„Džiaugiuosi galėdamas pranešti, kad, naudodama pažangiausią jūros gelmių sonarą, mūsų komanda surado „Apollo 11“ variklius 4,2 km gylyje, – „Bezos Expeditions“ tinklalapyje skelbia turtuolis iš Sietlo. – Planuojame mėginti iš ten iškelti vieną ar keletą raketos „Saturn V“ variklių.“
„Kol kas negalime prognozuoti, kokios būklės bus tie varikliai – vis tik jie trenkėsi į vandenyno paviršių didžiuliu greičiu, be to, sūriame vandenyje praleido jau daugiau nei 40 metų, – pridūrė J.Bezosas. – Kita vertus, nereikia pamiršti, kad jie pagaminti iš tikrai tvirtos medžiagos. Tad kaip viskas seksis, pamatysim.“
Misijos „Apollo 11“ raketos „Saturn V“ varikliai į Atlanto vandenyną nukrito praėjus keletui minučių po to, kai jie į orbitą iškėlė erdvėlaivį „Columbia“ su astronautais Neilu Armstrongu, Buzzu Aldrinu, Michaelu Collinsu bei nusileidimo aparatu „Eagle“.
Nors po šio istorinio įvykio praėjo jau daugiau nei 40 metų, „Saturn V“ lieka didžiausia ir galingiausia žmonijos sukonstruota raketa, primena Space.com.
Kiekvienas iš penkių „Rocketdyne F-1“ variklių (vieno iš jų skersmuo – 3,7 metro, o aukštis – 5,8 metro) generavo po maždaug 32 mln. arklio jėgų (visi kartu – 160 mln. AG), o per sekundę sudegindavo po maždaug 3 tonas raketinio kuro. Per 2,5 minutės raktinių variklių penketukas gigantišką „Saturn V“ raketą iškėlė į 68 km aukštį ir pasiekė 9920 kilometrų per valandą greitį.
J.Bezosas savo tinklalapyje rašo, kad būdamas penkerių jis it užburtas stebėjo „Apollo 11“ starto procedūrą, tačiau misijos raketomis pradėjo domėtis visai neseniai.
„Maždaug prieš metus pradėjau rinkti povandeninio pasaulio profesionalų komandą, kuri Atlanto dugne galėtų surasti ir restauruoti „Apollo 11“ variklius, kuriais buvo pradėta istorinė žmonijos kelionė į Mėnulį“, – rašo J.Bezosas.
Milijardierius pripažįsta, kad varikliai formaliai priklauso NASA ir puoselėja viltis, jog vieną dieną jie bus eksponuojami muziejų lankytojams.
„NASA yra viena iš nedaugelio institucijų, gebančių įkvėpti net ir penkiamečius. Būtent taip atsitiko su manimi, kai man buvo penkeri. Aš tikiuosi, kad tie iš nebūties ištraukti varikliai įkvėps dar ne vieną jauną žmogų, kuris ateityje galbūt sukurs naujų raketų“, – teigia J.Bezosas.
„Apollo 11“ raketų „gelbėjimo“ operacija yra jau antrasis J.Bezoso projektas, susijęs su kosmosu. Pirmasis – bendrovė „Blue Origin“, iš dalies finansuojama NASA, kurianti komercinius erdvėlaivius, kuriais į orbitą būtų skraidinami žmonės.