Prieš pristatant geriausių pilotų sąrašą, svarbu paminėti, jog Otto Lilienthalis („Skrydžio tėvas“), kuris padėjo pamatus sėkmingiems pasikartojantiems sklandymams, bei broliai Wrightai (Orville'as ir Vilburas), 1903 m. pirmieji sėkmingai sukonstravę lėktuvą, nebus minimi, nes šie žmonės, padarę didžiausią įtaką aviacijos pasaulyje, be jokios konkurencijos yra laikomi aviacijos karaliais.
-
Baronienė Raymonde de Laroche
Įgydama piloto licenciją, ši moteris pakeitė istoriją, nes tą padaryti išdrįso pirmoji pasaulyje. Pirmą kartą (1909 m) baronienei teko valdyti lėktuvą, pasiskolintą iš draugo C. Voisino. Lėktuve galėjo sėdėti tik vienas žmogus, tad lėktuvą valdyti teko jai pačiai, kol jos draugas stovėjo ant žemės ir diktavo jai nurodymus. 1910 m. moteris oficialiai įgijo lakūnės licenciją.
-
Jamesas H. Doolittle'is
Galima būtų teigti, jog Jamesas H. Doolittle'is buvo aviacijos entuziastas jau nuo mažų dienų. Būdamas 15-kos jis sukonstravo sklandytuvą, nušoko nuo uolos ir... nukrito. Nors jam teko susirinkti į šipulius sudužusio sklandytuvo liekanas, J.Doolittle'is juos parsitempė namo, sutaisė, dar kartą užlipo ant uolos ir… nukrito vėl.
1922 m. Jamesas H. Doolittle'is vienas perskrido žemyninę JAV su „de Havilland DH-4“ lėktuvu mažiau nei per 24 val. 1927 metais jis atliko pirmąją išorinę kilpą su lėktuvo modeliu „Curtiss Hawk“.
Pats svarbiausias šio piloto pasiekimas buvo 1929 m., kai J. Doolitle'is nuo pakilimo iki nusileidimo skrido pasitelkęs tik tokius prietaisus, kaip Paulo Kolsmano aukštimatį, Elmerio Sperry dirbtinį horizontą bei kryptinį giroskopą.
-
Noelis Wienas
Šis vyras turėtų būti ypač žinomas Aliaskoje. 1924 m. jis buvo pirmasis, pristatęs lėktuvą į šį regioną, ir dabar lėktuvų ir pilotų santykis Aliaskoje yra didesnis nei bet kuriose kitose JAV valstijose.
Jis buvo pirmasis Aliaskoje ir Kanadoje, skridęs į šiaurę nuo poliarinio rato, pirmasis – komerciškai skridęs į Arkties pakrantę bei pirmasis, nuskridęs iš Šiaurės Amerikos į Sibirą. N. Wienas neteko akies dėl infekcijos, tačiau tai jam nesutrukdė pilotuoti iki 1955 m.
-
Jeanas Mermozas
Jeanas Mermozas buvo Prancūzų oro pajėgų aviatorius, tarnavęs 11-tame pulke Sirijoje. Vėliau, grįžęs į Prancūziją, jis tapo oro pašto pilotu. Jis liepė lėktuvų dizaineriui Pierre'ui Latecoere sukurti oro pašto liniją, jungiančią Europą su Pietų Amerika, ir štai tokiu būdu J. Mermozas ir kiti pilotai pradėjo skraidyti virš Andų kalnų.
Nepaisant sudėtingų pilotavimo sąlygų, iškilusių skraidant virš kalnų, jis tapo pagrindiniu projekto pilotu ir užsibrėžė pasiekti Ramųjį vandenyną, ką jam ir pavyko padaryti, po keleto sustojimų pasiekus Santjagą, Čilėje.
Tais laikais (1928 m.), taupydamas laiką, jis nusprendė skristi naktį, naudodamas švyturius bei šviesos signalus kaip orientyrus, ir po šios nakties oro pašto pristatymai nebebuvo vykdomi vien tik šviesiu paros metu.
-
Charlesas Lindbergh'as
Nėra jokių abejonių, jog vienas geriausių pilotų aviacijos istorijoje yra Charlesas Lindbergh'as (žinomas kaip „Laimingasis Lindy”). 1927 m. gegužę jis buvo pirmasis, kirtęs Atlanto vandenyną, skrisdamas be sustojimo iš Niujorko į Paryžių. Jis skrido specialiai pastatytame „Ryan“ monoplane „Švento Luiso dvasia’’ (St. Louis Spirit).
-
Amelia Earhart
Amelia Earhart (taip pat žinoma kaip „Ledi Lindy”) buvo pirmoji moteris, viena apskridusi Atlantą. 1932 m. už šį žygį ji gavo Jungtinių Valstijų apdovanojimą – „Aviacijos kryžių nusipelniusiems“. Taip pat ji buvo pirmoji be sustojimų nuskridusi iš Honolulu į Oklandą 1935 m.
A. Earhart dingo 1937 m. viduryje Ramiojo vandenyno, netoli Houlando salos, bandydama apskristi pasaulį su Purdue finansuojamu „Lockheed Model 10 Electra”.
-
Steponas Darius ir Stasys Girėnas
Mes labai didžiuojamės pristatydami šiuos du puikius lietuvių pilotus. S. Darius ir S. Girėnas buvo pirmieji lietuviai pilotai, perskridę Atlanto vandenyną. 1933 m. liepos 15 d. jie perskrido Atlantą, nuskridę 3984 mylias (6411 km) be sustojimų, per 37 val 11 min (107.1 mph).
Tuo metu jų skrydis buvo įvertintas antruoju (pagal jų įveiktą atstumą be sustojimų) ir ketvirtuoju (pagal jų skrydžio trukmę). Sėkmingai nuskridus 6411 km, jų lėktuvas sudužo dėl nenustatytų aplinkybių, likus 650 km nuo jų tikslo Kaune, Lietuvoje.
-
Chuckas Yeageris
Chuckas Yeageris yra lakūnas-bandytojas, žinomas dėl 1947 m. pademonstruoto sugebėjimo skristi greičiau nei garsas. Taip pat turėtų būti paminėta, jog keletas kitų pilotų bandymų tai pasiekti baigėsi mirtimi.
Pokario metais Yeageris tapo daugybės skirtingų lėktuvų tipų (tarp kurių – ir eksperimentiniai raketiniai lėktuvai) lakūnu-bandytoju.
-
Jacqueline Auriol
Jacqueline Auriol buvo pasiturinčio prancūzų laivų statytojo dukra bei tuometinio Prancūzijos prezidento Vincento Auriolio marti. Labai susižavėjusi aviacija, 1948 m. ji gavo piloto licenciją ir tapo kvalifikuota lakūne-kaskadininke bei lakūne-bandytoja.
Deja, 1949 m. ji patyrė avariją, po kurios 3 m. praleido ligoninėje ir turėjo ištverti kelias dešimtis atkuriamųjų veido operacijų. Tačiau net po tokios katastrofos, išsigydžiusi sužalojimus, ji išsilaikė sraigtasparnio pilotės egzaminus ir gavo licenciją, o 1950 m. tapo pirmąja moterimi lakūne Prancūzijos kariniame skrydžių bandymų centre.
Be to, ji buvo viena pirmųjų moterų, pasiekusių garso greičio barjerą bei tapusi greičio rekordininke net 5 kartus 1950 ir 1960 m.
-
Emily Howell Warner
1976 m. Emily Howell Warner tapo pirmąja moterimi, vadovavusia komandai komercinio skrydžio metu. „Frontier“ oro linijos žengė itin drąsų žingsnį, paskelbdamos E.H.Warner kapitone pagrindiniame Amerikos keleiviniame skrydyje.
Anksčiau E.H.Warner yra buvusi „Boeing 737“ lakūne jungtinėje pašto tarnyboje ir taip pat yra žinoma kaip FAA (Federalinės aviacijos administracijos) egzaminuotoja.
Projekto partnerio turinys