Meilės santykių studija – per 8 dienas

Režisieriaus Donato Vaišnoro filmas „Giedrė“, per 8 dienas nufilmuotas už 3 tūkst. litų, bando įrodyti, kad filmus galima kurti ir sunkmečiu, ir tada, kai niekas neduoda pinigų.
Darius ir Giedrė (aktorė M.Korenkaitė ir režisierius I.Miškinis) galų gale suvokia, kad negali vienas be kito.
Darius ir Giedrė (aktorė M.Korenkaitė ir režisierius I.Miškinis) galų gale suvokia, kad negali vienas be kito. / „Lietuvos žinių“ nuotr.

Pusantros valandos juosta, kurios premjera numatyta gruodžio 1 dieną sostinės kino teatre „Pasaka“, bandys atsakyti į klausimą, kokia yra šiuolaikinių žmonių meilė ir kodėl blaškosi dauguma vienas kitą mylinčių žmonių.

„Filmo biudžetas mažas, nes tai tik išlaidos benzinui, kasetėms, maistui. Honorarų, kurie filmuose sudaro didžiausias išlaidas, mums mokėti nereikėjo, nes visi sutiko vaidinti be atlygio, – pasakojo D.Vaišnoras, pats ir prodiusavęs filmą. – Be to, kai filmas daromas už savo pinigus, jų švaistymo ir negali būti.“

Pagrindinius vaidmenis atlieka „Atviro rato“ aktorė Marija Korenkaitė ir režisierius Ignas Miškinis. Ieškant pigesnio varianto filme vaidina ir daug kas iš kūrybinės komandos narių – pats režisierius ir antroji prodiuserė Ieva Norvilienė bei kiti.

Įprasta istorija

Kaip teigė režisierius, kuris kartu yra ir scenarijaus autorius, filme pasakojama gana įprasta meilės istorija. „Ne vienas esame patyrę, kaip būnant laimingam su mylimu žmogumi pradeda kažko trūkti. Tada žmonės skiriasi, paskui ima vertinti tai, ko neteko. Filmas „Giedrė“ – kaip tik tokių santykių studija, – pasakojo D.Vaišnoras. – Takoskyra tarp jausmo ir geismo kelia daug išgyvenimų, iš to rutuliojasi nemažai įvairių siužetų, paremtų ir asmenine patirtimi. Ir apskritai norime atsakyti į klausimą, kas tai yra meilė. Ji, tiksliau, jos apibrėžimas, ne tik kiekvieną šimtmetį, bet ir dešimtmetį buvo vis kitoks. Filme bandome parodyti, kaip meilę suvokia dabartiniai žmonės, kaip jie kuria savo jausmus, ko jiems reikia iš kitų.“

Meilės sunaikinti nepavyksta

Pasak filmo scenarijaus autoriaus, po išsiskyrimo herojus jungiantis ryšys nenutrūksta. Jie ir toliau dalijasi savo intymaus gyvenimo detalėmis. „Toks keistas atvirumas žeidžia, bet padeda bent trumpam susigrąžinti prarastą artumą, – pasakojo filmo autorius. – Jie nesipriešindami priima vienas kito suteikiamą skausmą, patys provokuoja juos skaudinančias situacijas. Jie daro viską, kad sunaikintų savo meilę. Su kiekviena diena jausmų ir minčių sąmyšis didėja, kol galiausiai Giedrė ir Darius suvokia, kad negali vienas be kito.“

Įtraukianti muzika

Filmui „Giedrė“ muziką parašė kompozitorius Titas Petrikis, jau ne kartą įvertintas kaip puikus filmų muzikos kūrėjas. Naujausias jo darbo įvertinimas – lapkričio mėnesį Vokietijoje vykusiame tarptautiniame filmų garso ir muzikos konkurse „Soundtrack_cologne 6.0“ pelnytas apdovanojimas už geriausią muziką trumpojo metražo britų filmui „Noirville“. Dėl šios vokiečių kompozitoriaus Peero Rabeno vardinės nominacijos trumpojo metražo filmui varžėsi daugiau nei 140 jaunų kino režisierių iš viso pasaulio. Kaip sakoma komisijos vertinime, T.Petrikio muzika sukuria stiprią atmosferą, kuri žiūrovą ne tik sėkmingai įtraukia į siužetą, bet ir padeda jį plėtoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų