„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Stasio Eidrigevičiaus menų centras gali iškilti seniausio Lietuvos kino teatro vietoje

Panevėžio miestas ieško erdvės Stasio Eidrigevičiaus menų centrui. Tam skirtų kūrybinių dirbtuvių metu sprendžiamas ir seniausio Lietuvoje kino teatro „Garsas“ likimas – svarstoma, ar menų centrą įkurti toje pačioje erdvėje atlikus rekonstrukciją, ar pastatą nugriauti ir jo vietoje statyti naują daugiafunkcį centrą, ar ieškoti kitos vietos mieste.
Kino centras „Garsas“
Kino centras „Garsas“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kūrybinėse dirbtuvėse – trys užduotys

Panevėžio miesto savivaldybės projektų vadovė Lina Blažytė 15min sakė, jog kūrybinių dirbtuvių tikslas – paskelbti kelis variantus, iš kurių būtų galima rinktis: „Pirmiausia visi darbai skiriami tam, kad komandos kuo geriau įsigilintų į savo užduotis. Viena užduotis – rekonstrukcija, kita – pastato griovimas ir naujo statymas, trečia – kitos vietos radimas. Pasiūlymai bus svarstomi ir pristatomi, tad, manau, procesas dar laukia ilgas“, – sakė L.Blažytė ir pridūrė, jog kūrybinės dirbtuvės gali trukti ir iki birželio mėnesio pradžios.

Pasak jos, kūrybinėse dirbtuvėse pateikti specialistų duomenys leis situaciją analizuoti skirtingais pjūviais bei rasti miestui pigiausią, racionaliausią bei geriausią sprendimą.

Pasak L.Blažytės, kūrybinėse dirbtuvėse pateikti specialistų duomenys leis situaciją analizuoti skirtingais pjūviais bei rasti miestui pigiausią, racionaliausią bei geriausią sprendimą.

Paklausta, kada galima tikėtis projekto įgyvendinimo, L.Blažytė teigė, jog viskas priklausys nuo to, kuris variantas bus pasirinktas: „Orientuojamės į Europos Sąjungos paramą iki 2020 m. Projektas bus sietinas su šiuo finansavimo laikotarpiu, tai gali būti 2020–2021 m., priklausys nuo tolesnės projekto eigos, turint omeny, kad tokie dideli infrastruktūriniai projektai nėra pastatomi per metus ar dvejus. Tai ilgas procesas nuo idėjos suradimo ir pritarimo vienam ar kitam sprendimui iki finansavimo pritraukimo, investicinių projektų rengimo, paraiškų pateikimo konkursinėms priemonėms ir t.t.“

Panevėžio miesto savivaldybės internetiniame puslapyje pateiktoje apklausoje miestiečių buvo teiraujamasi jų nuomonės dėl Stasio Eidrigevičiaus menų centro kūrimo ir veiklų. L.Blažytės teigimu, tarpiniai rezultatai rodo, jog panevėžiečiai šią idėją palaiko: „Dauguma miestiečių pritaria, jog tokio pobūdžio menų centro, kuris kaip cetrifuga galėtų išsukti visą miesto kultūrinį gyvenimą, tikrai reikia. <...> Manom, kad tai rodo, jog einam teisinga linkme.“

Kino teatro direktorė – už „Garso“ istorinės vietos išsaugojimą

Kino teatro „Garsas“ direktorė Genė Pučinskienė teigė, jog panevėžiečių atsakymai minėtoje apklausoje liudija norą, kad kinas ir toliau būtų rodomas vietoje, kur juostos sukasi jau beveik 90 metų.

Kino teatro „Garsas“ direktorė Genė Pučinskienė teigė, jog panevėžiečių atsakymai minėtoje apklausoje liudija norą, kad kinas ir toliau būtų rodomas vietoje, kur juostos sukasi jau beveik 90 metų: „Mes dirbam dėl panevėžiečių, dėl žiūrovų. Jei jie tokią nuomonę išreiškia, tai aš, ko gero, už tai, kad padiskutuotume ir atrastume galimybę istorinėj vietoj kino teatrą išsaugoti.“

G.Pučinskienė neatmetė galimybės, jog tokiu atveju kino teatro rodymo erdvę veikiausiai reiktų sumažinti: „Jei būtų vykdomas naujo kultūrinio komplekso kūrimas, žinoma, atsirastų kitoks nei dabar kino teatras, tai būtų visai kitos erdvės. <...> Mažesnė salė būtų logiška – kinas čia rodomas nuo 1928 metų, kino teatrui tai yra antras rūbas. Dabar, po keturiasdešimties metų, būtų jau trečiasis“, – sakė kino teatro direktorė.

Ar svarbus paties pastato išsaugojimas, ar tik jo vieta? G.Pučinskienė šiuo klausimu asmeninės pozicijos neturi: „Naujas rūbas reikalingas, o naują rūbą kuria dizaineriai, šiuo atveju – architektai. Kai architektai žino, kas pastate turi vykti, jie randa tokių sprendimų, kurie atitinka šiandienos lūkesčius. Reikia kiekvienam profesionalui patikėti dirbti savo darbą.“

Paklausta, kiek kino teatro atstovai yra įtraukiami į procesus svarstant pastato likimą, „Garso“ direktorė sakė: „Yra darbinė grupė, kuri dėlioja idėjas, veiklas ir planus kuria, o jei būna koks viešas renginys, pakviečia visus. Tada ir dalyvaujam, toks štai ir procesas vyksta.“

Naujas rūbas reikalingas, o naują rūbą kuria dizaineriai, šiuo atveju – architektai. <...> Reikia kiekvienam profesionalui patikėti dirbti savo darbą, – sakė G.Pučinskienė.

Menų centre lankytojų lauks ne tik S.Eidrigevičiaus darbai

Pernai Panevėžio miesto savivaldybė ir Stasys Eidrigevičius pasirašė susitarimą – menininkas pažadėjo miestui dovanoti savo darbų kolekciją, o miestas savo ruožtu įsipareigojo sukurti darbams eksponuoti tinkamą erdvę.

Nacionalinės premijos laureato Stasio Eidrigevičiaus kūrybinis laukas itin platus. Lietuvoje gimęs, tačiau jau daugiau kaip trisdešimt metų Lenkijoje gyvenantis S.Eidrigevičius kuria tapybą, grafiką, skulptūrą, iliustracijas, instaliacijas, performatyviuosius menus ir poeziją. Menininko darbų yra Lietuvos ir Lenkijos muziejuose, Britų muziejuje Londone, Modernaus meno muziejuje Niujorke, Nacionalinėje bibliotekoje Vašingtone, Vatikano muziejuje, Tokijo Kūrybos galerijoje, privačiose kolekcijose Lietuvoje bei užsienyje.

Kaip praneša BNS, savivaldybė planuoja, jog būsimame centre žiūrovai galės susipažinti ne tik su S.Eidrigevičiaus darbų ekspozicija, bet ir su netradicinėmis parodomis, taip pat – dalyvauti seminaruose, paskaitose, kūrybinėse dirbtuvėse, meistriškumo pamokose, meninėse akcijose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs