Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Valdovų rūmuose vyks jubiliejinė „Penketų“ konferencija 5 / 5 / Royal

Penktadienį, birželio 9 d., 19:00 val., Valdovų rūmuose vyks dviguba „Penketų“ šventė. Pirmą kartą šioje Vilniaus senamiesčio širdyje įsikūrusioje erdvėje vyks jubiliejinio sezono uždarymo konferencija – dvidešimt penktas renginys 5 / 5 / Royal.
Tomas Ramanauskas
Tomas Ramanauskas / Organizatorių nuotr.

Simboliškas atsitiktinumas, jog šventinėje konferencijoje istorijomis apie kūrybines paieškas ir atradimus dalinsis 5 pranešėjai. Vaizdų mylėtojai Valdovų rūmuose išvys ir išgirs daugeliui gerai pažįstamus Lietuvos vizualiosios kultūros profesionalus: vieną iš internetinio žurnalo „Bored Panda“ vadovų Dominyką Remeiką, reklamos agentūros „New!“ kūrybos direktorių ir kūrybingumo dėstytoją Tomą Ramanauską, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ meno vadovą Aidą Šumską, skaitmeninės komunikacijos strategą ir 90-ųjų vaizdų mylėtoją Mantą Pelakauską bei netradicinės floristikos studijos „Buketai“ komandą – seses Ignę Aleksandravičiūtę ir Aurimę Aleksandravičiūtę.

Penkis sezonus organizuojamų, konferencijų madą į Lietuvą atvedusių „Penketų“ komanda su pranešėjais kalbėjosi apie Lietuvos vaizdų evoliuciją per pastaruosius penkerius metus. Konferencijos svečiai mielai pasidalino savo pastebėjimais apie pokyčius ir erdves tobulėti.

Tomas Ramanauskas: „Galbūt tai pereinamasis laikotarpis“

T. Ramanausko teigimu, per penkerius metus smarkiai ūgtelėjome higienos prasme, bet vis dar stokojame drąsos.

„Net didžiosios korporacijos pasitempė. Kiekvienas naujas startuolis jau moka susišukuoti grafinio dizaino plaukus. Bet šviežumo, drąsos nuo to daugiau neatsirado. Mes tapome itin gerais ir gretais dizaino madų įsisavintojais.

Galbūt tai pereinamasis laikotarpis. Iš pradžių bandėmė kopijuoti, tada įgudome, o kitus penkerius metus bandysime rasti savitą vizualumą. Nes kol kas nepaisant viso neaprėpiamo pasirinkimo, vizualioji kultūra Lietuvoje perdėm beždžioniauja ir dėl to yra labiau nei bet kada panaši, kartotinė, neunikali. Tad identiteto suradimas yra ne tik prognozė, bet ir palinkėjimas“, – kalba „New!“ kūrybos diektorius ir kūrybingumo mokytojas.

„Buketai“: „Prasidėjo solo kūrybos banga, ir įsibujojo „Pinterest“ – visi nori eukalipto, bijūnų ir sodo rožių“

„Per paskutinius penkis metus, rodos, visi aplink pradėjo ieškoti individualių vizualinių veiklų. Prasidėjo solo kūrybos banga, profesionali ar diletantiška. Dalis jos atkartojo ir perdirbo vakarietiškas madas, keletas apčiuopė ir sukūrė savitą unikalų braižą. Ryški tendencija – vieni bando atkartoti kitų sėkmės istorijas, kartodami vizualius sprendimus. Tikiu, po dar penkerių metų sauja tokių kūrėjų, startavusių miegamuosuose ir kavinėse, išaugs iki didelių vardų, drąsiai kurdami ir nesidairydami į šalis“, – sako viena iš „Buketų“ kūrėjų Ignė Aleksandravičiūtę.

Ignės sesė ir kolegė Aurimė pastebi ryškias Vakarų įtakas: „Man, kaip buitiniam stebėtojui, atrodo, kad per paskutinius metus vizualioji kultūra Lietuvoje prisiskolino ir prisisodrino Vakarų Europos ir JAV stiliaus, tokio susišukavusio ir tvarkingo. Gal net per daug. Kaip reikiant įsitvirtino „Pinterest“ ir „Instagram“. Dabar kone visi mūsų klientai nori monsterų lapų ir eukalipto, bijūnų ir sodo rožių.

Kaip būtų gerai, jei per ateinančius metus vizualiai „nusirautumėme“ dar labiau, galbūt nebesigėdintume savo Rytų Europos stiliaus – juk tai mus ir daro ypatingais. Arba pasiimtume, išlaužytume ir tolyn įdomiai nustumtume devyniasdešimtuosiuose užgimusią savadarbę vizualią kalbą, gal išrastume pelargonijų hibridus arba lazeriais raižytume savo sukurtus raštus ir vaizdus“, – pasakoja A. Aleksandravičiūtė.

Aidas Šumskas: „Tikiuosi, kad tapsime dizaino Islandija“

Pasak agentūros „Clinic 212” meno vadovo per pastaruosius penkerius metus Lietuvos vizualioji kultūra įgijo daugiau pasitikėjimo.

„Visi pradėjo labiau pasitikėti savimi. Gal būt dar nesame dizaino revoliucionieriai, bet jau esame pasaulinio pokalbio dalis. Nors įprastai lietuviai gan santūrūs, tai, ką mes kuriame, sako, kad tampame drąsesni ir mūsų talentai gali lygiuotis su pasauliniais kūrėjais. Tikiuosi, kad po penkerių ar kiek daugiau metų Lietuva taps dizaino Islandija, ir mūsų mažoje šalyje kas antras žmogus bus vizualinės kultūros atstovas“, – savo lūkesčiais dalinasi A. Šumskas.

Mantas Pelakauskas: „Kosmoso tema ir futurizmas grįžta“

Skirtingų vizualinės kultūros projektų autoriaus ir Lietuvos 90-ųjų eksperto M. Pelakausko teigimu, vizualiosios kultūros profesionalai tapo dar profesionalesniais.

„Yra kūrėjų, galinčių kurti bei stebinti visus ne tik Lietuvoje ir ne tik vadovaujantis vertinimu „kaip lietuvis – neblogai“. Taip pat išnyko visos ribos tarp genialaus, gero, vidutinio, blogo, kičo, mega kičo, šviesmetinio kičo, ir atsirado puiki erdvė profaniškumui bei manipuliacijoms lengvai pasimetusia ir kiek nesaugia auditorija.

Po penkerių metų pas klientus gal dar nekeliausime skraidančiomis mašinomisir nekursime strategijų Marso kolinijose besikuriantiems verslams, bet kosmoso tema ir futurizmas grįžta. Grįžta su įdomiais ir netikėtais technologiniais partneriais bei stimuliuojamomis patirtimis“, – Lietuvos vizualiosios kultūros ateitį prognozuoja M. Pelakauskas.

„Penketai“ ragina nepraleisti paskutinės, šventinės 5 sezono konferencijos 5 / 5 / Royal ir galimybės aptarti Lietuvos vizualią kultūrą su renginio pranešėjais gyvai. Visi vaizdų mylėtojai laukiami Valdovų rūmuose birželio 9 d., penktadienį, 19 val. Uždarę 5 sezoną „Penketai“ skelbs atostogas, o daugiau kito sezono naujienų organizatoriai žada 2018 m.

„Penketai“ – 2012 m. prasidėjęs pirmasis Lietuvoje atvirų ir nemokamų konferencijų ciklas, skirtas vizualiosios kultūros profesionalams ir entuziastams. Iki šiol buvo suorganizuotos 24 „Penketų“ konferencijos, kuriose savo idėjas pristatė beveik 100 pranešėjų, o juos per šį laiką jau išgirdo daugiau nei 20 tūkst. žmonių. Specialūs „Penketų“ renginiai taip pat organzuoti Dizaino savaičių metu. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir LR Kultūros ministerija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai