Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2017 04 28

Dviratininkų prašymas: atriekite mums dar pusmetrį gatvės

Vilniaus miesto savivaldybė giriasi aktyviai plečianti dviračių takų tinklą. Tačiau dviračių mėgėjai sutartinai kalba, kad sostinėje vis dar trūksta ir infrastruktūros, ir palankaus požiūrio į dviratininkus. Pokyčių laukiama ne tik iš savivaldybės – vairuotojai taip pat galėtų išmokti nespausti signalo vien todėl, kad prieš juos važiuoja jokių eismo taisyklių nepažeidžiantis dviratininkas.
Dviračių parado akimirkos
Dviračių parado akimirkos / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Dviratininkai pasigenda saugumo

Įdomių dviračių maršrutų puslapį povilniu.popo.lt sukūręs Liudas Basiulis

griežtai nukerta: „Vilniuje yra tik vienas dviračių takas!“

Patogiu dviračių taku galima numinti nuo Katedros aikštės iki Verkių – kitur, L.Basiulio nuomone, tėra tarpusavyje nesujungtos dviračių takų atkarpos arba niekur nevedantys dviračių takai.

„Plėstis tikrai yra kur. Manau, kad dviračiams miesto transporto schemose reikėtų skirti daug daugiau dėmesio. Kiekviena gatvė turėtų turėti dviračiams atskirtą juostą, kurioje saugiai galėtų važiuoti tik dviratininkai,“ – pasiūlė L.Basiulis. Jo teigimu, būtent tai dviračių takai įrengti kai kuriuose Skandinavijos, Vakarų Europos miestuose.

Pašnekovas tiki, jog saugumas, patogumas ir platus dviračių takų tinklas išspręstų transporto spūsčių problemas sostinėje.

Vienintelė vieta, kur dviračiams skirta dalis važiuojamosios dalies yra Gedimino prospektas. Tačiau kai juos ir automobilius skiria tik plona ant grindinio nupiešta linija, dviratininkai jaučiasi nesaugiai.

„Daug kas Vilniuje nevažiuoja dviračiais, nes tiesiog nesaugu. Ypač žmonės, kurie važinėja rečiau – jie bijo automobilių. Jei dviračių takai gatvėse būtų atskirti nedideliais borteliais, būtų saugiau ir manau, kad daug kas persėstų iš automobilių į dviračius,“ – svarsto dviračių mėgėjas.

Vairuotojai pamiršta, kad dviratininkus taip pat reikia praleisti pagal taisykles

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija

L.Basiulio nuomone, pirmiausia reikėtų tobulinti ir kurti trasų tinkla tarp centro ir miegamųjų rajonų. Net vietose, kur dviračių takai nutiesti, yra smulkių infrastruktūros minusų, apkartinančių kelionę. Vienas iš jų „šokinėjimas“ nuo bortelio ant bortelio.

„Dviračiams Vilniuje infrastruktūros nėra. Tėra vienas takas nuo Verkių iki centro, Senamiestyje yra dviračių dalinimosi tinklas, tačiau nėra infrastruktūros. Ant šaligatvių nupiešti dviratininkų simboliai – paviršutiniškas požiūris į dviračių takų įrengimą,“ – kalbėjo L. Basiulis.

Jo teigimu, vairuotojai taip pat nelaiko dviratininkų lygiaverčiais eismo dalyviais. Pavyzdžiui, labai dažnai eismo įvykiai, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta tuomet, kai vairuotojas suka į kairę ir nepraleidžia iš priekio atvažiuojančio dviratininko. Vairuotojai taip pat dažnai spaudžia signalą tiesiog išvydę dviratininką arba lenkia jį palikdami labai nedidelį atstumą.

Ispanija vairuotojus perspėja dviratininkams duoti erdvės

Viešajai įstaigai „Dviračių akademija“ vadovaujantis ir dviratininkus treniruojantis Marius Bernatonis paklaustas apie dviračių takus taip pat mini jų trūkumą.

„Dar neretai šaligatviuose dviračių ir pėsčiųjų juostos sutampa. Jas būtinai reikia atskirti! Dviratininkai važiuoja gana greitai, o pėsčiųjų takais žmonės vaikšto gana užsisvajoję. Dviratininkas skambina skambučiu ar šūktelna, žmogus išsigąsta, metasi į šoną ir įvyksta susidūrimas,“ – sakė M.Bernatonis.

Jis taip pat siūlė nedidelį plotą dviratininkams išskirti gatvėse.„Manau, galima išskirti kokį pusmetrį nuo šaligatvio autobusų juostose (jiems nebus problemos aplenkti dviratininką). Tai itin praverstų žmonėms, kurie nori važiuoti dviračiu į darbą,“ – siūlė pašnekovas.

Kelias savaites viešėjęs treniruočių stovykloje Ispanijoje M. Bernatonis pastebėjo, jog šioje šalyje ten, kur dviračių srautas yra gana didelis, pastatyti specialūs ženklai vairuotojams, nurodantys, kad dviratininką reikia aplenkti paliekant jam mažiausiai 1,5 metro erdvės.

Dviračius perka ne dėl vairuotojų

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dviračių parado akimirkos
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dviračių parado akimirkos

Šiuo metu treniruotes jis veda už Vilniaus, nes miesto dviračių takuose, pasak trenerio „yra lengvas chaosas“. Kadangi į siaurą juostą talpinasi ir bėgikai, ir riedutininkai, ir dviratininkai, kyla didelė riziką ką nors partrenkti. Ypač gerai pakaitinus pavasario saulei.

„Kuo daugiau bus įrengta kokybiškų dviračių takų, tuo labiau pasiskirstys šie srautai. Kartu visiems būtų saugiau, – svarsto M. Bernatonis. – Svajoju, kad dviračių takai driektųsi visur, kad galėtum nuvažiuoti iš bet kur į bet kur. Tada, mano nuomone, vasarą didžioji dalis vilniečių tikrai važiuotų dviračiais. Juk tai smagu.“

M.Bernatonio patirtis tik patvirtina, kad dviratininkai bijo ne be reikalo: jo organizuoto naktinio pasivažinėjimo dviračiais metu vienas iš dviratininkų buvo partrenktas automobilį vairavusio Seimo nario. Šiuo metu savivaldybė delsia išduoti tokiam pat renginiui leidimą.

Treneris ir dviračių entuziastas linki visiems vairuotojams ramiau žiūrėti į dviratininkus.

„Įsivaizduokite, jog dviratininko vietoje yra jūsų vaikas. Negalima šūkauti atsidarius langą, nes tikrai iš netikėtumo gali įvykti susidūrimas. „Žiniose“ išgirdau vairuotojo komentarą: „Jie specialiai prisiperka sportinių dviračių ir greitai važiuoja!“. Brangūs vairuotojai, specialiai dėl jūsų mes tikrai nieko neperkame,“ – juokėsi M.Bernatonis.

Šiuo metu „Dviračių akademijos“ treneris dalį savo jėgų skiria vaikų treniravimui –būsimų profesionalių dviratininkų ruošimui. Jis siekia vaikus sudominti dviračių sportu arba bent jau įpratinti juos ateityje tokiu būdu nuvykti į darbą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos