1. Gibraltaro oro uostas
Tarptautinis Gibraltaro oro uostas arba Šiaurės Fronto oro uostas yra įsikūręs tarp Maroko ir Ispanijos, Didžiosios Britanijos teritorijoje, Gibraltare. Įdomus ir stulbinantis faktas apie šį oro uostą yra jo pakilimo takas.
Pasirodo, jis kerta pagrindinį kelią link Ispanijos sienos, taigi, kai lėktuvai kyla ar leidžiasi, kelio užtvaros neleidžia pravažiuoti automobiliams.
2. Tarptautinis Madeiros oro uostas
Madeiros tarptautinis oro uostas, taip pat neoficialiai žinomas kaip Funšalio oro uostas arba dar vadinamas „Santa Catarina“ vardu, yra įsikūręs Portugalijoje.
Madeira yra maža sala, ganėtinai nutolusi nuo Portugalijos pakrantės, tad šis oro uostas vykdo svarbų vaidmenį salos raidoje. Iš pradžių šio oro uosto pakilimo takas buvo pastatytas tik 5000 pėdų ilgio (apie 1524 metrų ilgio), kuris kėlė grėsmę pilotams, kylantiems iš ir besileidžiantiems į oro uostą. Problema buvo išspręsta pastačius papildomą didelę 3000 pėdų (914 metrų) tilto siją.
3. Ledo pakilimo takas
Ledo pakilimo ir nusileidimo takas Antarktidoje yra pagrindinis takas, skirtas vasarą vykstančiai Jungtinių Valstijų Antarktidos skrydžių programai, mat yra arčiausiai Antarktidos McMurdo tyrimų stoties.
Ledo pakilimo takas išsiskiria savo dydžiu – tokie dideli lėktuvai kaip „C-130 Hercules“ arba „C-17 Globemaster III“ gali laisvai juo leistis. Didžiausias iššūkis yra sugebėti nuleisti lėktuvą taip, kad šis nepralaužtų ledo ar neatsidurtų minkštame sniege.
4. Tarptautinis Kuršavelio oro uostas
Šis nuostabus oro uostas yra įsikūręs Prancūzijoje ir taip pat turi išskirtinę ir stebinančią ypatybę. Tarptautinio Kurševelio oro uosto pakilimo takas yra 1700 pėdų ilgio (apie 518 metrų) kurio ruožo viduryje stūkso Prancūzijos Alpių kalnas. Priklausomai nuo to, ar lėktuvas kyla ar leidžiasi, jis turi įsibegėti ar nusileisti kalnu, kuris yra 18,5 procento statumo.
5. Tarptautinis Princesės Džiulijanos oro uostas
Ko gero, jum jau yra tekę matyti San Marteno saloje įsikūrusio tarptautinio Princesės Džiulijanos oro uosto, netoli Simpson įlankos, nuotraukas. Tiek poilsis, tiek leidimasis lėktuvu šioje Karibų saloje turėtų būti įsimintinas. Kodėl? Ogi todėl, kad oro uostas yra netoli paplūdimio, o tai reiškia, jog lėktuvai leidžiasi virš pasideginti norinčių turistų galvų.
6. Barros oro uostas
Barros oro uostas yra įsikūręs vakarinėje Škotijos pakrantės dalyje. Oro uostui priklauso modernus valdymo bokštas, kontroliuojantis daugiau nei 1000 atvykstančių ir išvykstančių skrydžių per metus. Vienas svarbus pastebėjimas, jog lėktuvų grafikas yra sudaromas atsižvelgiant į vandenyno judėjimą, nes potvynių metu pakilimo takas tiesiog pranyksta.
7. Tarptautinis Denverio oro uostas
Tarptautinis Denverio oro uostas Kolorado valstijoje, JAV išsiskiria elektros energijos generacija. Oro uostas įsikūrė savo 9200 plokščių saulės ūkį, kuris pagamina 3 milijonus kilovatų elektros energijos per metus, o tai yra maždaug pusė energijos, reikalingos terminalui per metus.
8. Gustavo III oro uostas
Atrodo, kad Karibų salos turi vieną bendrą bruožą – lėktuvai ten leidžiasi virš žmonių galvų. Anksčiau minėtasis oro uostas buvo visai netoli žymaus paplūdimio, o Gustavo III oro uostas, esantis Švento Bartalamėjaus saloje, turi itin siaurą koridorių pakilimo takui.
Dėl šios priežasties, besileidžiantis lėktuvas rizikuoja atsitrenkti į šalia esančius kalnuotus vietovės šlaitus arba nugarmėti į vandenyną.
9. ,,Tendzingo-Hilario“ oro uostas
Anksčiau šis oro uostas buvo vadinamas Luklos oro uostu, tačiau vėliau buvo pervadintas pirmųjų alpinistų, įkopusių į Everestą, garbei. Šis oro uostas „pasitinka“ tūkstančius alpinistų trokštančių pasiekti kalno viršūnę.
Tačiau prieš užkopiant į kalną, žemę reikia pasiekti skrendant lėktuvu, kas, pasirodo, yra iš ties pavojinga, mat vieno pakilimo tako gale yra nusidriekę aukšti kalno šlaitai ir 2000 pėdų (610 metrų) praraja.
10. Tarptautinis „Dammam King Fahd“ oro uostas
Šis oro uostas išsiskiria savo karališkuoju terminalu, kuris yra skirtas aptarnauti karališkajai šeimai, su įrengtu elegantišku priimamuoju bei kambariu, skirtu susitikimams su spauda.
Projekto partnerio turinys