Operatoriai internetą apmokestins pagal kompiuterių skaičių namuose

Telekomunikacijų operatoriai teigia, jog dėl milžiniškų interneto srauto apkrovų svarstoma galimybė papildomai apmokestinti kiekvieną kompiuterį, kuriuo jungiamasi prie interneto iš vieno buto ar namo.
69 percent of the population use internet.
Kompiuteriai / „15min“ nuotr.

Interneto paslaugų tiekėjų asociacija (IPTA) penktadienį pranešė, kad tokį siūlymą pateikę operatoriai skundžiasi dėl didžiulių techninės įrangos apkrovų. „Lietuvos vartotojai aktyviai naudoja įvairias bylų dalinimosi programas, o joms reikia itin didelio interneto srauto pralaidumo. Jei apsilankius viename naujienų portale persiunčiama iki kelių megabaitų duomenų, tai vos vienam filmui ar žaidimui atsisiųsti srauto sunaudojama kelis šimtus kartų daugiau“, – pranešime spaudai cituojamas IPTA atstovas spaudai Rimvydas Kamelskis.

IPTA atlikti tyrimai rodo, kad daugiau nei du trečdaliai klientų interneto srautą visą parą naudoja vidutiniu ar maksimaliu pajėgumu. Tai reiškia, kad techninė įranga yra nuolat apkrauta, operatoriai negali išjungti serverių net naktimis, o nuolat veikdami jie sparčiai dėvisi.

Pigūs planai yra ne tam, kad visą parą laidu keliautų milžiniški srautai duomenų, o tam, kad bet kuriuo metu vartotojas galėtų greitai pasiekti tinklalapius ir kitą informaciją internete, – aiškino R.Kamelskis.„Operatoriai siūlo nebrangius planus, suteikiančius didelį pralaidumą, tačiau juos įsigiję taupūs vartotojai prie vieno kabelio prijungia mažiausiai du-tris kompiuterius, kiti netgi „dalinasi“ internetu su kaimynais. Pigūs planai yra ne tam, kad visą parą laidu keliautų milžiniški srautai duomenų, o tam, kad bet kuriuo metu vartotojas galėtų greitai pasiekti tinklalapius ir kitą informaciją internete“, – aiškino R.Kamelskis.

Pasak jo, operatoriai gali nesunkiai nustatyti, kiek skirtingų aparatų (kompiuterių, išmaniųjų telefonų ir kt.) yra prijungta prie interneto per vieną kabelį, kadangi kiekvieno susijungimo metu matomas unikalus prietaiso „vardas“, vadinamasis MAC adresas. Įsigaliojus naujajai tvarkai klientai turės iš naujo pasirašyti sutartis su operatoriais, jose bus įrašyta ne tik prie interneto prijungiamų prietaisų skaičius, bet ir jų MAC adresai. Taigi vartotojams nepavyks pasiekti interneto per prietaisus, kurių MAC adresai neįtraukti į sutartis.

Svarstoma, jog vieno papildomo prietaiso prijungimas galėtų kainuoti 20-50 proc. visos paslaugos kainos. Taigi jei vartotojas užsisako internetą už 50 Lt, norint prijungti du kompiuterius gali tekti mokėti 60-75 Lt; tris kompiuterius – 70-100 Lt ir t.t.

IPTA skaičiavimais, naujoji tvarka galėtų įsigalioti jau nuo 2012 metų.

IPTA nariai viliasi, kad tai privers vartotojus susimąstyti ir dar kartą paskaičiuoti išlaidas prieš prijungiant dar vieną kompiuterį prie tinklo. Tuo pačiu tikimasi, kad naujoji sistema paskatins internetą įsivesti didesnį skaičių vartotojų.

Permainos piktina verslininkus

Operatorių paskelbti ketinimai didinti interneto paslaugų kainą priklausomai nuo prijungtų kompiuterių skaičiaus papiktino verslininkus.

Verslo įmonių sąjunga (VĮS) teigia, jog vienašališkas operatorių sprendimas kelti kainas itin skaudžiai atsilieps verslui.

VĮS pranešime spaudai rašoma, kad tai pakenks tiek smulkioms, tiek pačioms stambiausioms įmonėms. „Operatorių siekis pasipelnyti klientų sąskaita mums yra tarsi peilio kišimas po kaklu. Internetas šiais laikais yra neatsiejama bet kokio verslo dalis. Kai kurios įmonės prie vieno interneto kabelio yra prijungusios ne kelias dešimtis, o net kelis šimtus kompiuterių. Tiekėjų sugalvota schema neturi jokio ekonominio pagrindimo ir gali sužlugdyti Lietuvos įmones“, – rašoma VĮS pranešime.

Verslininkai žada kreiptis į Seimą ir Vyriausybę, kad tokiems ketinimams būtų užkirstas kelias. Jei nepavyks, VĮS grasina rengti bado akciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis