai žvilgsnis į tikrovės ir vis labiau virtualėjančio mūsų bendravimo sankirtas.
„Jaunoji tapytojų karta ypatinga tuo, jog ji formavosi veikiama skaitmeninių medijų, o patys multimedijų ekranai padarė ženklią įtaką šiuolaikinės visuomenės santykiui su atvaizdais. Troleibusas veikia tarsi socialinio tinklo siena, ant kurios įkūnijama šiuolaikinė tapyba įsiveržia į Vilniečių ir miesto svečių patirtis“, – rašoma pranešime.
„Menininkai siūlo pamąstyti, kas atsitinka, kai tapyba išsiveržia iš parodų salių į vilniečių kasdienybę, nustebindama miesto svečius, demonstruodama mūsų miesto gyvybingumą, reflektyvų ir autoironišką santykį su dabartimi“, – sako D.Jaruševičius.