Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

5 patarimai, kaip jausti stresą ir būti laimingiems

Remiantis šių metų sausį streso valdymo programos „StressOff“ atlikto tyrimo duomenimis, kas trečias Lietuvos gyventojas nesuvaldo darbe patiriamo streso. Sertifikuoto streso valdymo konsultanto Luko Mackevičiaus teigimu, šiandien sąvoka „stresas“ yra pernelyg dažnai vartojama norint pabrėžti neigiamas emocijas ir patirtis.
Stresas
Stresas / Vida Press nuotr.

Tačiau pamirštama, kad tinkamai nukreipta streso energija padeda tobulėti, siekti asmeninių ir profesinių tikslų, pasinaudoti atsiradusiomis galimybėmis ir mėgautis pilnaverčiu gyvenimu.

Tą akcentuoja ir bendrovės „The Learning Architect“ konsultantas, lyderystės mentorius iš Nyderlandų Peteris Whiskerdas, dalyvausiantis balandžio 14 d. vyksiančioje pirmojoje Lietuvoje streso valdymo konferencijoje „StressOff“.

Jis pristatys 10 strategijų, kaip susidoroti su stresu, ir jas pagrįs karinėje aplinkoje naudojamu VUCA akronimu. Šios raidės žymi nepastovumą, netikrumą, painumą ir dviprasmybes, su kuriomis nuolat susiduriame.

Žmonės, gebantys kontroliuoti neigiamas emocijas, pasižymi optimizmu ir patys dažniau imasi iniciatyvos, turi daugiau energijos ir yra labiau motyvuoti, kūrybiškesni ir spontaniškesni.

Gebėjimas susitvarkyti su neigiamomis emocijomis ir įtampa padeda sukurti palankią aplinką, kurioje galime augti, siekti užsibrėžtų tikslų. Moksliškai įrodyta, kad suvaldytas stresas užtikrina ilgesnį gyvenimą ir geresnę savijautą, padeda kurti laimingus ir sėkmingus santykius.

Žmonės, gebantys kontroliuoti neigiamas emocijas, pasižymi optimizmu ir patys dažniau imasi iniciatyvos, turi daugiau energijos ir yra labiau motyvuoti, kūrybiškesni ir spontaniškesni. Atsikratę įtampos ir nerimo, jie gali lengviau įveikti kilusias problemas ir atsitiesti po praradimų, greičiau priimti sprendimus ir į iššūkius bei pokyčius žvelgti kaip į naujas galimybes.

25 metų vadovavimo patirtį įvairiose tarptautinėse kompanijose turintis P.Whiskerdas atkreipia dėmesį į vieną iš 10 strategijų – „matykime pusiau pilną stiklinę“. Ekspertas išskiria penkias šios strategijos dedamąsias, padedančias sėkmingai įveikti stresines situacijas:

1) Būkite optimistai. Tyrimais įrodyta, kad mūsų mintys turi įtakos imuninei sistemai. Taigi žvelgiant į gyvenimą pozityviai, galima gyventi ilgiau, būti sveikesniems ir laimingesniems.

2) Galvokite kaip laimėtojai. Patyrę nesėkmę, pasirinkite laimėtojo, o ne aukos vaidmenį. Prisiėmę atsakomybę, atsiribosite nuo neigiamų emocijų ir blaiviai įvertinsite savo veiksmus, pasimokysite iš patirties. Tokiu būdu išvengsite kitų kaltinimo ir nereikės būti aplinkybių įkaitu.

3) Stebėkite savo mintis. Žmogaus smegenų kamiene esanti tinklinė aktyvinamoji sistema (angl. Reticular Activating System, RAS) turi įtakos jo mąstymui ir lemia gebėjimą pasiekti teigiamų rezultatų. Pasirenkant konkrečias žinutes, tikslus, saviįtaigos teiginius ar vizualizacijas, galima sąmoningai užprogramuoti šią smegenų dalį. Tad jeigu nuolatos galvosite ir sakysite, kad galite pasiekti savo užsibrėžtą tikslą, jūsų pasąmonė padės jums tai įgyvendinti.

4) Netoleruokite pasiteisinimų. Kovokite su savo pasiteisinimais, kuriuos sugalvojate tam, kad kažko nedarytumėte.

5) Mokykitės iš klaidų. Kiekvienas žmogus susiduria su sunkumais ir problemomis. Tačiau streso energiją tinkamai išnaudoja tie, kurie šias nesėkmes priima kaip suteiktas galimybes tobulėti.

P.Whiskerdas atkreipia dėmesį į tai, kad darbuotojų gebėjimas stresą paversti pozityvia energija pirmiausia priklauso nuo vadovų. Juk labai svarbu, kad vadovas sugebėtų daryti teigiamą įtaką ir įkvėpti savo komandą. Anot „The Learning Architect“ konsultanto, minčių, emocijų darna ir „proto higiena“ tam turi didžiausios įtakos. Vadovai kasdien turi rasti laiko sau, nuraminti savo mintis, kad savo darbuotojus galėtų nukreipti tinkama linkme. Be to, save pažinęs vadovas moka kontroliuoti savo emocijas, tai taip pat lemia puikų mikroklimatą kolektyve ir padeda kurti organizaciją be streso.

Plačiau apie tai, kaip vadovams išlikti efektyviems, didinti įmonės produktyvumą, darbuotojų našumą ir savo organizacijose pritaikyti praktikoje veikiančius sprendimus, bus diskutuojama balandžio 14 d. Vilniuje vyksiančioje streso valdymo konferencijoje „StressOff“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos