Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniaus fotografijos galerijoje – paroda apie fotografijos įrankius

Vilniaus fotografijos galerijoje (Stiklių g. 4 / Didžioji g. 20) penktadienį 18 val. bus atidaroma grupinė fotografijos paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“. Atidaryme dalyvaus parodos kuratorius Paul Paper. Vakaro metu gros Mavros Skylos, ievaie, yfyf.
Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“
Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“ / Lietuvos fotomenininkų sąjungos nuotr.

„Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“ nagrinėja kaip programos, aplikacijos ir dirbtinio intelekto technologijos formuoja ir keičia fotografijos diskursą, mesdamos iššūkį tradicinėms medijos riboms. Įvairios programos ir paslaugos (Google, Photoshop, Flickr, Snapchat, vizualinio atpažinimo programos ir t.t.) suteikia mums vis naujų įrankių vaizdams gaminti, mąstyti fotografiškai. Technologinės sąsajos (interfaces) ne vien pasitarnauja kuriant fotografiją, tačiau gali tapti ir pačia fotografinių projektų logika.

Lietuvos fotomenininkų sąjungos nuotr./Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“
Lietuvos fotomenininkų sąjungos nuotr./Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“
Lietuvos fotomenininkų sąjungos nuotr./Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“
Lietuvos fotomenininkų sąjungos nuotr./Paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google'o iki algoritmo“

Pristatomi autoriai siūlo perspektyvas, leidžiančias diskutuoti ir kelti klausimus apie technologinių pokyčių procesus. Nuo traumuojančių įvykių problematikos ir neprieinamų vietų specifikos nagrinėjimo per technologinę mediaciją, iki žaidimo mūsų lūkesčiais dėl visur sutinkamos Photoshop'o manipuliacijos. Nuo vadinamųjų išmaniųjų stebėjimo sistemų (Esthera Hovers) ir politiškai jautrių vietų cenzūravimo iki kasdienių glitch‘ų (Mantas Grigaitis). Nuo autorinių teisių žaidimo tokiose kolektyvinėse platformose kaip Flickr (Penelopė Umbrico) iki bendrinės komunikacijos tyrimo iš vienos labiausiai fotografuojamų vietų planetoje. Ir, nuo Photoshop'o naudojimo atvaizdams kurti (Aaronas Hegertas) iki vaizdo, kuris jau beveik nefotografinis.

Kartu su paroda yra išleidžiamas žurnalas „Fotografija“, kuris yra savotiškas parodos katalogas, dar plačiau atskleidžiantis ir nagrinėjantis temą. Jame keturios esė (Kate Palmer Albers, Roksana Filipowska ir Marijana Rayl, Ilaria Speri, Alise Tifentale) lokalizuoja aptartų autorių darbus platesniame socialiniame, istoriniame bei meniniame kontekste.

Fotografija, kuri 21-ame amžiuje ženkliai pasikeitė, yra stipriai veikiama minėtų pokyčių, kai kuriais atvejais net funkcionuodama kaip jų dalis. Šie meno darbai susiduria su technologizuotu mūsų pasauliu. Jie kalba apie pokyčius, kuriuos mažai kas numatė. Būdami taip giliai panirę, (beveik) galime pajusti viso to skausmą“, – taip parodą pristato Lietuvos fotomenininkų sąjunga.

Paroda Vilniaus fotografijos galerijoje veiks iki spalio 13 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos